تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
2
شهردار اردبیل:

نوزدهمین آئین استقبال از ماه محرم حسینی برگزار میشود/فضاسازی محیط شهری بمناسبت ماه محرم

  • کد خبر : 95689
  • 23 جولای 2022 - 14:39
نوزدهمین آئین استقبال از ماه محرم حسینی برگزار میشود/فضاسازی محیط شهری بمناسبت ماه محرم
شهردار اردبیل گفت: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در اردبیل نوزدهمین آئین استقبال از ماه محرم روز دوشنبه ۳ مرداد بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم اردبیل برگزار میشود.

به گزارش صنعت و توریسم به نقل از محمودصفری امروز در تشریح ویژه برنامه های فرهنگی شهرداری اردبیل در ایام ماه محرم گفت: طبق سالهای گذشته نوزدهمین آئین استقبال از ماه محرم با مشارکت هیئت النور و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در مسجداعظم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این آیین مذهبی_فرهنگی در دارالارشاد اردبیل، حفظ ارزشهای دینی و مذهبی، تبیین فلسفه محرم و عاشورای حسینی و حفظ و گسترش فرهنگ محرم بویژه برای نسل آینده است؛افزود:عاشقان اهل بیت(ع) در این مراسم با مداحی و شعرخوانی به استقبال ماه محرم خواهند رفت.

صفری گفت:با توجه به اینکه مراسم سنتی عزاداری اردبیل،ریشه در تاریخ فرهنگ اردبیل دارد و تمامی برنامه های آن بصورت مردمی با زمانبندی مشخص برگزار میشود؛از اینرو شهرداری اردبیل نیز وظیفه خود را در راستای برگزاری باشکوه مراسمات معنوی ماه عزای امام حسین(ع)که در سطح ملی نیز الگو است به نحواحسن انجام میدهد.

شهردار اردبیل همچنین به فضاسازی محیط شهری مناسب با ماه محرم اشاره کرد و گفت: اردبیل بعنوان شهر گردشگری مذهبی نیز تلقی میشود و قطعا در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) شاهد گردشگران و مسافران در اردبیل خواهیم بود که از این باب نیز شهر آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران را دارد.

شهردار اردبیل همچنین با اشاره به تجلیل از پیرغلامان دربار حسینی در این آیین معنوی گفت: باتوجه به اینکه در دوسال اخیر به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط عزاداران حسینی اردبیل در اجرای این آیین سنتی معنوی وقفه ایجاد شده بود؛ خوشبختانه امسال باتوجه به وضعیت کرونایی این آیین با رعایت موازین بهداشتی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=95689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.