تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
4

«شهرنما» خدمتی از شهرسازی الکترونیک/ اطلاع از وضعیت املاک با بازدید مجازی

  • کد خبر : 67476
  • 28 ژوئن 2020 - 12:08
«شهرنما» خدمتی از شهرسازی الکترونیک/ اطلاع از وضعیت املاک با بازدید مجازی

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان خبر داد: «شهرنما» خدمتی از شهرسازی الکترونیک/ اطلاع از وضعیت املاک با بازدید مجازی معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان گفت: سیستم برداشت «شهرنما» مدل بومی‌شدۀ «موبایل‌مَپینگ» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خدمات الکترونیکی شهرسازی نوین و تحولی عظیم و ساختاری در شهرسازی الکترونیک در کرمان به‌زودی شروع به […]

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان خبر داد:

«شهرنما» خدمتی از شهرسازی الکترونیک/ اطلاع از وضعیت املاک با بازدید مجازی

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان گفت: سیستم برداشت «شهرنما» مدل بومی‌شدۀ «موبایل‌مَپینگ» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خدمات الکترونیکی شهرسازی نوین و تحولی عظیم و ساختاری در شهرسازی الکترونیک در کرمان به‌زودی شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش کرمان‌آن‌لاین، مریم ایلاقی‌حسینی در رابطه با این سامانه گفت: سامانۀ «شهرنما» یا همان تصاویر ۳۶۰ درجه یکی از سامانه‌های زیرمجموعۀ سیستم مکانیزۀ شهرسازی و درآمد و مدل بومی‌شدۀ سیستم‌های نگاشت سیار «موبایل مَپینگ» در کشور است.

وی افزود: هر شهروندی که بخواهد ملکی خریداری کند، با ورود به سامانۀ شهرنما می‌تواند در اسرع وقت از وضعیت دسترسی‌ها، همسایگی‌ها، کوچه و حتی نوع آسفالت کوچه‌ها، وضعیت جدول‌بندی، درختان وغیره، به‌راحتی و به فراخور نیاز خود مطلع شود و یک بازدید مجازی از کل شهر داشته باشد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در سامانۀ شهرنما تصویربرداری ۳۶۰ درجه از فضاهای عمومی شهر ازجمله میدان شهدا (مشتاق)، میدان گنجعلی‌خان، تمام فضاهای بافت تاریخی و سایر فضاها بارگذاری شده وجود دارد و حتی به گردشگران و بازدیدکنندگان شهر کرمان این اجازه را می‌دهد که قبل از بازدید میدانی از مکان‌های مورد نظر، یک بازدید مجازی را تجربه کرده و شناخت نسبی از آن محل به‌دست آورند.

ایلاقی‌حسینی ادامه داد: قُضات و اعضای محترم ماده ۱۰۰ شهرداری و مدیران شهری نیز برای تصمیم‌گیری‌های خود پیرامون مسائل شهری در زمینۀ ساخت‌وساز شهری، وضعیت معابر از نظر تجهیزات مربوط و نوع کف‌پوشی که در معبر وجود دارد، وضعیت فضای سبز و درختان، تابلوها و المان‌های سطح شهر و بررسی وضعیت سیما و منظر شهری می‌توانند از سامانۀ شهرنما استفاده کنند.

وی یادآور شد: «شهرنما» در واقع مدل بومی‌شدۀ سیستم‌های موبایل مَپینگ است و تمام تصاویر را با مختصات XYZ و در موقعیت به شهروند نشان می‌دهد.

منبع : شهرداری کرمان

 

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در توریسم پرس دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=67476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.