تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1
شهردار زرین شهر مطرح کرد:

لزوم همدلی برای حضور درخشان لنجان در همایش عظیم اربعین

  • کد خبر : 98042
  • 04 سپتامبر 2022 - 11:48
لزوم همدلی برای حضور درخشان لنجان در همایش عظیم اربعین
شهردار زرین شهر مطرح کرد: لزوم همدلی برای حضور درخشان لنجان در همایش عظیم اربعین/ امام جمعه زرین شهر مطرح کرد: اربعین آبروی اسلام است.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر، جلسه ی ستاد فرعی اربعین حسینی شهر زرین شهر به میزبانی شهرداری و با حضور امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی زرین شهر، رووسای ادارات، فرماندهان بسیج، ائمه جماعات و هیئات مذهبی برگزار گردید.

در این نشست حسین اسماعیلی احمدی راهپیمایی اربعین را بزرگترین اجتماع فرهنگی و مذهبی جهان اسلام دانست و اظهار کرد: طی سالهای اخیر جمع کثیری از پیروان مذاهب اسلامی از بیش از ۵۰ کشور جهان در همایش عظیم اربعین حسینی شرکت کرده که نشان دهنده ی وحدت و انسجام مسلمین جهان است.

شهردار زرین شهر با اشاره به تاثیرات فرهنگی این رویداد عظیم در جامعه اظهار کرد: همایش بزرگ اربعین نمایش دهنده جلوه های عاشقانه جمع عظیمی از دلباختگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که دارای ابعاد معنایی گسترده ای بوده و در آن  درس های فرهنگی و اجتماعی ، اتحاد و همبستگی و هدف های والای بشری  نهفته است.

تشکیل ستاد فرعی اربعین حسینی در شهرداری زرین شهر

وی اربعین را تداوم نهضت سرخ حسینی دانست و ضمن تاکید بر اهمیت هماهنگی، برنامه ریزی و همراهی مردم در  برگزاری هرچه با شکوه تر این رویداد بزرگ اظهار کرد: در راستای ساماندهی امکانات، خدمات و پتانسیل های شهرستان لنجان جهت حضور با شکوه در این رویداد جهانی ستاد فرعی اربعین حسینی در شهرداری زرین شهر تشکیل شده  و تلاش کرده ایم تا با برنامه ریزی های متعدد نقش کوچکی در این گردهمایی بزرگ  ایفا کنیم.

اسماعیلی احمدی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر شهرستان لنجان نیز با ایجاد موکب الشهدای لنجان خدمات متنوعی را در این رویداد عظیم ارائه داده است افزود: باتوجه به کنترل بیماری کرونا پیش بینی می شود که امسال شاهد استقبال بیشتری از سوی مردم کشورمان باشیم و بر همین اساس ضروریست تا با تجمیع،  ساماندهی و انسجام بخشی تمامی امکانات و ظرفیت ها تلاش شود تا موکب الشهدای لنجان با شکوه تر از سالهای قبل و با خدمات و امکانات متنوع تر در حرکت عظیم اربعین حضور یابد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: برپایی و تجهیز موکب جمع آوری نذورات مردمی، اطلاع رسانی محیطی با نصب بیش از ۱۰ بنردر سطح شهر، اطلاع رسانی درخصوص روش های جمع آوری نذورات مردمی از طریق ارسال انبوه پیامک به شهروندان و…از اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.

وی ادامه داد: تامین تجهیزات موتوری جهت حمل نذورات مردمی ، تخصیص کپسول آتش نشانی و تجهیزات ایمنی و.. نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت شهری در این حوزه بوده است.

امام جمعه زرین شهر: اربعین آبروی اسلام است/ استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی شهری در صیانت از خط سرخ نهضت عاشورا

حجت الاسلام والمسلمین باقریان نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه زرین شهر در این جلسه، اربعین را آبروی اسلام دانست و اظهارکرد: مطمئنا شکوفایی اصلی  مکتب تشیع با عاشوراست و تجلی  این شکوفایی که به ظهور منجی منتهی می شود به اربعین حسینی گره خورده است.

امام جمعه زرین شهربا اشاره به اینکه  خوشبختانه واقعه ی بزرگ اربعین همه توطئه های دشمن را خنثی کرده اذعان داشت: حرکت بزرگ پیاده روی اربعین باعث عزت اسلام در جهان و نقش برآب شدن کارشکنی های دشمنان اسلام شده است.

امام جمعه ی زرین شهر با اشاره به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات در جهت بستر سازی ، ایجاد انگیزه ، وحدت و انسجام بین اقشار مختلف جامعه اظهار کرد:  شهرستان نیازمند روحیه و همت جهادی همه مردم و مسئولان است.

حجت الاسلام باقریان بر تبلیغات گسترده و اطلاع رسانی موثردر جهت برگزاری هر چه با شکوه تر موکب شهرستان لنجان تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی در شهر در جهت انسجام ظرفیت ها و پتانسیل های مردمی و همچنین توجه به ترویج سبک زندگی اسلامی و صیانت از خط سرخ نهضت عاشورا از اهمیت زیادی برخوردار است.

 مطالب دیگر در حوزه شهرداری‌ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=98042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.