تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
2

پیاده‌راه‌های تبریز، تلفیق سنت و مدرنیته برای جذب گردشگر

  • کد خبر : 61764
  • 18 ژانویه 2020 - 13:50
پیاده‌راه‌های تبریز، تلفیق سنت و مدرنیته برای جذب گردشگر

احداث ۴ پیاده‌راه در سال جاری پیاده‌راه‌های تبریز، تلفیق سنت و مدرنیته برای جذب گردشگر پیاده‌راه‌های جدید در مراکز تجاری و خدماتی و بافت تاریخی تبریز، می‌تواند به عنوان جاذبه گردشگری عمل کرده و صنعت توریسم در تبریز را رونق ببخشد. شهریار تبریز/ جهانبخش احمدیان: بخشی از زیبایی های شهری، فارغ از بناها و المان های […]

احداث ۴ پیاده‌راه در سال جاری

پیاده‌راه‌های تبریز، تلفیق سنت و مدرنیته برای جذب گردشگر

پیاده‌راه‌های جدید در مراکز تجاری و خدماتی و بافت تاریخی تبریز، می‌تواند به عنوان جاذبه گردشگری عمل کرده و صنعت توریسم در تبریز را رونق ببخشد.

شهریار تبریز/ جهانبخش احمدیانبخشی از زیبایی های شهری، فارغ از بناها و المان های طراحی شده، مربوط به پیاده‌راه‌ها است که در مناطقی خاص از شهر ساخته می شوند. مثل مناطق تاریخی یا بافت‌های قدیمی و مراکز خرید شهری که در کنار بازدید یا خرید، پیاده‌روی شهروندان نیز مد نظر مدیریت شهری است.

پیاده‌راه‌ها مجهز به انواع مراکز خدماتی، رفاهی و تفریحی هستند؛ سالن‌های سینما، تئاتر، کافه‌های متنوع که بر ازدحام و هیاهوی این مناطق  و گشت و گذار افراد در این منطقه می افزاید. در کنار شاخصه‌های اجتماعی و شهری برای احداث پیاده‌راه‌ها، شاخصه گردشگرپذیری آن نیز همواره مد نظر طراحان و مدیران شهری قرار می گیرد. مشهورترین خیابان یا پیاده‌راه جهان که شهرتی بین المللی دارد، شانزلیزه پاریس است که به عنوان جاذبه‌ای توریستی مورد استقبال گردشگران خارجی نیز قرار می گیرد.

مدیریت شهری تبریز در کنار ساماندهی بحث حمل و نقل و  ترافیک شهری، نگاه ویژه‌ای به بحث ترویج پیاده‌روی و سلامت همگانی دارد. برنامه‌های این نهاد شهری، در کنار بحث‌های روز و مدرن در سیستم‌های شهری، انسان محوری است و در همین راستا نیز از سال های گذشته اقدام به احداث پیاده‌راه‌هایی در سطح شهر کرده است. مثل پیاده‌راه‌های ارک، تربیت و سنگفرش ولیعصر که شناخته ‌شده‌ترین پیاده‌راه‌های تبریز در سال های گذشته به شمار می آیند.

در سال ۹۸ نیز مدیریت شهری تبریز همچون گذشته این برنامه خود را ادامه داده است  و در این راستا  پیاده‌راه‌هایی در سطح شهر احداث کرده و یا در درست احداث دارد.

احداث پیاده‌راه کریم‌خان، در حد فاصل اوحدی تا فلکه بزرگ یکی از پروژه‌های شهرداری است که با توجه به تراکم  مراکز خرید و خدماتی در آن منطقه،  یکی از نیازهای منطقه بود. این پروژه به طول ۶۱ متر طول و عرض  ۵/۷ متر، تکمیل و به اتمام رسیده است.

پیاده راه لک‌لر دومین پیاده راه در بافت تاریخی چرنداب است که خاکبرداری، زیرسازی، آسفالت و کفسازی آن به طول ۵۶۰ کیلومتر و عرض ۱۲ متر، احداث شده است.

خانه های تاریخی تبریز و کوچه ‌های منتهی به آنها، هدف طرح‌های پیاده‌راه مدیریت شهری می باشد و در این راستا، احداث محور گردشگری کوچه شاعره نامی تبریز، پروین اعتصامی،   به طول ۱۹۰ متر و عرض ۸ متر، در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

کوچه پاساژ و پیاده‌راه شفاعیه،   با آن سبقه تاریخی خود نیز یکی دیگر از مناطقی است که مدیریت شهری برای ساخت آن، برنامه ای در دست اجرا دارد.

تبریز علاوه بر بافت تاریخی و خانه‌های قدیمی، با توجه به ساخت پیاده‌راه‌های مدرن در این مناطق، مقصد گردشگری مسافران داخلی  و خارجی در ایام تعطیل سال می باشد.

منبع:شهرداری تبریز

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها  را در توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=61764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.