تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
2

همکاری و تعامل صادقانه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و گمرک

  • کد خبر : 72529
  • 15 سپتامبر 2020 - 13:19

مدیر کل گمرکات استان قم: همکاری و تعامل صادقانه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و گمرک می تواند الگوی مناسبی برای همکاری دستگاه های اجرایی استان باشد به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان: اسفندیار دریکوندی مدیر کل گمرکات استان قم ظهر امروز در دیدار با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ضمن تقدیر از […]

مدیر کل گمرکات استان قم:
همکاری و تعامل صادقانه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و گمرک می تواند الگوی مناسبی برای همکاری دستگاه های اجرایی استان باشد
به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان: اسفندیار دریکوندی مدیر کل گمرکات استان قم ظهر امروز در دیدار با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ضمن تقدیر از تلاش منطقه ویژه در همکاری و تعامل هر چه بیشتر با گمرک، این همکاری را عامل مهمی در کاهش چشمگیر موانع و مشکلات بر سر راه تولید کنندگان در منطقه دانست.
وی افزود علیرغم تحریم های ظالمانه ای که با آن روبرو هستیم و این تحریم ها می توانست، اقتصاد و تولید هر کشور صنعتی و پیشرفته ای را فلج و آسیب جدی به آن واردکند، به لطف خداوند و این نوع همکاری ها توانسته ایم شاهد چرخش چرخ های تولید و فعالیت های اقتصادی در این منطقه و کشور باشیم.
مدیر کل گمرکات استان قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد فضای آرام و امن برای کارکنان مشاغل حساس مانند گمرک می تواند باعث سرعت بخشیدن قابل ملاحظه ای در روند اجرایی امور فعالان اقتصادی گردد و تولید کنندگان با کمترین دغدغه بر تولید و رونق اقتصادی تمرکز نمایند. وی همکاری و تعامل صادقانه منطقه ویژه با گمرکات استان قم را از نمونه های موفق این نوع همکاری ها دانست و الگوی مناسبی برای سایر دستگاه های اجرایی استان برشمرد وی همچنین خواستار تعامل بیش از پیش دستگاه های اجرایی استان قم با گمرکات این استان شد.
نادری مدیر گمرک سلفچگان نیز در این دیدار ضمن تشکر از مدیریت منطقه ویژه و حمایت و پشتیبانی خوب این منطقه از گمرک، هدف مشترک گمرک و منطقه ویژه را، تسریع در امور مراجعه کنندگان ، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی مستقر در منطقه دانست.
در ابتدای این دیدار نیز مدیر عامل منطقه ویژه ضمن عرض خیر مقدم به مدیر کل گمرکات استان قم و هیئت همراه، فلسفه حضور منطقه وگمرک را برداشتن موانع از سر راه تولید در این برهه حساس برشمرد. وی ضمن تشکر از زحمات مدیر گمرک سلفچگان از همکاری و تعامل بالای منطقه و گمرک ابراز خشنودی کرده و افزود در مدت حضور اینجانب در منطقه ویژه، هیچگاه مشکلی با گمرک وجود نداشته و با این دید مناسب در همکاری طرفین می توان شاهد حرکت رو به جلوی چرخه تولید و اقتصاد در این منطقه باشیم. وی در ادامه وجود برخی مشکلات در مورد رفع تعهدات ارزی که برخی تولید کنندگان با آن مواجه شده اند خواستار همکاری همه جانبه گمرک و منطقه در رفع این مشکل شد.
منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان قم ، در محدوده اي به وسعت ۲۰۰۰ هكتار در ۱۸۵ كيلومتري تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. اين منطقه ، به عنوان مهمترين منطقه ويژه اقتصادي که به مركز سياسي – اقتصادي كشور نزدیک می باشد، در چهار راه جاده هاي ترانزيت ،جاده ابريشم ، مجاورت راه آهن سراسري و بزرگراههاي اصلي شمال، جنوب ، شرق و غرب ايران واقع شده است، لذا جهت برقراري ارتباط با اروپا ، كشورهاي آسياي ميانه و خليج فارس به منظور توليد، صادرات و ترانزيت كالا، موقعيتي ممتاز و منحصر به فرد داشته و قادر است نقش تعيين كننده اي در اقتصاد كلان كشور ايفا نمايد.
تاکنون ۱۵۳ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه پروانه بهره برداری دریافت نموده اند که ۱۴۱ واحد فعال و این رقم نمایان گر فعالیت ۹۲ درصد از واحدهای دارای پروانه بهره برداری منطقه می باشد.

منبع: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

 

مطالب دیگر در حوزه مناطق ویژه را در توریسم پرس دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=72529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.