صنعت گردشگری در دبی توسعه یافته است
از اوایل سال ۲۰۱۵، خروجی و سفارشات تازه صنعت گردشگری در شهر دبی
واقع در کشور امارات متحده عربی در بالاترین نرخ سرعت خود بوده است. در
همین حال احساسات تجاری مثبت در این منطقه از ماه آوریل ۲۰۱۲ در بالاترین
مقدار خود قرار دارد.
عمده فروشی و خرده فروشی منجر به صعود با شاخص ۵۸٫۳ درصد شده است.
سفر و گردشگری شاخص ۵۷٫۳ درصد را برای دبی به ارمغان آورده است. ساخت
و ساز تنها بخشی است که نسبت به ماه آوریل (۵۴٫۹ درصد رشد)، کمی کاهش
در شاخص رشد داشته و به ۵۴٫۶ درصد رسیده است.
شاخص ردیاب فصلی به ۵۷٫۶ درصد رسیده است (در ماه آوریل این شاخص ۵۳٫۹ بود)
و از ماه آوریل ۲۰۱۷، این رکورد، قویترین رکورد ثبت شده است. شاخص زیر ۵۰
درصد نشانگر این است که بخش خصوصی غیر نفتی اقتصاد به طور کلی در حال
کاهش یافتن و شاخص بالای ۵۰ درصد به معنی توسعه یافتن است.
خدیجه حق (Khatija Haque)، رییس مرکز پژوهشی منا (MENA) در امارات
ان بی دی (Emirates NBD)، در مورد این نتایج نظر داد و این طور گفت: که
این رشد سریع در شاخص ردیاب اقتصاد دبی دیدگاه آنها را در مورد اینکه
دبی نسبت به سال ۲۱۰۷، رشد سریعتری را تجربه کرده است، تایید میکند؛
اما خواندن عنوان این پژوهش، فشار وارد بر حاشیههای سود را پنهان میکند
که در دادههای نظرسنجی نیز این حقیقت مشهود است.
شرکتها بخصوص در بخش عمده و خرده فروشی، در ماه گذشته قیمتها را
به شدت کاهش دادهاند تا تولید و سفارشات جدید خود را افزایش دهند.
خروجی در ماه می به نسبت ۴۰ ماه گذشته در بالاترین سرعت خود قرار گرفته
است. فعالیتهای تجاری ماهیانه نیز مداوما از ماه مارس ۲۰۱۶، در حال افزایش
بوده است. شواهد بسیاری حاکی از رشدی گسترده در رزرو سفارشات جدید هستند.
شرکتها تنها در زمان کوتاهی در ماه می، کارمندان بیشتری را استخدام کردهاند،
با این حال، واکنشهای بسیاری نشان از این دارند که نرخ استخدام به علت تلاش
در جهت کاهش هزینهها، محدود شده است.
احساسات و تمایلات مثبت نیز به رکوردی بینظیر در این ماه در دبی رسیده است.
از زمانی که دبی به عنوان میزبان اکسپو ۲۰۲۰ (نمایشگاههای بینالمللی) انتخاب
شده است، پیش بینیهای تقاضای قوی، اعتماد به کسب و کار را تقویت کردهاند.
متوسط هزینهها همچنان در دبی افزایش مییابد، هر چند نرخ تورم قیمت ورودی از
ماه آوریل کاهش یافته و به طور کلی در حد متوسط بوده است.
افزایش فعالیت های تبلیغاتی در کنار تورم آرام هزینه های ورودی، شرکتها را به
سمت کاهش هزینه های خروجیشان، هدایت میکنند. به طور قابل توجهی
گزارشهایی از رقابت بیشتر در بخش ساخت و ساز به شرکتها کمک کرده اند
که قیمتهای فروش را با سرعت مطلوبی کاهش دهند.