تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
11

کویر مرنجاب؛ تجربه جدیدی برای شما در تابستان!

  • کد خبر : 52617
  • 10 ژوئن 2019 - 12:02
کویر مرنجاب؛ تجربه جدیدی برای شما در تابستان!

کویر مرنجاب؛ تجربه جدیدی برای شما در تابستان! چرا مردم در تابستان رفتن به شمال را بیش از هر جای دیگر ترجیح می‌دهند؟! چرا در تابستان جاده شمال شلوغ می‌شود؟ چرا مردم ساعت‌ها ماندن در ترافیک سفر به شمال را به رفتن به مناطق کویری ترجیح می‌دهند؟ امروزه گشت و گذار در طبیعت تنها محدود […]

کویر مرنجاب؛ تجربه جدیدی برای شما در تابستان!

چرا مردم در تابستان رفتن به شمال را بیش از هر جای دیگر ترجیح می‌دهند؟! چرا در تابستان جاده شمال شلوغ می‌شود؟ چرا مردم ساعت‌ها ماندن در ترافیک سفر به شمال را به رفتن به مناطق کویری ترجیح می‌دهند؟ امروزه گشت و گذار در طبیعت تنها محدود به مناطق پرآب و جنگلی نیست، بلکه به لطف پیشرفت تکنولوژی و افزایش سطح آگاهی و البته حس تنوع‌طلبی، مناطق کویری و بیابانی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. این مناطق به دلیل موقعیت خاص و بکر حس کنجکاوی و جستجو را در همه‌ افراد ماجراجو بر می‌انگیزد و آن‌ها را به سمت خود می‌کشانند. شن‌های روان، پوشش گیاهی و جانوری ویژه، حس کشف ناشناخته‌ها و هم‌چنین سختی پیمودن کویر جذابیت زیادی به همراه دارد.

مدیریت منطقه گردشگری کویر مرنجاب شما را با یک تجربه جدید آشنا می‌سازد. این تجربه برای گردشگرانی است که در یک سفر چند روزه در کویر مرنجاب شهرستان آران و بیدگل رفتند و در پایان ابراز رضایت کردند. کویر مرنجاب یکی از این موهبت‌های الهی به شمار می‌رود که به یکی از قطب‌های اصلی کویرگردی در ایران تبدیل شده است. حسین حاجی‌حسینی درباره چگونگی سفر به کویر مرنجاب چنین توضیح می‌دهد: «برای رفتن به کویر مرنجاب در تابستان‌ها سفر خود را باید ساعت ۱۷ از آران و بیدگل شروع کنید و تا حول و حوش ساعت ۱۰ صبح روز بعد، ادامه دهید. زیرا این ساعت بهترین زمان برای حضور در این کویر دلنشین است و شما شاهد آب و هوای مطلوب و بهاری و شبی پر ستاره و هم‌چنین غروب و طلوع زیبایی در کتار کاروانسرای مرنجاب و ارتفاعات ریگ بلند و ارغوانی خواهید بود.»

حاجی‌حسینی که ۳۰ سال سابقه مدیریتی دارد و در پاییز ۱۳۹۷ از سوی فرماندار شهرستان آران و بیدگل به‌عنوان مدیر اجرایی ساماندهی منطقه گردشگری کویر مرنجاب منصوب شده، در ادامه اضافه می‌کند: «به دلیل ماسه‌ای بودن زمین، کندن چاه برای رسیدن به آب در زمان‌های قدیم کار خیلی سخت و مشقت‌باری بوده و به همین دلیل به  این منطقه مرد رنج آب می‌گفتند، عبارتی که بعدها به مرنجاب تغییر کرد.»

او درباره این‌که چه چیزهایی در کویر مرنجاب توجه گردشگران را جلب می‌کند، چنین می‌گوید: «مثل هر کویری در این‌جا هم رمل‌ها و تپه‌های شنی را می‌توان دید و شترسواری و موتورسواری و آفرود هم در آن برقرار است، اگر چه در چند سال اخیر آنقدر تعداد آفرودها زیاد بوده که چهره کویر و رمل‌ها را تغییر داده و همین هم نگران‌کننده است، طوری که می‌گویند تا چند سال آینده شاید دیگر خبری از آن‌ها نباشد و همه‌شان هموار شده باشند.»

مطالب دیگر در حوزه گردشگری را در  توریسم پرس  دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=52617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. تجربه سفر به مرنجاب واقعا لذت بخش است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.