تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
3

عملکرد بانک توسعه تعاون مطابق تکالیف توسعه‌ای

  • کد خبر : 73477
  • 30 سپتامبر 2020 - 13:55

عملکرد بانک توسعه تعاون مطابق تکالیف توسعه‌ای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشرفت عملکرد بانک توسعه تعاون را مطابق تکالیف توسعه‌ای ارزیابی نمود. محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به‌عنوان مقام رئیس در مجمع عمومی سالیانه بانک توسعه تعاون سخن می‌گفت عنوان کرد: عملکرد بانک توسعه تعاون به‌عنوان یک بانک دولتی و توسعه‌ای به‌صورت سالیانه از نظر حرفه‌ای و مطابق رعایت […]

عملکرد بانک توسعه تعاون مطابق تکالیف توسعه‌ای

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشرفت عملکرد بانک توسعه تعاون را مطابق تکالیف توسعه‌ای ارزیابی نمود.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به‌عنوان مقام رئیس در مجمع عمومی سالیانه بانک توسعه تعاون سخن می‌گفت عنوان کرد: عملکرد بانک توسعه تعاون به‌عنوان یک بانک دولتی و توسعه‌ای به‌صورت سالیانه از نظر حرفه‌ای و مطابق رعایت استانداردهای حسابداری بررسی می شود. عملکرد این بانک از لحاظ عمل به تکالیف توسعه‌ای نیز قابل‌بررسی است.

رعایت شفافیت در شاخص‌ها

ایشان با اشاره به اهمیت رعایت استانداردهای حسابداری و مالی در آمارهای سالیانه بانک اظهار داشت: با توجه به این‌که آمار عملکردی بانک در سیستم جامع بانکداری و بر مبنای بانکداری الکترونیک مد نظر قرارگرفته و تعداد زیادی از شاخص‌ها به‌صورت روزانه کنترل می‌شود، شفافیت در شاخص‌ها در حد مطلوبی رعایت شده است.

شریعتمداری بیان نمود: بانک مرکزی و همچنین سازمان حسابرسی کل کشور به‌عنوان ناظرین بر فعالیت مالی بانک همواره رهنمودهایی برای ارتقای فعالیت حرفه‌ای بانک ارائه می‌دهند که اعضای مجمع نیز بر رعایت این رهنمودها همواره تأکید ورزیده‌اند.

وی یادآور شد: مطابق هماهنگی‌هایی که میان اعضای مجمع و دستگاه‌های ناظر بر عملکرد مالی بانک وجود دارد،کارنامه مالی بانک در شاخص‌های مختلف با بهبودهای مستمری به‌صورت سالیانه رو به رو شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به سند ملی توسعه بخش تعاون و بندهای ۲۲ گانه آن اشاره کرده و گفت: تکالیف متعددی در این سند بر عهده دستگاه‌های اجرایی مورد تدوین قرار گرفته که چنانچه بخشی از این تکالیف به حیطه اجرا درمی‌آمد، بسیاری از نیازها و انتظارات بخش تعاون قابلیت تحقق پیدا می‌کرد.

شریعتمداری افزود: مطابق تدابیر قانون‌گذار در این سند، مقرر شده که بخشی از منابع حاصل از واگذاری‌های املاک دولتی به بخش خصوصی و همچنین بخشی از جریانات و عملیات مالی دستگاه‌های اجرایی در بعضی از فعالیت‌ها صرف توسعه بخش تعاون گردد که تا به امروز این تکالیف به مرحله اجرا درنیامده است.

 ارتقای نقش حمایتی بانک توسعه تعاون در  گرو افزایش سرمایه

ایشان با اشاره به تدابیر انجام شده برای بالا بردن سرمایه بانک توسعه تعاون،بیان کرد: بالا بردن سرمایه این بانک به میزان ۲۸ هزار میلیارد ریال مصوب گردیده و برای تخصیص این مبلغ پیگیری‌های بسیاری انجام شده است .

اکنون نیز راهکارهای مالی متنوعی برای تحقق این موضوع مهم به مقامات ذیربط پیشنهاد شده است که در صورت تحقق، ظرفیت نقش حمایتی بانک توسعه تعاون تا حد مساعدی ارتقا پیدا خواهد کرد.

رئیس مجمع سالیانه بانک توسعه تعاون یادآور شد: تعاون گران و بخش تعاون انتظارات به حقی در خصوص نقش و ظرفیت حمایتی بانک توسعه تعاون دارند که تأمین این انتظارات منوط به تقویت بانک از سوی ارکان قانونی مرتبط با بانک می‌باشد.

در ادامه محمدجعفر کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بانک توسعه تعاون به اجرای تکالیف ملی و توسعه‌ای در سطح حداکثری پایبند بوده است و چنانچه تقویت این بانک به صورت مناسبی از سوی دستگاه‌های بالادستی انجام شود، ایفای نقش توسعه‌ای آن به صورت پایدارتری قابل‌انتظار خواهد بود.

حجت میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه حضور سرآمدانِ بانک در طرح‌های اشتغال‌زایی دولت را یادآور شد و گفت: بانک توسعه تعاون با حضور در مناطق جغرافیایی سراسر کشور، بسیاری از کمبودها در بعضی از مناطق را جبران نموده و موضوع تقویت بانک به‌عنوان یک ضرورت مطرح است.

منبع: بانک توسعه تعاون

مطالب دیگر در حوزه بانک را در توریسم پرس دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=73477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.