تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
10

۱۲ اثر از کردستان به مرحله کشوری جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی راه یافت

  • کد خبر : 101732
  • 10 دسامبر 2022 - 10:01
۱۲ اثر از کردستان به مرحله کشوری جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی راه یافت
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، از راه‌یابی ۱۲ اثر از آثار هنرمندان حوزه صنایع‌دستی کردستان به مرحله ارزیابی کشوری نخستین جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی خبر داد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، یعقوب گویلیان روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ در آیین اختتامیه نخستین جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی که در خانه کرد سنندج برگزار شد، گفت: این جشنواره در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌صورت دو مرحله استانی و ملی اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان اظهار کرد: پس از نمایش ۸۰ اثر فاخر و ارزشمند از ۵۰ صنعتگر توانمند استان در خانه کرد سنندج و ارزیابی آن توسط کارشناسان دبیرخانه این جشنواره، ۱۲ اثر از هنرمندان شهرستان‌هاى سنندج، بانه، دیواندره و بیجار به مرحله نهایی و ملی این رویداد راه یافت.

او با بیان اینکه گلیم‌بافی، صنایع چرم، نازک‌کاری، البسه محلی، کلاش‌بافی، ارغوان‌بافی و میناکاری از جمله رشته‌های منتخب شده در این جشنواره است، عنوان کرد: آثار برتر هنرمندان استان در مرحله ملی این رویداد که اسفندماه سال جاری توسط معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در تهران برگزار خواهد شد، مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند.

گویلیان یادآور شد: در آیین اختتامیه این جشنواره از هنرمندان منتخب استانی و سه نفر از اساتید برگزیده حوزه صنایع‌دستی کردستان تجلیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بیان کرد: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری و با همکاری و مشارکت بسیج هنرمندان و مرکز بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

 مطالب دیگر در حوزه میراث فرهنگی ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=101732
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.