تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1

عبور مشعل سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری از بندرترکمن و بندرگز

  • کد خبر : 61723
  • 16 ژانویه 2020 - 12:33
عبور مشعل سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری از بندرترکمن و بندرگز

عبور مشعل سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری از بندرترکمن و بندرگز مشعل سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری به میزبانی استان گلستان روز گذشته مسیر جاذبه‌های بندرترکمن تا بندرگز را پیمود و مورد استقبال مسئولین این دو شهرستان قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، پیمایش جاذبه‌های گردشگری استان گلستان به […]

عبور مشعل سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری از بندرترکمن و بندرگز

مشعل سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری به میزبانی استان گلستان روز گذشته مسیر جاذبه‌های بندرترکمن تا بندرگز را پیمود و مورد استقبال مسئولین این دو شهرستان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، پیمایش جاذبه‌های گردشگری استان گلستان به مناسبت میزبانی این استان از گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در اسفندماه و باهدف معرفی این رویداد مهم در سطح استان از ۱۹ دی آغاز شد و روز گذشته چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه مشعل این گردهمایی از جاذبه‌های گردشگری دو شهرستان بندرترکمن و بندرگز عبور کرد.

این مشعل در بندرترکمن از ایستگاه تاریخی راه‌آهن و بخشی از مسیر ریلی این شهرستان عبور کرد و با حضور معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار، رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان، شهردار، رییس فرهنگ و ارشاد، رییس اداره راه‌آهن، دیگر مسئولین شهرستان و مدیران جوامع گردشگری مورد استقبال قرار گرفت.

این پیمایش که توسط تاج‌دردی قره‌جه راهنمای گردشگری استان گلستان صورت می‌گیرد پس از طی مسیر و عبور به شهرستان بندرگز ابتدا از ساحل این شهر گذر و با رسیدن به فانوس دریایی این شهرساحلی با فعالان گردشگری دیدار کرد و به سمت ساختمان قدیمی گمرک و اقامتگاه بوم‌گردی طی مسیر شد و پس از ملاقات با مسئولین شهرستان، پیمایش به اتمام رسید.

در شهرستان بندرگز نیز رییس شواری اسلامی، مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بخشدار بخش مرکزی، بخشدار بخش نوکنده، رییس بانک قرض‌الحسنه‌امید، دیگر مسئولین و فعالین گردشگری به استقبال این مشعل آمدند.

تاج دردی قره‌جه راهنمای گردشگری استان مشعل این گردهمایی را در مسیر ۸۰ جاذبه تاریخی، طبیعی و فرهنگی در ۱۴ شهرستان به طول حدود ۴۰۰ کیلومتر حمل خواهد کرد.

ابتدا و انتهای مسیرهای پیش‌بینی‌شده در این پیمایش جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی شهرستان‌های استان است و در طول این مسیرها جاذبه‌های شهرستان توسط کمیته تولید محتوای این رویداد ملی معرفی می‌شود.

شهرستان آق‌قلا مسیر بعدی این پیمایش خواهد بود و مشعل سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور از پل تاریخی، بازارچه صنایع‌دستی، مجموعه سوارکاری و گلفشان قارنیاق عبور می‌کند.

منبع:میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان

مطالب دیگر در حوزه میراث ها  را در توریسم پرس دنبال کنید.

 

 

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=61723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.