تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
3

مهاجرت ۲ هزار نفر از جمعیت شهرستان خوسف/ وجود ۶۲ پروژه نیمه تمام

  • کد خبر : 11248
  • 18 جولای 2017 - 10:59

به گزارش خبرنگار صنعت و توریسم، محمد شفیعی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:  شهرستان خوسف در سال ۹۱ تاسیس شد که با ۱۶ هزار و ۲۹  کیلومتر سومین شهرستان استان محسوب می شود. وی، جمعیت شهرستان را  ۲۷ هزار نفر عنوان کرد و گفت: نسبت به سرشماری سال ۹۰  بالغ بر […]

به گزارش خبرنگار صنعت و توریسم، محمد شفیعی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:  شهرستان خوسف در سال ۹۱ تاسیس شد که با ۱۶ هزار و ۲۹  کیلومتر سومین شهرستان استان محسوب می شود.

وی، جمعیت شهرستان را  ۲۷ هزار نفر عنوان کرد و گفت: نسبت به سرشماری سال ۹۰  بالغ بر دو هزار نفر  جمعیت کاهش داشته است که بخش زیادی از افراد ب دلیل  خشکسالی های چندین ساله مهاجرت کرده اند.

فرماندار خوسف با اشاره به پراکندگی بالای جمعیت در سطح  شهرستان، عنوان داشت: نزدیک به ۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان روستایی هستند که پراکندگی بالای روستاها روند خدمات رسانی را بسیار مشکل کرده است.

شفیعی از وجود  ۲۰۰ آبادی در شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۲ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وجود ۳۳ درصد ظرفیت های معدنی استان در خوسف

وی ادامه داد: علی رغم همه شرایط خوبی که در شهرستان وجود داشت اما ارتقاء آن به شهرستان خیلی دیر اتفاق افتاد که تلاش می شود به سطح میانگین سایر شهرستان  ها برسیم.

فرماندار خوسف به ظرفیت های معدنی بالای شهرستان اشاره کرد و افزود: حدود ۳۳ درصد ظرفیت های معدنی استان در این شهرستان است.

شفیعی اضافه کرد: در همین راستا معدن مس قلعه زری با عمق ۳۰۰ متر بزرگترین معدن زیر زمینی خاورمیانه است که به لحاظ گردشگری نیز می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی  با بیان اینکه طی شش ماه گذشته چند مورد معدن جدید در سطح شهرستان شناسایی شده است که در مرحله صدور پروانه بهره بردار هستند، بیان داشت:  معدن طلای هیرد و شادان از جمله این معادن هستند.

فرماندار خوسف با اشاره به اشنغال ۹۰ درصد مردم شهرستان در بخش کشاورزی، افزود: با وجود خشکسالی های چندین ساله با اقدامات انجام شده تا حدودی توانسته ایم جلوی خسارات آن را بگیریم.

شفیعی اضافه کرد:  با این وجود هنوز کشاورزی سنتی ادامه دارد که باید به سمت کشاورزی نوین حرکت کرده تا بهره وری در این بخش را افزایش دهیم.

برگزاری جشنواره عناب در خوسف

وی با بیان اینکه این شهرستان رتبه پنجم کشور و رتبه نخست استان در تولید گل نرگس به خود اختصاص داده است، بیان داشت: در همین راستا  تشکیل دبیرخانه جشنواره گل نرگس در شهرستان به تصویب رسیده و برای تصویب به شورای برنامه ریزی استان ارسال شده است.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه امسال چندین سرمازدگی بخش زیادی از گل های نرگس شهرستان را نابود کرده است، افزود: با این وجود هنوز هم بیمه گل نرگس به سرانجام نرسیده است.

شفیعی همچنین از برگزاری جشنواره عناب در این شهرستان طی سال جاری خبر داد و گفت: هرچند مصرف عناب در استان های دیگر تا حدودی افزایش یافته است اما هنوز هم این محصول در استان ناشناخته است که در همین راستا جشنواره عناب در استان برگزار خواهد شد.

وی به وجود ۹۳۳ منبع آبی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال اعتبارات خوبی برای احیا قنوات گذاشته شده که امیدواریم با اختصاص این اعتبارات تا حدودی مشکلات این حوزه برطرف شود.

بهره برداری از کارخانه چدن خوسف در شهریورماه

فرماندار خوسف، شتر داری یکی از صنایع مغفول مانده در سطح شهرستان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نبود کشتارگاه یکی از مهمترین مشکلات شترداران شهرستان بوده که در این راستا چند سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده اند.

شفیعی با اشاره به ورود سرمایه گذار چینی برای احداث کارخانه شمش چدن در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف، عنوان داشت: این شرکت به دنبال افزایش سرمایه گذاری در این شهرستان بوده که در صورت ایجاد زیرساخت ها این آمادگی وجود دارد که شهرک شهید رحمانی خوسف به عنوان یک شهرک سرمایه گذاری خارجی در استان معرفی شود.

وی در ارتباط با وضعیت کارخانه شمش چدن خوسف نیز گفت: در حال حاضر تمامی زیرساخت های مورد نیاز این کارخانه فراهم شده است و طبق قول سرمایه گذار این کارخانه تا پایان شهریورماه به بهره برداری می رسد.

فرماندار خوسف با اشاره به درخواست سرمایه گذار این طرح برای توسعه کارخانه به کارخانه فولاد نیز گفت: با توجه به مشکل کم آبی در منطقه برای احداث این کارخانه با مشکل مواجه هستیم و به همین دلیل به دنبال این هستیم که از طریق تصفیه آب منطقه شاهرود بخشی از آب مورد نیاز این کارخانه را تامین کنیم و سرمایه گذار در حال بررسی ادامه فاز توسعه این کارخانه با توجه به شرایط موجود است.

اتمام پروژه های نیمه تمام خوسف نیازمند ۸۰ میلیارد تومان اعتبار

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت های آب و برق و گاز برای کارخانه موجود در شهرک صنعتی خوسف آماده شده است، بیان داشت:  با این وجود برای تامین آب کارخانه جدید با مشکل مواجه هستیم از اینرو به دنبال انتقال پساب فاضلاب شهر خوسف به این شهرک هستیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این برق مورد نیاز کارخانه های موجود تامین شده اما هنوز هم حدود ۱۴ میلیارد تومان دیگر به برق نیاز داریم.

فرماندار خوسف از وجود ۶۲ پروژه نیمه تمام در این شهرستان خبر داد و گفت: اتمام این پروژه ها به حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد که با روند اعتباری موجود تامین این اعتبار دو یا سه سال دیگر به طول خواهد انجامید.

شفیعی، میزان اعتبارات امسال شهرستان را نیز ۲۶ میلیارد تومان اعلم کرد و گفت: شهرستان خوسف به لحاظ میزان اعتبارات در رتبه دهم استان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=11248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.