تاریخ : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳ 17 ذو الحجة 1445 Sunday, 23 June , 2024
0

متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی کردستان حمایت می‌شوند

  • کد خبر : 119671
  • 15 ژوئن 2024 - 11:58
متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی کردستان حمایت می‌شوند
رئیس گروه توسعه گردشگری اداره‌كل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی كردستان از حمایت مالی و ارائه تسهیلات به متقاضیان احداث اقامتگاه بوم‌گردی در این استان خبر داد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان؛ آوات مکاری در بازدید و بررسی از طرح‌های ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی محور سنندج-سروآباد گفت: استان کردستان در طول سال میزبان گردشگران زیادی است اما در زمینه زیرساخت‌های اقامتی با کمبودهای محسوسی مواجه است.

رئیس گروه توسعه گردشگری اداره‌كل میراث‌فرهنگی كردستان اظهار کرد: از این رو ضرورت دارد که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دارندگان خانه‌ها و فضاهای قدیمی و سنتی در روستاهای دارای جاذبه گردشگری استان، در زمینه احداث اقامتگاه‌های بوم‌‎گردی ورود کنند.

او با بیان اینکه هر واحد بوم‌گردی ضمن ایجاد اشتغال، منبع خوبی برای تأمین درآمد پایدار برای خانواده‌ها و حتی اهالی روستا است، افزود: در این راستا تسهیلات ارزان‌قیمت و مجوزهای قانونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به متقاضیان واجد شرایط پرداخت و ارائه می‌شود.

مکاری عنوان کرد: گردشگران می‌توانند با حضور در این اقامتگاه‌ها ضمن آشنایی با فرهنگ، آداب ‌و رسوم و صنایع‌دستی مردم روستانشین، از غذاهای سالم و طبیعی، مناظر بکر و زیبا و دیگر جاذبه‌های گردشگری این مناطق بهره‌مند شوند.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=119671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.