تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
3

شهرداری زرین‌شهر در مسیر توسعه الکترونیک و ارتقاء سطح کیفی خدمات غیرحضوری

  • کد خبر : 77139
  • 05 ژانویه 2021 - 15:43
شهرداری زرین‌شهر در مسیر توسعه الکترونیک و ارتقاء سطح کیفی خدمات غیرحضوری

شهرداری زرین‌شهر در مسیر توسعه الکترونیک و ارتقاء سطح کیفی خدمات غیرحضوری به گزارش توریسم پرس به نقل از اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر،میثم محمدی با اشاره به رویکرد شهرداری در خدمت‌رسانی شایسته و بالا بردن کیفیت زندگی شهری، عنوان کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی ها و حرکت شهرهای مختلف جهان به سمت […]

شهرداری زرین‌شهر در مسیر توسعه الکترونیک و ارتقاء سطح کیفی خدمات غیرحضوری

به گزارش توریسم پرس به نقل از اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر،میثم محمدی با اشاره به رویکرد شهرداری در خدمت‌رسانی شایسته و بالا بردن کیفیت زندگی شهری، عنوان کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی ها و حرکت شهرهای مختلف جهان به سمت شهر هوشمند ، شهرداری زرین شهر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف کاهش مراجعات و اتلاف وقت شهروندان در ساختارهای اداری، همچنین شفافیت در امور، الکترونیکی کردن فرآیندهای ارائه خدمات به شهروندان را دنبال کرده است.

ضرورت فرایند هوشمندسازی ساختارهای شهری

شهردار زرین شهر با اشاره به اینکه شهرداری‌ها طبق قانون وظایف مشخصی بر عهده دارند که چنانچه، هر کدام از این وظایف به سمت فرآیندهای الکترونیکی هدایت شود، پیشرفت بزرگی در آن شهرداری ایجاد خواهد نمود، افزود: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند افزایش سطح کیفیت زندگی شهری در گرو هوشمندسازی است، از طرفی با شیوع ویروس کرونا فرایند هوشمندسازی ساختارهای شهری مسئله‌ای است که ضرورت آن بیش از گذشته احساس می‌شود.

ایشان با بیان اینکه در تلاش هستیم به منظور کاهش بروکراسی اداری در مسیر تحقق و تبدیل به شهرداری الکترونیک گام برداریم، تصریح کرد: برهمین اساس با تلاش جهادی به گونه ای عمل شد که شرایط مناسبی برای هوشمندسازی شهرداری زرین شهر فراهم شود تا خدماتی که امکان ارائه آنها به صورت غیرحضوری وجود دارد توسط شهرداری انجام شود.

خدمات ارائه شده توسط سامانه ارزیابی عملکرد پرسنل

محمدی با تاکید بر اینکه باید به سمت بهره‌مندی از فرایندهای مبتنی بر تکنولوژی که بخشی از تفکر شهر هوشمند است گام برداشت، بیان کرد: بخاطر اهمیت این موضوع و ضرورت ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان با هدف افزایش رفاه آنان، شهرداری زرین شهر گام‌های نخست دستیابی به شهرداری الکترونیک را با تهیه سند راهبردی و همچنین تأمین زیرساخت‌های موردنیاز با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال شامل تامین سرورهای اطلاعاتی، ایجاد زیرساخت های شبکه های ارتباطی، تهیه ی سوئیچ های مورد نیاز، تجهیزات امنیتیو ….مستحکم و استوار برداشت تا زمینه‌ساز تحقق شهرداری الکترونیک باشد و ثمرات آن نصیب مدیریت شهری و شهروندان گردد.

ایشان با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند به تشریح برخی از خدمات صورت گرفته در زمینه شهرداری الکترونیک و سامانه ارزیابی عملکرد پرسنل پرداخت و یادآور شد: در این سامانه در جهت نظارت و بهبود سطح کیفی عملکرد پرسنل شهرداری، نمرات ارزیابی عملکرد پرسنل توسط مسئول مربوطه در سیستم ثبت می‌گردد و نمرات ارزیابی هر بخشی نیز توسط شهردار و معاونین مربوطه در سامانه وارد می‌شود که این نمرات مبنای محاسبه اضافه کاری پرسنل بوده و افراد با مراجعه به سامانه مذکور امکان مشاهده نمرات ارزیابی خود را خواهند داشت.

راه اندازی سامانه‌های دورکاری

شهردار زرین شهر با اشاره به راه اندازی سامانه های دورکاری و مشاهده فیش حقوقی پرسنل شهرداری عنوان کرد: از طریق این سامانه ها امکان مشاهده فیش حقوقی فراهم گردیده است و پرسنل اداری شهرداری امکان دسترسی به کارتابل اداری خود را خواهند داشت و کلیه فرآیند ایجاد نامه، مشاهده، ارجاع و پیگیری نامه از این طریق قابل انجام است.

محمدی با بیان اینکه سامانه تردد هم از دیگر سامانه هایی است که با هدف تحقق شهرداری الکترونیک ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در این سامانه امکان مشاهده ساعات تردد و همچنین ارسال درخواست هایی نظیر مرخصی و ماموریت فراهم گردیده است که البته در این سامانه امکان مشاهده گزارش ساعت تردد پرسنل برای مسئول مربوطه نیز فراهم گردیده است.

شهردار زرین شهر ضمن ابراز امیدواری از تحقق شهرداری الکترونیک در آینده ای نه چندان دور اظهار کرد: به زودی چند سامانه دیگر جهت استفاده شهروندان عزیز زرین‌شهر نیز در وبسایت شهرداری قرار خواهد گرفت که این امکان را به مراجعه‌کنندگان می‌دهد تا تحت سیستم وب و با استفاده از مرورگرهای اینترنتی بدون مراجعه به شهرداری خدمات مورد نیاز را دریافت کنند،

ایشان با اشاره به اینکه استفاده از نرم افزارهای جدید باعث می‌گردد شهروندان با استفاده از وب سایت شهرداری زرین شهر امکان ثبت درخواست داشته باشند عنوان کرد: سامانه تحت وب ۱۳۷ شهرداری زرین شهر جهت ارائه خدمات الکترونیکی از قبیل پیگری و ثبت درخواست شهروندان، عضویت و مشاهده درخواست های ثبت شده، اعلام نظر در خصوص کارهای انجام شده و سرویس پیگیری درخواست ها و پاسخ دهی بصورت پیامک به زودی بر روی وبسایت شهرداری و بصورت نرم افزار کابردی تلفن همراه فعال خواهد شد.

 

منبع: شهرداری زرین شهر

 

مطالب دیگر در حوزه شهرداری‌ها را در توریسم پرس دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=77139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.