تاریخ : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳ 22 ذو الحجة 1445 Friday, 28 June , 2024
0

پیام تبریک مدیرکل میراث‌فرهنگی به مناسبت ثبت ملی ۲ شهر و ۱ روستا از استان به‌عنوان شهرها روستای صنایع‌دستی

  • کد خبر : 119781
  • 24 ژوئن 2024 - 11:57
پیام تبریک مدیرکل میراث‌فرهنگی به مناسبت ثبت ملی ۲ شهر و ۱ روستا از استان به‌عنوان شهرها روستای صنایع‌دستی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ضمن تبریک این افتخار استانی و ملی، پیامی در پی ثبت ملی ۲ شهر و ۱ روستا صنایع‌دستی از این استان صادر کرد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در پی ثبت شهر ممقان به‌عنوان شهر ممقان دوزی، کوزه‌کنان به عنوان شهر ملی سفالگری سنتی و روستای نجف تراکمه به‌عنوان روستای ملی ورنی‌بافی از این استان را طی پیامی به مردم هنر دوست آذربایجان‌شرقی تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

«انتخاب شهر ممقان به‌عنوان شهر ممقان دوزی، کوزه‌کنان به‌عنوان شهر ملی سفالگری سنتی و روستای نجف‌تراکمه به‌عنوان روستای ورنی بافی افتخاری ملی و مسبب خرسندی هر ایرانی‌ست. دو شهر و یک روستا از استان پرافتخار آذربایجان‌شرقی در ارزیابی میان شهرها و روستاهای مختلف از استان‌های  کشور، موفق به کسب این عنوان پر افتخار شدند و این خود بر شیرینی این موفقیت استانی در سطح ملی می‌افزاید. معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی با انتخاب دو شهر و یک روستا از آذربایجان‌شرقی درواقع شهر ممقان و کوزه‌کنان در کنار روستای نجف‌تراکمه را حائز اهمیت در حوزه صنایع‌دستی در کالبد فرهنگی، اقتصادی و زیستی شمرده است. لذا این انتخاب پیام مهمی برای استان ما دارد و آن لزوم توجه هرچه بیشتر بر حفظ، احیاء و معرفی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در سطح ملی و حتی جهانی است. اینجانب این افتخار بزرگ برای استان و خطه آذربایجان را خدمت هم‌استانی های عزیز تبریک و تهنیت عرض میکنم و از جناب آقای مهندس عزت‌الله ضرغامی وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دکتر مریم جلالی معاون محترم صنایع‌دستی این وزارتخانه، مدیران و کارشناسان گرامی به‌خاطر تلاش‌های گرانقدرشان در کسب این موفقیت ملی تشکر می‌نمایم.

گرامی میدارم یاد و خاطره مجاهدت‌های شهید آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، شهید مالک رحتمی استاندار پرتلاش آذربایجان‌شرقی که در این مسیر ما را یاری کردند و همچنین مراتب سپاسگزاری خود را از نمایندگان محترم تبریز، اسکو و آذرشهر بالأخص آقای روح الله متفکر آزاد نماینده محترم مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، آقای بهنام رضوانی نماینده محترم مردم کلیبر، هوراند و خدا آفرین در مجلس شورای اسلامی، آقای محمود طاهری نماینده محترم مردم شبستر، ‌آقای محمد مطهری فرماندار محترم شبستر، ‌آقای میرحسین بهادری فرماندار محترم کلیبر، آقای شمسعلی محمودیان فرماندار محترم آذرشهر و همچنین از شهرداران، دهیاران و اعضای شورای شهر محترم که ضمن حضور در جلسه دفاع و در فرآیند  آماده‌سازی پرونده های این شهر ها و روستا ما را یاری کردند اعلام می‌دارم.»

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=119781
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.