تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ 25 ذو الحجة 1445 Monday, 1 July , 2024
10

نخستین کاروان حصیر طرح پیوند صنایع دستی به تهران رسید

  • کد خبر : 11208
  • 18 جولای 2017 - 10:10

به گزارش خبرگزاری صنعت و توریسم به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، دکتر بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی  کشور با خوشامدگویی به حضار و گرامی داشتن این اتفاق گفت : این محموله به عنوان نمایندگان حصیر از شهر میناب  و کهنوج  حرکت کرده تا به تهران برسد […]

به گزارش خبرگزاری صنعت و توریسم به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، دکتر بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی  کشور با خوشامدگویی به حضار و گرامی داشتن این اتفاق گفت : این محموله به عنوان نمایندگان حصیر از شهر میناب  و کهنوج  حرکت کرده تا به تهران برسد و ما در این طرح در  اولین دوره کمک می کنیم به بخش خصوصی تا  قابلیت های سرمایه گذاری حوزه صنایع دستی را  به انان نشان داده و در دوره های بعدی بخش خصوصی خود اقدام به این قبیل حرکت ها کند.

دکتر نامور ادامه داد: طرح کاروان پیوند را در جهت حمایت از تولیدکنندگان این صنعت با مضمون خرید محصولات باکیفیت حصیری از استان های محروم و فروش آنها در استان هایی مثل گیلان و مازندران  و گلستان که در فصل تابستان  فروش بالایی وجود دارد  و تهیه  محصولات  سخت است یا گران و  کم هستند و باعث ورود کالای چینی و قاچاق و بد کیفیت در بازارهای این استان ها میشود، آغاز کرده ایم  و امیدواریم در مراحل بعدی استان ها خود راسا  این کار را پیگیری و ادامه بدهند. کاروان پیوند صنایع دستی با هدف اشباع بازار از محصولات و ایده‌های داخلی ایجاد شده است.

طاهریان فر مدیرعامل شرکت تعاونی حامیان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایرانیان نیز گفت: حمایت از هنرمندان  در بخش های  تولید و فروش از اولویت های ما در حوزه صنایع دستی است و توانایی این شرکت در ایفای نقش موثر در ثبات و پایداری طرح کاروان پیوند صنایع دستی موثر است. همچنین  شرکت حامیان صنایع دستی تلاش می‌کند که حلقه رابط تولیدکننده و بازار باشد.

این مراسم با رونمایی  از چند محصول حصیری  تولیدی این دواستان از انواع سبد و زیرانداز و ظروف مختلف  پایان یافت.

یادآور می شود پس از رسیدن سایر  محصولات  از ۶ استان دیگر یعنی خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان، بوشهر، یزد، خوزستان و گیلان  به تهران، نمایشگاه محصولات کاروان حصیر طرح پیوند در آینده ای نزدیک  در نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=11208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.