تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
4

مدیرکل امور پایگاه های معاونت میراث فرهنگی کشور: طرح های مدیریتی بومی را برای میراث جهانی کشور به اجرا در می آوریم

  • کد خبر : 12131
  • 02 آگوست 2017 - 10:30
مدیرکل امور پایگاه های معاونت میراث فرهنگی کشور:  طرح های مدیریتی بومی را برای میراث جهانی کشور به اجرا در می آوریم

مدیرکل امور پایگاه های معاونت میراث فرهنگی کشور گفت: طرح های مدیریتی بومی را برای حفظ آثار، بناها و میراث جهانی ایران به اجرا در می آوریم و تعهدی در قبال یونسکو در این ارتباط متوجه کشور نیست. فرهاد عزیزی در پاسخ به این پرسش که تعهدات ما در قبال جهانی شدن میراث کشور به […]

مدیرکل امور پایگاه های معاونت میراث فرهنگی کشور گفت: طرح های مدیریتی بومی را برای حفظ آثار، بناها و میراث جهانی ایران به اجرا در می آوریم و تعهدی در قبال یونسکو در این ارتباط متوجه کشور نیست.

فرهاد عزیزی در پاسخ به این پرسش که تعهدات ما در قبال جهانی شدن میراث کشور به یونسکو چیست، افزود: قبل از اینکه یک پرونده میراثی را برای جهانی شدن تکمیل و به یونسکو بفرستیم، یک پلان مدیریت کلی برای آن در نظر می گیریم که تکلیف ما را بعد از ثبت نیز همان مشخص می کند.
وی ادامه داد: محوریت برنامه های استراتژیکی که بعد از ثبت به طور معمول باید انجام دهیم حفاظت و صیانت از همان ارزش های برجسته ای است که باعث شده تا آن شهر، محوطه یا اثر جهانی شود.
عزیزی تاکید کرد: با نگهداری از این آثار، بخش مهمی از کار ما در اجرای این طرح یا پلان مدیریتی انجام می شود؛ نظیر آنچه قبل از جهانی شدن یزد و پس از آن انجام گرفته و البته مباحث و برنامه های خرد دیگر نیز در ذیل این طرح کلی قرار می گیرد.
مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی میراث فرهنگی ایران خاطرنشان کرد: عده زیادی فکر می کنند که از طرف یونسکو به آثار یا محوطه هایی که جهانی می شوند بودجه ای اختصاص داده می شود در حالیکه اینطور نیست.
وی تصریح کرد: یونسکو معمولا برای کشورهایی که خود بنا به دلایل منطقی تقاضای بودجه کنند بودجه محدودی اختصاص می دهد که کشور ما تا کنون هیچ تقاضایی برای دریافت کمک نکرده است.
عزیزی یادآور شد: فقط در واقعه زلزله بم و صدماتی که به ارگ جهانی بم رسید، ایران تقاضای بودجه کرد که از صندوق میراث جهانی از ردیف بودجه «میراث در خطر» نهادهای مرتبط جهانی کمک مالی کردند.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=12131

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.