تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
5

موزه منطقه ایی خلیج فارس امسال به بهره برداری خواهد رسید

  • کد خبر : 53488
  • 10 جولای 2019 - 12:21
موزه منطقه ایی خلیج فارس امسال به بهره برداری خواهد رسید

موزه منطقه ایی خلیج فارس امسال به بهره برداری خواهد رسید محمد حسین ارسطو زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ضمن بازدید از پروژه موزه منطقه ایی خلیج فارس گفت : برای تکمیل این موزه تامین اعتبار شده و امسال به بهره بردای خواهد رسید . سرپرست اداره کل […]

موزه منطقه ایی خلیج فارس امسال به بهره برداری خواهد رسید

محمد حسین ارسطو زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ضمن بازدید از پروژه موزه منطقه ایی خلیج فارس گفت : برای تکمیل این موزه تامین اعتبار شده و امسال به بهره بردای خواهد رسید .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ادامه داد : این موزه در محل کنسولگری انگلیس ، واقع در منطقه دوم دریایی و بصورت مشارکتی در مراحل پایانی خود است و طبق برنامه زمانبندی و با تاکیدات دکتر مونسان و موافقت معاون میراث فرهنگی سازمان به زودی به موزه های استان اضافه خواهد شد .

محمدحسین ارسطو زاده مراحل باقی مانده در این موزه را شامل تکمیل طرح داخلی ، طراحی و چیدمان ویترین ها و اشیا ، آماده سازی فضای نمایشگاهی و تکمیل بخشی از تاسیسات برشمرد و اضافه کرد : این مراحل تا حدودی حساس بوده و به همین جهت بیشترین نظارت ممکن را در این زمینه داریم و امیدواریم با توجه به برنامه زمانبندی امسال به اتمام برسد  .

ارسطوزاده همچنین از مشخصات این موزه گفت : این موزه با مساحتی بالغ بر ۱۵۰۰ متر مربع در دو طبقه و با بیش از ۳۵۰ شی تاریخی و همچنین سالن نمایشگاهی ، پذیرایی و کافی شاپ می تواند بستر مناسبی را برای جذب هر چه بیشتر گردشگر داشته باشد .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی با بیان اینکه موزه منطقه ایی فاز یک خواهد بود ، تشریح کرد : فاز دوم این منطقه با توجه به اعتبارات مصوب در سفر ریاست جمهوری به بوشهر صورت خواهد پذیرفت که شامل فضای سبز و همچنین ساماندهی محوطه به صورت چند منظوره خواهد بود .

محمدحسین ارسطو زاده در پایان با اشاره عمارت کلاه فرهنگی نیز گفت : این عمارت که در فاصله نزدیکی از موزه منطقه ایی قرار گرفته نیز در برنامه مطالعاتی جهت مرمت قرار خواهد گرفت و بعنوان یک موزه در کنار موزه منطقه ایی به فعالیت خود ادامه خواهد داد .

منبع:میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بوشهر

مطالب دیگر در حوزه میراث فرهنگی  را در توریسم پرس دنبال کنید.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=53488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.