تاریخ : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳ 30 ذو الحجة 1445 Saturday, 6 July , 2024
15
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار:

صنایع دستی، نقش عمده ای در حفظ فرهنگ و روح یک ملت دارد

  • کد خبر : 94027
  • 14 ژوئن 2022 - 11:18
صنایع دستی، نقش عمده ای در حفظ فرهنگ و روح یک ملت دارد
طاهره شهرکی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی به فعالین این عرصه در کشورگفت: صنایع دستی، نقش عمده ای در حفظ فرهنگ و روح یک ملت دارد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار،شهرکی گفت: در «روز جهانی صنایع دستی» دهم ژوئن، فرصت مناسبی فراهم آمده است که به بخشی از غنای فرهنگی و تاریخی مردم استان سیستان و بلوچستان اشاره نمایم، صنعتگران و سازندگان صنایع دستی با خلاقیت نشات گرفته از روح خود دست آفرینه های خلق می کنند که باورها و سنت ها در دل آن نهفته و درخشش آن ها در دست سازه هایشان متجلی است.
وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار ازگذشته در کنار حمایت های ورزشکاران، هنرمندان و دیگر قشرها طرح حمایت از صنعتگران سیستان و بلوچستان را در برنامه خود قرار داده است تا بتواند علاوه بر ایجاد زمینه برای فروش محصولات، آموزش های لازم را به آنان بدهد.

اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای شاغلان صنایع دستی
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای شاغلان صنایع دستی گفت: این کارگاه‌های آموزشی با هدف افزایش سطح آگاهی، توانمندسازی و به روزرسانی دانش شاغلین صنایع دستی به منظور رشد، بهبود کسب و کار هنرمندان و صنعتگران هنرهای سنتی و صنایع برگزار شده است.
طاهره شهرکی تشکیل این دوره ها و انجام آموزش های لازم برای شاغلین صنایع دستی را موجب رشد بیش از پیش در حوزه تولید، کارآفرینی، بازاریابی و فروش صنایع دستی دانست و همچنین گفت: این سازمان در راستای حفظ و ترویج صنایع دستی بومی به منظور آشنایی و علاقه‌مند کردن اقشار مختلف کشور با موضوعات مختلف فرهنگی این منطقه و رابطه آن با گردشگری نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی ت درولید محور اقدام کرده است.
معاون‌ فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار، صنايع دستی را حاصل روح و دستاورد هنرهاي نسل ها که ارتباط فرهنگي در ميان جوامع پديد مي‌آورد دانست و حمایت از صنعتگران را از اهم برنامه های سازمان منطقه آزاد چابهار در تحقق مسئولیت های اجتماعی این سازمان برشمرد.

 مطالب دیگر در حوزه مناطق آزاد را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=94027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.