تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
2

شهر کرمان در عزای سالار شهیدان سیاه‌پوش شد

  • کد خبر : 71615
  • 01 سپتامبر 2020 - 8:25

گزارشی از اقدامات شهرداری کرمان در دهه اول محرم؛ شهر کرمان در عزای سالار شهیدان سیاه‌پوش شد شهرداری کرمان به احترام فرارسیدن ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش، معابر، میادین، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و ساختمان‌های اداری شهرداری کرمان را با نصب پرچم‌های مشکی، بنرهای عاشورایی و بیرق‌های عزا سیاه‌پوش کرد. فضاسازی متفاوت شهر برای […]

گزارشی از اقدامات شهرداری کرمان در دهه اول محرم؛

شهر کرمان در عزای سالار شهیدان سیاه‌پوش شد

شهرداری کرمان به احترام فرارسیدن ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش، معابر، میادین، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و ساختمان‌های اداری شهرداری کرمان را با نصب پرچم‌های مشکی، بنرهای عاشورایی و بیرق‌های عزا سیاه‌پوش کرد.

فضاسازی متفاوت شهر برای ایام محرم

به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان با اشاره به مناسب‌سازی نقاط مختلف شهر کرمان برای ایام محرم و شهادت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام گفت: در دهه اول محرم امسال، علاوه بر اختصاص تمام بیلبورها و پرتابل‌های شهری متعلق به شهرداری کرمان به فضاسازی محرم، میدان‌ها و بلوارهای اصلی شهر نیز به‌صورت ویژه سیاه‌پوش شد.

سیدمهران عالم‌زاده از کار مشارکتی با تعدادی از هیأت‌های مذهبی نیز خبر داد و گفت: با هماهنگی و همکاری بنیاد فرهنگی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی نیز بخش زیادی از فضاهای محیطی به «محرم سلیمانی» اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: همکاری با حوزه هنری، سازمان اوج و خانه طراحان برای طراحی بخشی از تابلوهای محیطی جهت فضاسازی شهر نیز، از دیگر اقدامات بود.

شهردار کرمان ادامه داد: علاوه بر سیاه‌پوش کردن شهر با پرچم، برخی میدان‌ها نیز با کُتل و پرچم‌های بزرگ مناسب‌سازی ‌شد.

عالم‌زاده با بیان اینکه روی تمام پل‌های شهر نیز پرچم‌های مشکی نصب و فضای پل‌ها محرمی ‌شد، گفت: ساختمان‌های شهرداری کرمان ازجمله شهرداری مرکز و مناطق پنج‌گانه شهری نیز برای محرم، فضاسازی و آماده‌سازی شد.

شهردار کرمان همچنین از همکاری شهرداری کرمان با مساجد، تکایا و هیأت‌های مذهبی برای فضاسازی شهر خبر داد.

چاپ حدود ۲۰۰۰ مترمربع بنر برای فضاسازی محرم

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در تشریح اقدامات این سازمان برای ایام محرم و شهادت مظلومانه سیدالشهدا علیه‌السلام گفت: برای فضاسازی و آماده‌سازی شهر و استقبال از ماه محرم، حدود ۲۰۰۰ مترمربع بنر چاپ و در بیلبوردها و پرتابل‌های شهری نصب شد.

محمد جهانشاهی افزود: با توجه به اینکه کرمان، شهر سیدالشهدای جبهه مقاومت، سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی است؛ بیشتر تابلوهای شهری، به مکتب «حاج‌قاسم»، با عنوان «ما ملت امام حسینیم» اختصاص یافت.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، روی ۳۰ بیلبورد و ۳۰ پرتابل در نقاط مختلف شهر، بنرهای مربوط به ایام محرم اکران شد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به حمایت از برخی هیأت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: این سازمان از چندین هیأت مذهبی برای فضاسازی و برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم، حمایت کرده است.

جهانشاهی افزود: همچنین طبق روال هرساله، با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و توسط هیأت فاطمیه زنگی‌آباد، هر شب در ایام محرم، با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، مراسم تعزیه‌خوانی در بوستان شهید مطهری برپاست.

نصب بیش از ۱۴۰۰ پرچم مشکی در نقاط مختلف شهر

ایمان سیف‌الهی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان نیز گفت: برای فضاسازی شهر در دهه اول محرم، تعداد ۳۰ عدد کوتل، ۱۰۰ پرچم پلی، ۴۰۰ پرچم متوسط پلی، ۸۰۰ پرچم کوچک بلواری و ۱۳۰ پرچم متوسط، توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در نقاط مختلف شهر کرمان نصب شد.

سرپرست شهرداری منطقه یک کرمان نیز اقداماتی ازجمله نصب پرچم‌های عزا در معابر، بلوارها و سیاه‌پوش کردن میادین با نصب پرچم‌های مشکی و قرمز را ازجمله اقدامات این شهرداری برای فضاسازی شهر در دهه اول محرم بیان کرد.

محمدحسین مؤمنی افزود: بیرق‌های سیاه در حاشیه و میانۀ میدان عاشورا و تعداد ۱۰ سازه کوتل در میدان شورا، توسط شهرداری منطقه یک کرمان نصب شد.

وی بیان کرد: چاپ و نصب بنر عاشورایی با محوریت مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در حدفاصل میدان بسیج تا میدان عاشورا، سیاه‌پوش کردن محیط داخلی ساختمان منطقه، تعویض پرچم‌های محوطۀ خانه شهر و نصب بیرق‌های سیاه، از دیگر اقدامات منطقه یک بوده است.

سرپرست شهرداری منطقه یک کرمان بیان کرد: نصب بیرق، پارچه و پرچم‌های عزا در محوطه و ساختمان اداری، ۱۴ پرچم در بلوار پاسداران، ۷۰ پرچم در بلوار شهید عباس‌پور، ۱۲ پرچم در بلوار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی(جانباز شرقی سابق) و ۱۰ پرچم در رفیوژ بلوار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی(جانباز غربی سابق)، ۹۴ پرچم در بلوار مهدیه، ۱۲ پرچم در بلوار مهدیه تا چهارراه ابوحامد و نصب ۴۵ پرچم در بلوار سیدی، از دیگر اقدامات شهرداری منطقه یک به‌مناسبت فرارسیدن ایام محرم بوده است.

مؤمنی افزود: همچنین معابر منتهی به مساجد و تکایا، لکه‌گیریِ آسفالت، شست‌وشو، ضدعفونی و پاک‌سازی شده است.

سرپرست شهرداری منطقه دو کرمان نیز بیان کرد: با فرارسیدن ایام محرم، پرچم‌های مشکی در بلوار جمهوری‌اسلامی، میدان کوثر، خیابان شهید بهشتی و تقاطع‌های غیرهم‌سطحِ محدودۀ این منطقه توسط شهرداری منطقه دو کرمان نصب شده است.

رضا خیاط‌زاده افزود: تعداد ۱۶۹ پرچم روی پل‌ها و ۱۰۰۰ پرچم در سطح منطقه نصب شده است؛ نصب بنر، بیرق و پرچم عزا در محوطه و ساختمان اداری شهرداری منطقه نیز از دیگر اقدامات شهرداری منطقه دو بوده است.

شهردار منطقه سه شهر کرمان نیز از نصب بیش از ۲۰۰۰ پرچم و پارچۀ مشکی در ابعاد مختلف، بیرق و ریسه‌های مشکی روی پل‌ها، میادین و بلوارهای اصلی منطقه سه خبر داد.

رامین امیرمداح افزود: نصب پرچم و بیرق عزا در محوطه و ساختمان اداری منطقه، نصب بیش از ۲۰۰۰ پرچم و پارچۀ مشکی روی پل‌ها، میادین و بلوارهای اصلی منطقه و قرائت زیارت پُرفیض عاشورا در دهۀ اول محرم در ساختمان اداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، از دیگر اقدامات شهرداری منطقه سه در دهۀ اول محرم بوده است.

شهردار منطقه چهار کرمان نیز خاطرنشان کرد: در منطقۀ چهار شهر کرمان با نصب پرچم‌های عزا و ریسه‌های مشکی، به سیاه‌پوش کردن ساختمان اداری و معابر اصلی این منطقه از شهر اقدام کردیم.

علی عسکری افزود: انجام تبلیغات محیطی متناسب با ایام محرم، نصب پرچم‌های عزا، سیاه‌پوش کردن میادین و مراکز فرهنگی و همچنین خیابان‌های اصلی، از دیگر اقدامات شهرداری منطقه چهار به‌مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان بوده است.

وی بیان کرد: نصب بیرق عزا و پرچم در محوطه و ساختمان اداری، نصب بیش از ۶۰۰ پرچم بلواری، نصب ۲۰۰ پرچم در میادین سطح منطقه، نصب ۳۲ پارچۀ مشکی در میدان خواجوی کرمانی، نصب ۶۰۰ متر ریسۀ مشکی در سطح منطقه،‌ از دیگر اقدامات منطقۀ چهار شهر کرمان در محرم امسال بوده است.

شهردار منطقه پنج کرمان نیز یادآور شد: در منطقۀ پنج شهر کرمان (بافت تاریخی) اقداماتی ازجمله نصب بیرق عزا و ریسه در میدان شهدا (مشتاقیه)، نصب پارچه و بیرق عزا در محوطه و ساختمان اداری و نصب پرچم‌های عزا در بلوار شهید چمران انجام شده است.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری‌ها را در توریسم پرس دنبال کنید
لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=71615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.