تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
4
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور:

مناطق آزاد موتور محرکه اقتصادی کشور هستند

  • کد خبر : 100945
  • 16 نوامبر 2022 - 16:15
مناطق آزاد موتور محرکه اقتصادی کشور هستند
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: مناطق آزاد با انجام تولیدات و ایجاد اشتغال، موتور محرکه اقتصادی کشور هستند و باید توجه ویژه به آنها صورت گیرد تا جهش تولید و رونق اشتغال و توسعه کسب و کار عملا مشاهده شود.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار، “حجت عبدالملکی” شامگاه سه‌شنبه در جمع فعالان اقتصادی، جامعه بازاریان و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: مناطق آزاد باید از هر لحاظ تقویت و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آن و مشوق‌ها بیشتر تا رشد و شکوفایی و رسیدن به جایگاه واقعی و عملی شدن رسالتی که بر هر منطقه آزاد تعریف شده را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در مناطق آزاد عملی خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید مسائل و مشکلات حوزه گمرکی، ارزی، مالیاتی و اداری در تمامی مناطق آزاد بررسی و براساس اولویت پیگیری و مرتفع شوند تا سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بر توسعه سواحل مکران و بندر چابهار تاکید دارند و در این باره منطقه آزاد بخوبی می تواند با تکمیل زیرساخت‌ها نقش مهمی را ایفا کند.

منطقه آزاد چابهار در صورت توجه می‌تواند ایران را از منافع زیادی بهره مند کند

مشاور رئیس جمهوری گفت: منطقه آزاد چابهار نخستین سفر کاری به مناطق آزاد بود چون این منطقه از لحاظ راهبردی مهم و در صورت توجه می‌تواند ایران را از منافع زیادی بهره مند کند و هم اینکه ریاست جمهوری دغدغه زیادی به توسعه کمی و کیفی و رفع مشکلات  مناطق آزاد دارند برای همین منظور اینجا حضور پیدا کردم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: تمامی مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی چابهار را براساس اولویت و زمانبندی پیگیری و مرتفع می کنم و شخصا اعلام آمادگی می کنم همه موارد را اعلام تا مرتفع و کمترین مشکلات و موانع سر راه تولید داشته باشیم.

عبدالملکی ادامه داد: برای مشکلات مردم به ویژه حوزه تولید خسته نمی شوم و شبانه روز در پی حل موارد مطرح شده از سوی تولیدکنندگان هستم. وی در بازید از واحد تولیدی آریا پروفیل گفت: این شرکت با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن انواع لوله‌های صنعتی گاز و لوله‌های مقاطع فولادی و پروفیل با اشتغال ۸۰ نفر در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار در حال تولید است و خوشحالیم اینچنین فعالانی در چابهار حضور دارند.

شماری از فعالان اقتصادی، جامعه بازاریان و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار نیز لحاظ شدن مالیات بدون اطلاع سرمایه گذار، اخد ارزش افزوده ۹ درصد، قوانین دست و پا گیر و مزاحم صادر شده برخی وزارتخانه ها، نبود زیرساخت برق، آب، تلفن و اینترنت و جاده ترانزتی برای حمل و نقل، فرودگاه، نبود ناوگان حمل و نقل برای حوزه گردشگری و برای سرمایه گذاری و فعالیت بهتر اقتصادی را از جمله مشکلات پیش رو عنوان و خواستار پیگیری و رفع مشکلات شدند.

مطالب دیگر در حوزه مناطق آزاد را در صنعت و توریسم دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=100945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.