تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
0

هنرمندان صنایع دستی در تمام شهرستان‌های استان بیمه می شوند

  • کد خبر : 11584
  • 23 جولای 2017 - 11:02

به گزارش خبرنگار صنعت و توریسم، محمود باقری پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجلس شورای اسلامی با این مسئله موافقت کرده است و همچنین جلسات کارشناسی شواری عالی میراث  فرهنگی در خصوص بیمه صنعتگران صنایع دستی برگزار شده است. باقری اظهار کرد:  طبق این مصوبه از امروز هنرمندان صنایع دستی استان با مراجعه […]

به گزارش خبرنگار صنعت و توریسم، محمود باقری پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجلس شورای اسلامی با این مسئله موافقت کرده است و همچنین جلسات کارشناسی شواری عالی میراث  فرهنگی در خصوص بیمه صنعتگران صنایع دستی برگزار شده است.

باقری اظهار کرد:  طبق این مصوبه از امروز هنرمندان صنایع دستی استان با مراجعه به ادارات میراث  فرهنگی در شهرستان‌های استان می‌توانند مراحل تشکیل پرونده خود را پیگیری کنند.

عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: حوزه صنایع دستی استان دارای قابلیت‌های چشمگیری است و در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی هر چه بیشتر در این بخش اقدام‌های لازم توسط مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی استان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت:  تاکنون ۹ هزار هنرمند صنایع دستی در استان ساماندهی شده است.

وی افزود:  طبق پیش بینی این آمار تا پایان امسال به حدود ۱۱ هزار نفر افزایش می‌یابد.

باقری با اشاره به اینکه از ۹ هزار هنرمندی که در حوزه صنایع دستی ساماندهی شده است، تعدادی قبلا بیمه شده‌اند اظهار کرد:  بیمه هنرمندان صنایع دستی برای متقاضیان جدید است.

وی به شعار سال ۱۳۹۶ “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” اشاره کرد و عنوان داشت:  برای اشتغال‌زایی در تمامی عرصه‌ها از جمله حوزه صنایع دستی این استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و تاکنون با افتتاح کارگاه‌های صنایع دستی و اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به هنرمندان صنایع دستی گام‌های بزرگی را در راستای اشتغال‌زایی و تولید ملی در استان برداشته‌ایم.

باقری گفت: یکی از مزایا و نقاط قوت حوزه صنایع دستی امکان ایجاد چند فرصت شغلی با هزینه‌های محدود است.

مدیرکل صنایع دستی استان تصریح کرد: صنایع دستی به عنوان یک فرهنگ غنی و اصیل در استان با زندگی مردم  پیوند دارد و باید بیش از پیش حمایت شود.

باقری گفت: حوزه صنایع دستی صنعتی اشتغالزا و ارز آور بوده و زمینه‌ساز درآمدزایی و  تولید و اشتغال پایدار در کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=11584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.