تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
5

آماده اعطای مجوز به موزه های تخصصی در اردبیل هستیم

  • کد خبر : 53550
  • 13 جولای 2019 - 12:32
آماده اعطای مجوز به موزه های تخصصی در اردبیل هستیم

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل آماده اعطای مجوز به موزه های تخصصی در اردبیل هستیم مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این مجموعه آماده اعطای مجوز و پشتیبانی راه اندازی موزه های تخصصی در حوزه های مختلف است به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و […]

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل

آماده اعطای مجوز به موزه های تخصصی در اردبیل هستیم

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این مجموعه آماده اعطای مجوز و پشتیبانی راه اندازی موزه های تخصصی در حوزه های مختلف است

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی با اعلام این خبر تصریح کرد: راه اندازی موزه به ویژه با مشارکت بخش خصوصی مورد تاکید بوده و هدف از راه اندازی موزه های متنوع معرفی گسترده میراث معنوی و تاریخ و فرهنگ این خطه است.

او تاکید کرد: به همین منظور راه اندازی موزه های تخصصی مورد توجه بوده و در این راستا هم ادارات و هم بخش خصوصی می توانند مشارکت داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به اینکه راه اندازی موزه هیچ محدودیتی در مکان و زمان فعالیت موزه ندارد، اضافه کرد: ادارات می توانند در فضاها و ساختمان های بلااستفاده خود نسبت به نمایش اشیا قدیمی مجموعه خود اقدام کنند.

فلاحی تاکید کرد: زمان بازدید نیز برای موزه ها محدود نبوده و به عنوان مثال از یک روز تا ۷ روز در هفته می توان زمان برای بازدید در نظر گرفت.

او اضافه کرد: علاوه بر این موزه محصولات کشاورزی، غذاهای بومی محلی و اشیا قدیمی که مجموعه داران جمع آوری می کنند نیز می تواند در قالب یک موزه معرفی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به آمادگی این مجموعه در راه اندازی موزه ها اضافه کرد: خانه های تاریخی نیز آماده راه اندازی موزه های تخصصی است.

فلاحی خواستار مشارکت مردم در راه اندازی موزه ها شد و گفت: قدمت تاریخی، تنوع فرهنگی و آداب و رسوم این استان موجب شده فرصت های متنوعی برای راه اندازی موزه فراهم ساخته است.

منبع:میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردبیل

مطالب دیگر در حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را در توریسم پرس دنبال کنید.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=53550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.