تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
3

پیش‌شرط بازدید مسافران از جاذبه‌های تاریخی آگاهی و شناخت است

  • کد خبر : 107797
  • 18 می 2023 - 10:42
پیش‌شرط بازدید مسافران از جاذبه‌های تاریخی آگاهی و شناخت است
نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌شرط حضور و بازدید مسافران از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آگاهی و شناخت است.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، حسن همتی، نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب اظهار کرد: مهندس ضرغامی برای بررسی طرح‌های مربوط به آثار تاریخی و گردشگری هفته گذشته به این شهرستان‌ها سفر و در این سفر از حمام قپان شاهین‌دژ، مجموعه جهانی تخت سلیمان، چمن متحرک و خانه اربابی تکاب بازدید کرد.

او اضافه کرد: در این سفر لیستی از مطالبات و خواسته‌های مردم و مسئولان در اختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفت که وی نیز در برخی موارد پیشنهادات خوبی برای اجرای طرح‌های گردشگری مطرح کرد.

از مهم‌ترین مطالبات مردم در سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

همتی ادامه داد: ضرورت برنامه‌ریزی ویژه برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی شهرستان‌های تکاب و شاهین‌دژ در سطح ملی و جهانی از مهم‌ترین مطالبات مردم در سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای این منظور نیاز است که تیزرهای معرفی جاذبه‌ها تهیه و در صداوسیما و فضای مجازی منتشر شود چرا که پیش‌شرط حضور و بازدید مسافران از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آگاهی و شناخت است.

او اظهار کرد: شاهین‌دژ دارای پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری و آثار تاریخی است اما متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته و به‌جای اینکه این ظرفیت‌ها منبع درآمد و توسعه باشد تبدیل به هزینه شده که با درایت مهندس ضرغامی امیدواریم بتوان نهایت استفاده را از این ظرفیت‌ها کرد.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سفر مهندس ضرغامی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و نورپردازی کامل ساحل زرینه‌رود، پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی، کاهش بروکراسی‌های اداری و تسهیل سرمایه‌گذاری تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=107797
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.