تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
2

طرح های نو در ارتقای فرهنگ بو گردی کشور

  • کد خبر : 50586
  • 17 مارس 2019 - 11:32
طرح های نو در ارتقای فرهنگ بو گردی کشور

طرح های نو در ارتقای فرهنگ بو گردی کشور سعید مجردی مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه گردشگری تمدن شهر کادوس و هیئت رئیسه توسعه صنعت گردشگری مجمع متخصصین ایران در گفت وگو با صنعت و توریسم: ۱- ضمن معرفی خود و شرکتتان در خصوص رئوس فعالیتهای شرکت مختصری بفرمائید. ضمن عرض سلام و خسته […]

طرح های نو در ارتقای فرهنگ بو گردی کشور

سعید مجردی مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه گردشگری تمدن شهر کادوس و هیئت رئیسه توسعه صنعت گردشگری مجمع متخصصین ایران در گفت وگو با صنعت و توریسم:

۱- ضمن معرفی خود و شرکتتان در خصوص رئوس فعالیتهای شرکت مختصری بفرمائید.

ضمن عرض سلام و خسته نباشید و آرزوی توفیق برای تمامی فعالان عرصه صنعت گردشگری به استحضار می رسانم اینجانب سعید مجردی فارغ التحصیل رشته مدیریت گردشگری هستم و سالها فعالیت رسانه ای در زمینه توریسم دارم . در حال حاضر به صورت تخصصی در حوزه گردشگری فعالیت می نمایم و مدیر عامل شرکت بین المللی گردشگری تمدن شهر کادوس و هیئت رئیسه توسعه صنعت گردشگری مجمع متخصصین ایران نیز می باشم .

این شرکت به عنوان اولین شرکت مشاوره ­ای در خصوص توسعه گردگشری (مشاوره ، نظارت و اجرا ) و بومگردی در بخش خصوصی به فعالیت مشغول است . با توجه به نیازهای کشور و بخصوص استان گیلان در امر بومگردی و گردشگری از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی به خصوص ارگانهای دولتی که در این زمینه با توجه به امکانات موجود مایل به همکاری و سرمایه گذاری می باشند اعلام می داریم کلیه خدمات مشاوره ای اعم از نگارش و تهیه طرح­ها با توجه به امکان سنجی در منطقه و همچنین اجرای طرح­­های مصوب با استفاده از کادر مجرب اجرایی در اسرع وقت به انجام رسانیم.

همچنین این شرکت پذیرای ایده ­ها و طرح­های نو و جذب سرمایه گذار در راستای ارتقای سطح فرهنگ بومگردی و گردشگری در کشور عزیزمان ایران و بخصوص استان گیلان می باشد.

 

۲- تعریف شما از توریسم گردشگری چیست؟

یکی از تحولات اجتماعی در جوامع معاصر پدیدار شدن اوقات فراغت به عنوان یکی از نیازمندیهای اساسی جوامع معاصر و ملزومی برای تاب آوردن زندگی تحت سیطره تکنولوژی است . در راستای این امر گردشگری نیز به عنوان یکی از شیوه های گذران اوقات فراغت گسترش و توسعه یافته و به عنوان یک حق نه پاداش محسوب گردیده و به پایه­ های زندگی و هستی انسان بدل گشته است.

گردشگری از بزرگترین فعالیتهای جهان است که با رشد شتابنده خود به فعالیت چند منظوره مبدل گشته است. به طوری که توسعه توریسم و تفریحات مربوطه از عوامل موثر در شکل دهی الگوی توسعه در بسیاری از نواحی بوده و تامین کننده مزایای مستقیم و غیر مستقیم اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و محیطی بسیاری برای میزبان است اما از طرفی دیگر چنین رویکردی موجب پدید آمدن نگرانی­ها و بیم­ هایی از تهدید و تخریب هویت ، محیط و میراث طبیعی ، تاریخی و فرهنگی ساکنان محلی گشته است. به طوری که مقابله با اثرات ناشی از رشد توریسم کنترل نشده نیازمند روشها و شیوه­ های صحیح برنامه ریزی ، طراحی و مدیریت این مکان­هاست.

۳- چشم انداز آینده شرکت تمدن شهر کادوس در راستای گردشگری مدرن و هم تراز با کشورهای توسعه یافته چیست؟

پیشنهادات شرکت تمدن شهر کادوس:

 ۱- ارائه تصویری از چشم انداز آینده

این بدین معناست مراد از توسعه پایدار در قالب برنامه ریزی هدفمند رعایت ضوابط کمی و کیفی در برنامه ­های توسعه با ارائه تصویری از چشم انداز آینده است. نباید تصور کرد که با افزایش تعداد گردشگران می توان به توسعه پایدار دست یافت.

۲– تنوع بخشیدن به فعالیتهای جنبی گردشگری، ایجاد فعالیتهای تفریحی، ورزشی و غیره

سیاست­های اصلی در توسعه گردشگری باید برمحور برنامه ریزی ، توسعه و مدیریت گردشگری براساس متنوع سازی در فعالیتهای گردشگری باشد.

۳- اصلاح ساختار مدیریتی

یعنی با حاکم نمودن مدیریت علمی و از طریق تحلیل­ های لازم انجام نظر سنجی­ های مختلف و با استفاده از ظرفیت­های مدیریتی درسطح شهرستان، استان و کشور برارتقاء خدمات ارائه شده طرح تاثیر گذار است.

۴- فرصت دادن بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری و یا واگذاری مدیریت به بخش خصوصی

در چشم انداز ۲۰ ساله گردشگری هدف ورود ۲۰ میلیون گردشگر در پایان این برنامه به کشور به عنوان یکی از اهداف اساسی این برنامه ذکر شده است.

بدون شک تحقق این امر بدون مشارکت بخش خصوصی و برنامه ریزی برای جذب و ترغیب سرمایه ­گذاریهای بخش خصوصی و اتخاذ سیاستهای حمایتی لازم امکان پذیر نخواهد بود.

۵- مهمترین پروژه های انجام شده شرکت و آخرین دستاوردهای آن را بفرمائید.

در کشور ما مجموعا ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب وجود دارد که از نظر جذب گردشگر پتانسیل بسیار مهمی است، چراکه در دنیا از هر ۳ گردشگر، ۲ نفرشان به گردشگری دریایی می‌روند. شرکت ما با توجه به اهمیت زیاد نوار ساحلی و نیز ضعف کنونی موجود در کشور در استفاده از این ظرفیت، توانست حدود ۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه جذب کند و برای ۱۰۰ نفر مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی داشته باشد. این پروژه در حال حاضر در حال انجام است.

شرکت ما افتخار می‌کند که با دانش تخصصی بالا، سرمایه‌های انسانی با انگیزه، خلاق، متخصص و مسئولیت‌پذیر، کسب و کار خود را به طور مستمر بهبود داده ایم و تمام توان خود را در جلب رضایت ذینفعان و ارتقاء فرهنگ درست سرمایه‌گذاری توسعه می‌دهد. اکنون شرکت بین‌المللی توسعه تمدن شهر کادوس، عضویت رسمی انجمن شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و نظارت طرح‌ها، دریافت گواهینامه‌های کیفیت، جذب سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان، مرمت و احیا و راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی تاریخی، ایجاد اولین مرکز تخصصی مشاوره اجرای بوم‌گردی در ایران و شناسایی و برنامه‌ریزی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در تمام نقاط ایران را در پرونده خود دارد.

 ۶- از نظر شما مهمترین رمز موفقیت کشور درصنعت گردشگری در شرایط اقتصادی کنونی چیست؟

گردشگری نیاز به الزاماتی دارد که بخشی از آن توسط دولت و بخشی دیگر توسط بخش خصوصی مهیا می گردد . در حال حاضر ابتدا باید مطالعه ای به صورت علمی انجام گرفته تا نقاط قوت و ضعف گردشگری کشور مشخص شود تا بتوان برای آن برنامه ریزی نمود توسعه زیر ساخت ها اعم از حمل و نقل و فرودگاهها و همچنین انجام اطلاع رسانی و تبلیغات کافی از سوی دولت می تواند به رونق گردشگری کمک نماید با توجه به اینکه در حال حاضر گردشگری پس از نفت و صنایع ماشین سازی سومین صنعت برزگ جهان به حساب می آید و در شرایط کنونی که با تحریم های یکجا نبه غرب روبرو هستیم گردشگری می تواند نقطه اتکا مهمی به حساب آید و جایگزین نفت در ارز آوری گردد و همچنین بخش خصوصی نیز می تواند با سرمایه گذاری و توجه بیشتر به کیفیت نسبت به جذب گردشگر اقدام نماید.

۷- باتوجه به دارا بودن جاذبه های گردشگری از ۱۵ اقلیم شناخته شده در جهان که ایران ۱۱ اقلیم آن را یکجا دارد نقطه نظر خود را در این خصوص اعلام بفرمائید.

یکی از علل اصلی گردشگری در جهان برخورداری از تنوع آب و هوایی بوده است اگر ما به سابقه گردشگری در جهان توجه نماییم استفاده از شرایط آب و هوایی و مهاجرت به نقاط گرمسیر و سردسیر یکی از ابتدائی ترین شیوه های گردشگری بوده است.

کشور ایران به جهت دارا بودن اقلیم متنوع فرصت بسیار مناسبی را در اختیار گردشگری قرار داده است.

به عنوان مثال در حالی که شما می توانید در پیست های اسکی شهر کرد و تهران اسکی نمائید با پرواز یک  ساعته می توانید بر سواحل جنوبی کشور شنا نمائید و به ندرت کشورهایی دارای این نوع تنوع آب و هوایی هستند و حتی در داخل استانها نیز ما این تنوع آب و هوایی را داریم .

به عنوان مثال سپیدان در شمال شیراز پوشیده از برف بوده و شکوفه های درختان میوه در شیراز و فیروز آباد سبز شده اند.

۸- برنامه شما در رابطه با توسعه گردشگری چیست؟

۱- جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی

۲- توسعه گردشگری و تلفیق مناسب آن با فرهنگ عمومی جامعه در حوزه مدیریت گردشگری

۳- رعایت استاندارهای بهره گیری از مناطق گردشگری

۴- استفاده بهنیه از داده­ های سیمای محیطی از نقطه نظرهای کاربردی و زیبایی شناختی

۵- طرح ریزی­ های تفرجی برای اینکه از قابلیت اجرایی و استفاده از بالایی برخوردار باشند به طور اقتصادی آماده

خواهند شد و برای استفاده کننده خصوصا در جوامعی همچون ما کم خرج خواهد بود .

۶- برآورد ظرفیت بورد محیطی طرح­ها

۷- ایجاد حداکثر وابستگی به اصول ساده سازی در طرح ریزی­ های فضاهای تفرجی

۸- ایجاد ارتباط و هماهنگی بین خصوصیات اکولوژیکی سیمای طبیعی محیط و طرح­ ریزی ها

مطالب دیگر در حوزه گردشگری را در توریسم پرس دنبال کنید.

 

 

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=50586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.