تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
3

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن در اجلاس:

  • کد خبر : 40270
  • 03 اکتبر 2018 - 12:18
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن در اجلاس:

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن در اجلاس: معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن در اجلاسOSJD :قطار برنامه‌ای تهران-هامبورگ راه اندازی ‌می‌شودباتوجه به انجام‌گفت‌وگوهای متعدد میان آلمان و ایران، با همکاری طرف آلمانی قطار برنامه‌ای تهران– هامبورگ راه اندازی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بابک احمدی […]

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن در اجلاس:

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن در اجلاسOSJD :قطار برنامه‌ای تهران-هامبورگ
راه اندازی ‌می‌شودباتوجه به انجام‌گفت‌وگوهای متعدد میان آلمان و ایران، با همکاری طرف
آلمانی قطار برنامه‌ای تهران– هامبورگ راه اندازی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بابک احمدی معاون بهره برداری
و سیر و حرکت راه‌آهن در نشست اول یازدهمین کنفرانس بین‌المللی سازمان همکاری
راه‌آهن‌ها OSJD با اشاره به ظرفیت‌های متعدد ریلی در ایران، گفت: بر اساس تعامل و
مذاکراتی که با شرکت راه‌آهن آلمان (DB) در جریان است ، مقرر شده تا خط ریلی میان
کشور ایران و آلمان در مسیر تهران-هامبورگ به صورت برنامه‌ای و به زودی راه‌اندازی شود.

وی از برنامه اتصال ریلی به مرز خسروی هم خبر داد و افزود: امیدواریم که به زودی این
اتصال برقرار و بتوانیم به راه‌آهن عراق متصل شویم.
اتصال ریلی ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان
معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت با اشاره به وجود کریدورهای مختلف ریلی در کشورمان،
یادآور شد: از جمله کریدورهای ایران سرخس-بندرعباس است که امکان اتصال کشورهای
ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان را فراهم می‌کند و در سوی دیگر کریدور شمال- جنوب
است که از سمت بندرامام به سمت شمال امکال اتصال را فراهم می‌کند.

او با اشاره به اینکه مسیر چین به ایران از ظرفیت خوبی برخوردار است، افزود: تا به امروز
۸ قطار کانتینری از چین به ایران عبور داده و مسیر آزمایش شده است.
وی یادآور شد: در نظر داریم تا در ۲۰ روز آینده با همکاران ترکمنستان، قزاقستان و چین
نقاط باقی مانده را در مورد تعیین تکلیف کنیم.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن تاکید کرد: در نظر داریم از ظرفیت خالی قطار‌های
برگشتی خالی به چین استفاده و آن را با کانتینرهای خالی یا بارهای صادراتی ایران،
ترکمنستان و ازبکستان را تکمیل کنیم.
وی اضافه کرد: ظرفیت سازی خوبی را در این مسیر ایجاد کرده و تا کنون ۱۰۰هزار تن برای
این مسیر مشتری ریلی فراهم کرده و خواستار همکاری مشتریان برای عملیاتی کردن این
مسیر شده ایم.

اتصال خطوط ریلی به کشورهای مختلف
احمدی با یادآوری اینکه اتصال خطوط ریلی به کشورهای مختلف و بهره‌برداری از آن در
زمره برنامه های راه‌آهن ایران قرار دارد، یادآور شد: درنظر داریم خط عریض میرجاوه در
مرز پاکستان را مجدد احیا و بازسازی کنیم و بتوانیم واگن‌هایمان را از شمال تا مرز
پاکستان ببریم.
وی به اتصال میان مرز «شمتیغ» افغانستان خبر داد و گفت: این اتصال از سیستان و
بلوچستان صورت می‌گیرد و تا هرات پیش می رود که امیدواریم تا پایان سال جاری
میلادی به بهره برداری برسد.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن، مرز ریلی سرخس را یکی از مهمترین مرزهای
ریلی کشور خواند و افزود: امسال شاهد افزایش ۸۰ درصدی حمل‌ونقل بین المللی بار از
مرز سرخس بودیم و پیش‌بینی می‌کنیم که این میزان افزایش یابد.
وی با اشاره فعالیت‌های ریلی در بنادر کشور، از جمله مرز دریایی امیر آباد، اضافه کرد:
خط آهن آستارا- آستارا به عنوان تکمیل کننده کریدور ریلی شمال- جنوب و پل تجاری با
اروپاو CIS ساخته شد و در تعاملات با طرف آذربایجانی به دنبال اتصال آستارای ایران به
رشت هستیم.

احمدی با بیان اتصال جدید راه‌آهن ایران به ترکیه از مسیر چشمه ثریا، گفت: این امر
اتصال ایران به راه‌آهن های اروپایی را فراهم و توسعه می دهد.
احمدی در ادامه در باره ظرفیت های بنادر متصل به ریل در ایران گفت: بندر امام خمینی
از کاربردی ترین بنادر جنوبی کشور است و از ظرفیت ۳۷ اسکله فعال و متصل به شبکه
ریلی برای حمل بارها برخوردار است.
وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی نیز از جمله بنادر استراتژیک ریلی به شمار می‌رود،
افزود: این بندر به عنوان کوتاه‌ترین پل ارتباطی با آسیایی میانه به شمار می‌رود و ظرفیت
جابجایی ۶ میلیون تن TEU را دارا و از ترمینال اختصاصی کانتینری برخوردار است.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=40270

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.