تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
2

مطالعات باستان شناختی تعیین عرصه و حریم خرگوش‌تپه گرگان پایان یافت

  • کد خبر : 68288
  • 12 جولای 2020 - 14:59
مطالعات باستان شناختی تعیین عرصه و حریم خرگوش‌تپه گرگان پایان یافت

مطالعات باستان شناختی تعیین عرصه و حریم خرگوش‌تپه گرگان پایان یافت معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: مطالعات باستان شناختی با هدف تعیین عرصه وپیشنهاد حریم خرگوش‌تپه گرگان پایان یافت. به گزارش روابط ‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌‍فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سارا اخوت امروز یکشنبه ۲۲ تیرماه ۹۹ با بیان این […]

مطالعات باستان شناختی تعیین عرصه و حریم خرگوش‌تپه گرگان پایان یافت

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: مطالعات باستان شناختی با هدف تعیین عرصه وپیشنهاد حریم خرگوش‌تپه گرگان پایان یافت.

به گزارش روابط ‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌‍فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سارا اخوت امروز یکشنبه ۲۲ تیرماه ۹۹ با بیان این مطلب گفت: کاوش باستان شناختی با هدف تعیین عرصه و پیشنهاد حریم خرگوش تپه گرگان با مجوز صادره از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و با تخصیص اعتبارت استانی اداره کل میراث فرهنگی گلستان و با سرپرستی سید مقداد میرموسوی از ۲۴ خردادماه تا ۲۷ تیرماه سال جاری در حال انجام است و در حال حاضر فاز میدانی کاوش به اتمام رسیده و مطالعات کتابخانه ای در حال انجام است.

او خاطرنشان کرد: خرگوش تپه اولین محوطه باستان شناختی استان گلستان است که در ۱۳۰ سال قبل توسط ژاک دمورگان باستان شناس فرانسوی مورد کاوش قرار گرفت. این محوطه ارزشمند در سال ۱۳۸۲ با قدمت دوره تاریخی به شماره ۹۳۲۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

معاون میراث فرهنگی استان گلستان بیان کرد: موضوع بسیار مهم در خصوص اولویت تعیین عرصه و حریم این محوطه گسترش فضای های شهری و الحاق زمین های مجاور این سایت به محدوده شهری است  که این اداره‌کل اقدام به انجام این مطالعات کرده است.

او یادآور شد: نتیجه این کاوش طی گزارشی و به پیوست نقشه ای به پژوهشکده باستان شناسی کشور، اداره‌کل ثبت و حرایم معاونت میراث فرهنگی کشور ارسال و نتیجه آن از طریق شورای عالی معماری و شهرسازی به مقامات استانی و شهری ارسال می‌شود و در طرح های بالا دستی لحاظ خواهد شد.

اخوت گفت: در این کاوش باستان شناختی گروهی از باستان شناسان اداره کل میراث فرهنگی استان و دانشجویان مقطع کارشناس ارشد رشته باستان شناسی دانشگاه تهران و موسسه آموزش عالی گلستان حضور داشتند.

منبع: اداره‌کل میراث‌‍فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان

 

مطالب دیگر در حوزه میراث فرهنگی‌ها  را در توریسم پرس دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=68288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.