تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
3

چهارمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران در گلوگاه آغاز شد

  • کد خبر : 12829
  • 13 آگوست 2017 - 12:30
چهارمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران در گلوگاه آغاز شد

گلوگاه – چهارمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران در گلوگاه آغاز به کار کرد. محمدرضا تباکی فرماندار گلوگاه، پنجشنبه شب در این مراسم، شهرستان گلوگاه را مهد انجیر مرغوب در کشور عنوان کرد که در قریب به دو ماه، اشتغال مناسبی برای شهرستان ایجاد می‌کند. فرماندار گلوگاه، با تجلیل از تلاش‌های مدیر جهادکشاورزی گلوگاه با توجه […]

گلوگاه – چهارمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران در گلوگاه آغاز به کار کرد.

محمدرضا تباکی فرماندار گلوگاه، پنجشنبه شب در این مراسم، شهرستان گلوگاه را مهد انجیر مرغوب در کشور عنوان کرد که در قریب به دو ماه، اشتغال مناسبی برای شهرستان ایجاد می‌کند.

فرماندار گلوگاه، با تجلیل از تلاش‌های مدیر جهادکشاورزی گلوگاه با توجه به تلاش‌های ارزنده برای برنامه‌ریزی برگزاری چهارمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران در گلوگاه گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، شناساندن انجیر گلوگاه به‌عنوان برند مرغوب‌ترین انجیر ایران، جذب سرمایه‌گذار، فراهم کردن اشتغال مناسب برای جوانان است که امیدواریم با شناساندن ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان و ایجاد اشتغال، توسعه پایدار در شهرستان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به مدت ۵ روز از ۱۹ تا ۲۳ مرداد در سالن ورزشی شهید چمران جنب اداره آموزش و پرورش گلوگاه برگزار می‌شود؛ یادآور شد: تلاش‌های فراوانی برای برندسازی انجیر در طول چهار سال گذشته انجام شد که امیدواریم با تلاش همه جانبه به این برندسازی دست یابیم.

این مسئول ادامه داد: ۱۵۰هکتار از باغات شهرستان به کشت انجیر اختصاص یافته است که با توجه به درآمدزایی مناسب تلاش شده تا نهال کاری بیشتری انجام و اراضی و باغات بیشتری به کشت انجیر اختصاص یابد.

تباکی گفت: شهرستان گلوگاه در برخی از حوزه‌ها دارای فقر است و باید تلاش شود تا محرومیت‌های مختلف این حوزه با برندسازی، توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی برطرف شود.

به گزارش مهر، در حاشیه این مراسم، غرفه‌های مختلف موادغذایی و صنایع‌دستی در حدود ۴۰ غرفه شامل انواع انجیر سبز و فرآورده‌های انجیر همچون مربای انجیر و شیره انجیر، صنایع تبدیلی و تکمیلی انجیر، صنایع دستی و میراث فرهنگی برپا شد.

در این مراسم از “علی‌اکبر ایران‌نژاد”پدر انجیر گلوگاه تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=12829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.