تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
3

پس از روکش آسفالت مجوز حفاری داده نمی‌شود

  • کد خبر : 68325
  • 13 جولای 2020 - 13:44
پس از روکش آسفالت مجوز حفاری داده نمی‌شود

شهردار کرمان با اشاره به آغاز روکش آسفالت معابر شهر: پس از روکش آسفالت مجوز حفاری داده نمی‌شود شهردار کرمان گفت: در پروژه‌های عمرانی به‌جای استخدام نیروی جدید، به‌صورت پروژه‌ای و در قالب قرارداد موقت، از خدمات شرکت‌های پیمانکار و متخصصان استفاده شود. به گزارش کرمان‌آنلاین،سیدمهران عالم‌زاده نوزدهم تیرماه در نشست پیگیری پروژه‌های عمرانی شهری […]

شهردار کرمان با اشاره به آغاز روکش آسفالت معابر شهر:

پس از روکش آسفالت مجوز حفاری داده نمی‌شود

شهردار کرمان گفت: در پروژه‌های عمرانی به‌جای استخدام نیروی جدید، به‌صورت پروژه‌ای و در قالب قرارداد موقت، از خدمات شرکت‌های پیمانکار و متخصصان استفاده شود.

به گزارش کرمان‌آنلاین،سیدمهران عالم‌زاده نوزدهم تیرماه در نشست پیگیری پروژه‌های عمرانی شهری گفت: از این پس جلسۀ پیگیری پروژه‌های عمرانی شهر به‌صورت هفتگی در روزهای پنج‌شنبه برگزار خواهد شد تا مشکلات مالی و اداری احتمالی برطرف شده و پروژه‌ها سریع‌تر پیش بروند.

مریم ایلاقی حسینی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمان نیز در این نشست درخصوص پروژۀ میدان اول هفت‌باغ گفت: برای این پروژه که با مشارکت شهرداری و شرکت عمران علوی اجرا می‌شود، تاکنون دو طرح ارائه شده و از ابتدای هفتۀ آینده ‌کار شروع می‌شود.

شهردار کرمان نیز در این رابطه گفت: مجموع مطالعات و طرح‌های پروژۀ هفت‌باغ هر هفته گزارش شود تا با هماهنگی شهرداری و شرکت عمران علوی به‌عنوان دو مالک این پروژه پیش برود.

عالم‌زاده افزود: تا هفتۀ آینده یک گزارش کامل از طراحی و پیشرفت مطالعات پروژۀ میدان اول هفت‌باغ ارائه شود.

در ادامه، سیدعماد حسینی مدیر پروژۀ تملک و آزادسازی محور سردار سلیمانی گفت: براساس برداشتی که انجام شد، در مجموع باید ۵۷ هزار مترمربع از میدان کوثر در فاز اول تا پل شهدای خلبان تملک شود.

عبدالهادی طاهری، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری نیز گزارشی از اقدامات انجام‌شده سرمایه‌گذاری و تأمین مالی مؤسسه ملل ارائه کرد و قرار شد پیش‌نویس قرارداد یا تفاهم‌نامه آماده شده و سریع‌تر فراخوان داده شود.

انجام مطالعات ایمن‌سازی شهر در برابر سیلاب‌ها

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان نیز درخصوص طرح هدایت آب‌های سطحی گفت: مشاور کارهای تکمیلی را در دو بخش ایمن‌سازی شهر در برابر سیلاب‌های خارجی و شناسایی نقاط بحرانی سطح شهر انجام داده؛ در دو نقطۀ بحرانی واقع در خیابان هفده شهریور تا شهدا و خیابان شهدای خانوک، مسیرها مشخص شده و استعلام‌ها گرفته شده است.

مهدی نیکویی افزود: مطالعات ایمن‌سازی شهر در مقابل سیلاب در دو سطح درون‌شهری و برون‌شهری انجام شده و مشاور باید تا دهم شهریور کل مطالعات را تحویل دهد.

وی ادامه داد: در حوزۀ درون‌شهری، پنج تا شش نقطۀ بحرانی شناسایی شده که قرار است مشاور راه‌کار دهد؛ این نقاط شامل میدان رسالت، پل ابوذر، راه‌آهن و بزرگراه شهدای غزه در منطقه سه، انتهای خیابان فردوسی در منطقه دو، میدان خواجو، خیابان مدرس، دانشگاه باهنر و خیابان هفده شهریور، خیابان شهید باهنر و میدان شهدا در منطقۀ چهار و همچنین به‌سازی و ارائه طرح بلوار بلدالامین است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: آرامستان جزو نقاط بحرانی برون‌شهری است که مشاور باید طرح ارائه دهد؛ ضمن این‌که علاوه بر آرامستان، سه نقطه از مقاطع ورودی سیلاب به شهر شناسایی شده و تا دهم شهریور سازه‌های انحراف آب توسط مشاور ارائه خواهد شد.

شروع آسفالت معابر شهر؛ از هفته آینده

نیکویی بیان کرد: برای اجرای آسفالت سطح شهر مناقصه برگزار شده و پیمانکار مشخص شده، جلسه‌ای هم با آب و فاضلاب خواهیم داشت که قبل از انجام آسفالت، هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وی افزود: لیست معابر براساس اولویت‌ها مشخص شده و پس از حفاری‌های فاضلاب، زیرسازی و آسفالت منطقه چهار،‌ منطقه دو و منطقه یک از اواخر هفتۀ آینده شروع خواهد شد.

شهردار کرمان نیز در این رابطه گفت: اعلام کنید در هر معبری روکش آسفالت شود، دیگر مجوز حفاری داده نخواهد شد.

نیکویی خاطرنشان کرد: درخصوص پیاده‌راه میدان توحید (ارگ) به محض انعقاد قرارداد ظرف هشت روز طرح فاز دو توسط مشاور ارائه خواهد شد.

شهردار نیز تأکید کرد: تا هفتۀ آینده قرادادهای معطل‌مانده تعیین‌تکلیف شود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان بیان کرد: درخصوص پارک شورا و پارک گردشگری قرار شد با بازرسی هماهنگ شود. مطالعات پدافند غیرعامل میدان شورا را هم ارائه کرده‌ایم و منتظر پاسخ استانداری هستیم.

نیکویی یادآور شد: درخصوص جنگل قائم از تهران با منظر و توپوگرافی مخالفت شده است؛ هرچند اعلام کردیم هیچ تغییری داده نخواهد شد، اما ناهماهنگی‌هایی وجود دارد و برای پیاده‌راه سردار سلیمانی هم قرار شد نماینده ولی فقیه در استان امام ‌جمعه محترم کرمان هماهنگ کند.

شهردار نیز تأکید کرد: معاونت مالی مکلف است هرچه زودتر تملک زمین‌های پارک گردشگری و میدان شورا را به سرانجام برساند.

عالم‌زاده افزود: جلسه‌ای هم با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گذاشته شود و مشاور، طرح را ارائه کند تا زودتر تعیین‌تکلیف شود و اگر مغایرتی با مقررات بالادستی وجود ندارد، براساس همان مقررات اقدام شود.

طاهری، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری درخصوص فاز دوم پایش تصویری با اشاره به این‌که تا به حال چندین‌بار فراخوان مشارکت سرمایه‌گذاری داده شده، افزود: از آن‌جاکه صرفه‌ای برای سرمایه‌گذار ندارد، انتشار فراخوان نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ باید جریمه‌های نیروی انتظامی برگشت داده شود؛ چراکه تا سازِکار برگشت پول مشخص نشود، سرمایه‌گذار استقبال نمی‌کند.

بهسازی ورودی‌های شهر

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان درخصوص ورودی‌های شهر کرمان گفت: در رابطه با ورودی هفت‌باغ، زرند و جاده قدیم ماهان، مشکلاتی ازسوی منطقه سه وجود داشت که موجب موازی‌کاری شد و در نهایت قرار شد توسط مشاوران منطقه سه تا پایان تیرماه طرح اصلاحی ابلاغ و پیگیری شود.

نیکویی افزود: در رابطه با ورودی‌های شمالی و شرقی نیز مشاور انتخاب شده و باید تا اواسط شهریورماه طرح نهایی را ارائه دهد.

وی یادآور شد: مطالعات رینگ شهر در چهار پروژۀ مطالعاتی به سه مشاور بومی و یک مشاور غیربومی داده شده که شامل تقاطع شرف‌آباد و ۲۴ آذر، تقاطع الله‌آباد و سه‌راه جوپاری، تقاطع آرامستان جدید و تقاطع سه‌راه سیلو و چهارراه نیکزاد است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان بیان کرد: زمان‌بندی اولیه برای سه پروژۀ رینگ شهر، چهارماه اعلام شده و ۳۰ درصد مطالعات فاز اول آن‌ها انجام شده است.

نیکویی افزود: با توجه به اهمیت تقاطع شرف‌آباد، مشاور این طرح باید تا پایان تیرماه طرح هندسی فاز یک و گزارش توجیهی را ارائه دهد تا درصورت تصویب، هرچه سریع‌تر پیگیری شود.

وی درخصوص آرامستان جدید یادآور شد: هزینۀ یکی از گلبرگ‌ها شامل ۱۷۰۴ قبر، ۲۰ میلیارد برآورد شده، اسناد آماده است و باید مناقصه برگزار شود.

شهردار کرمان نیز در این رابطه گفت: مناقصه براساس یک‌ششم برگزار شود و ابتدا تکلیف قبرها و غسال‌خانه مشخص شده و بعد پارکینگ و سایر موارد تعیین‌تکیلف شود.

منبع: شهرداری کرمان

 

مطالب دیگر در حوزه شهرداری‌ها را در توریسم پرس دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=68325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.