تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
1

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از رسانه‌ها دفاع کرد

  • کد خبر : 11361
  • 19 جولای 2017 - 14:35

به گزارش خبرنگار صنعت و توریسم، جلسه ستاد برنامه‌ریزی استانی تبریز ۲۰۱۸ شامگاه سه شنبه با حضور اعضا این ستاد، شهردار تبریز و معاون عمرانی استاندار در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد. هدف از تشکیل جلسات این ستاد سیاست‌گذاری و تبیین ‌برنامه‌های دستگاه‌های مختلف برای رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ است. در بخشی از این جلسه شهردار […]

به گزارش خبرنگار صنعت و توریسم، جلسه ستاد برنامه‌ریزی استانی تبریز ۲۰۱۸ شامگاه سه شنبه با حضور اعضا این ستاد، شهردار تبریز و معاون عمرانی استاندار در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد. هدف از تشکیل جلسات این ستاد سیاست‌گذاری و تبیین ‌برنامه‌های دستگاه‌های مختلف برای رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ است.

در بخشی از این جلسه شهردار تبریز رسانه‌ها را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: رسانه‌ها فقط کمبودهای شهرداری‌ها را منعکس می‌کنند و اقدامات مثبت این دستگاه را پوشش نمی‌دهند.

محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به انتقادات شهردار از رسانه‌ها و همچنین از عدم مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد بر رسانه‌های استان، گفت: وقتی هرکس در شهر قدمی بزند، در صورتی که دارای عقل سلیم باشد به راحتی می‌تواند اقدامات شایسته شهرداری را ببیند و همچنین نمی‌تواند منکر زحمات فراوان این دستگاه باشد.

وی ادامه داد: رسانه ظرفیت بزرگی است برای توسعه شهر و استان ما. این رسانه‌ها هستند که قدرت اقناع افکار عمومی را دارند و می‌توانند بر اذهان عمومی مردم تاثیر بگذارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: یقینا بجز موارد استثنایی، هرچه از سوی رسانه‌ها انتقاد می‌شود، انتقاد مسئولانه است که متوجه مسئولین و دستگاه‌های مختلف می‌شود.

وی تشریح کرد: اگر از انتقاد مسئولانه رسانه‌ها استقبال نکنیم، نکات کور قضیه دست‌نخوره خواهند ماند و هرگز حل نخواهند شد. به این اعتقاد داریم که رسانه چشم بیدار جامعه است.

وی همچنین از اقدامات انجام گرفته برای تبریز ۲۰۱۸ انتقاد کرد و افزود: ما درحالی ۵ ماه تا تبریز ۲۰۱۸ فاصله داریم که هنوز ایرلاین‌های ما آماده نیستند و انتقاد رسانه‌ها از چنین مواردی نباید شکایت‌های قضایی را در پی داشته باشد.

محمدپور تاکید کرد: اگر رسانه انتقادش را به موقع به ما نگوید خودمان خسارت‌های زیادی خواهیم دید. سنگین‌تر از انتقادات رسانه قطعا انتقاداتی هست که از سوی مسئولان کشوری بر ما وارد می‌شود.

وی در پایان اعلام کرد: وجود ۳۲۲ رسانه در استان آذربایجان شرقی ظرفیت بسیار بزرگی است که باید مدیران و مسئولان استان از آن به عنوان فرصت یاد کنند.

تبریز ۲۰۱۸، وظیفه‌ای که خودمان به دوش خودمان گذاشتیم

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به عنوان جمع‌بندی سخنان و نظرات اعضا اعلام کرد: تبریز ۲۰۱۸ وظیفه و مسئولیتی است که خودمان برای خودمان ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: فرض کنیم تبریز ۲۰۱۸ از بیخ نبود؛ چه می‌شد؟ در واقع باید گفت تمام تلاش‌ها و زحماتی که می‌کشیم در پی وظیفه بزرگی است که به پیشنهاد خودمان ایجاد شده است.

پورمهدی افزود: تبریز ۲۰۱۸ را به عنوان فرصتی برا ارتقا شهر خود پذیرفته‌ایم پس اکنون وقت آن است که با اتحاد و همدلی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: تبریز ۲۰۱۸ موفق نمی‌شود مگر با تمرین و تلاش و ممارست و همدلی و هزینه فراوان.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین اضافه کرد: تبریز ۲۰۱۸ یک فرصت بی‌نهایت برای معرفی تبریز در سطحی جهانی است پس اکنون باید به جای تخریب و تحقیر همدیگر به صورت یک‌دل برای رشد تبریز تلاش کنیم.

وی درباره انتقاد سازنده اظهار داشت: انتقاد خوب است و ما از انتقادات رسانه‌ها استقبال می‌کنیم ولی انتقاد باید همواره همراه با ارائه راهکارهای مفید  و مناسب برای رفع مشکلات و کمبودها باشد.

وی در پایان اظهار کرد: دستگاه‌ها نباید منتظر بمانند که بودجه دولتی برای تبریز ۲۰۱۸ اختصاص یابد بلکه باید هر دستگاه با درآمدهای خود برای این رویداد گردشگری گام بردارد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=11361

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.