تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1

معاون عمرانی استانداری قزوین: توسعه گردشگری در برنامه شوراهای شهری جدی گرفته شود

  • کد خبر : 13368
  • 18 آگوست 2017 - 10:57

قزوین- معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برای ایجاد درآمد پایدار شهری و رونق اقتصادی باید شوراهای شهری به توسعه گردشگری و برنامه ریزی در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند. علی فرخزاد در همایش آموزشی منتخبین شوراهای شهری دوره پنجم شهرهای استان قزوین که روز چهارشنبه با حضور بهزاد افشار مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی […]

قزوین- معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برای ایجاد درآمد پایدار شهری و رونق اقتصادی باید شوراهای شهری به توسعه گردشگری و برنامه ریزی در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

علی فرخزاد در همایش آموزشی منتخبین شوراهای شهری دوره پنجم شهرهای استان قزوین که روز چهارشنبه با حضور بهزاد افشار مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور، رضا گروسی مدیرکل دفتر شهری استانداری در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: مسائل مالی برای شهرهای کوچک بسیار مهم است و باید برای شناسایی درآمدهای پایدار برنامه ریزی شود.

وی بیان کرد: مجموع اعتبارات شهرداری های شهرهای استان بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان است که ۸۰ درصد آن تحقق پیدا می کند و بیشترین طرح های عمرانی نیز از محل مالیات ارزش افزوده برای شهرداری ها تامین می شود و مردم باید در جریان این کارها قرار گیرند.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: در شرایط کنونی با روش های قدیمی و سنتی نمی توانیم کارها را جلو ببریم و نیازمند بازنگری در شیوه های کاری خود هستیم تا بتوانیم در شرایط  محدودیت منابع مالی به اهداف خود در شورا و شهرداری ها دست یابیم.

وی اضافه کرد:امروز مردم توقع زیادی از شورا و شهرداری ها دارند و با نوآوری و ایده های جدید باید بتوانیم با جذب سرمایه گذاری های مختلف فعالیتهای خدمات شهری و عمرانی خود را پیاده کنیم.

گردشگری محور توسعه استان است

فرخزاد یادآورشد: محور توسعه استان گردشگری است و شوراها لازم است به این موضوع و مسائل مهمی مانند بحران آب، آلودگی زیست محیطی و درآمدهای پایدار توجه بیشتری کنند.

وی گفت: توجه به موضوعات فرهنگی و ترویج سبک زندگی از سوی اعضاء شورای های جدید ضروری است و با تقویت فضای نشاط و شادابی در شهرها می توانیم امید به زندگی را بیشتر کنیم.

شوراها برای حوادث غیر مترقبه آماده باشند

معاون عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: باید برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و بحران نیز برنامه داشته باشیم و بسترها به گونه ای باشد تا با این حوادث غافلگیر نشویم و شورای در این زمینه نیز باید پویا عمل کند.

وی گفت: از آنجا که بیشترین مراجعه مردم به شوراها و شهرداری ها صورت می گیرد باید برخورد منطقی و توام با احترام با مردم و تکریم ارباب رجوع در اولویت کارها باشد تا اگر نتوانستیم حلال مشکلات مردم باشیم حداقل رفتارمان اسلامی و توام با مهربانی باشد.

فرخزاد یادآورشد:پاسخگویی به شهروندان وتوجه به نیازهای عمومی وعزم جدی برای کمک به حل آنها ازدیگر وظایف شورا های اسلامی شهرهاست که با مشارکت مردم می تواند به نتیجه برسد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=13368

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.