تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
2

شهرداری‌ها در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور پررنگ داشته باشند

  • کد خبر : 116971
  • 22 ژانویه 2024 - 14:21
شهرداری‌ها در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور پررنگ داشته باشند
معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان برای معرفی جاذبه‌ها و توسعه گردشگری استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته حضور پررنگ داشته باشند.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی در جلسه گروه کاری گردشگری استان کرمان با حضور اعضای این گروه کاری با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته افزود: شهرداری‌ها به شیوه‌ای خلاقانه با محوریت دفتر امور شهری استانداری و دهیاری‌های مناطق مختلف استان نیز با هماهنگی دفتر امور روستایی استانداری در راستای معرفی جاذبه‌ها و توسعه گردشگری در این نمایشگاه بین‌المللی شرکت کنند.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به تهیه طرح جامع ویژه بافت تاریخی شهر کرمان افزود: پس از بررسی لازم و نشست مشترک اداره‌های کل میراث‌فرهنگی و راه و شهرسازی و همچنین شهرداری کرمان در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد شد و این مهم قطعا باید در راستای احیای فضای تاریخی و رضایتمندی مردم انجام گیرد.

او در ادامه به لزوم بازسازی و مرمت آثار تاریخی توسط دستگاه‌های متولی تاکید کرد و ادامه داد: بسته توافقی با مشارکت میراث‌فرهنگی و اوقاف به نحوی که احیای بناهای تاریخی میسر شود تهیه خواهد شد.

آیت‌اللهی موسوی گفت: در این جلسه مصوب شود در راستای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی که نقش بسزایی در راستای ایجاد کسب و کارهای وابسته به گردشگری دارد، راه‌اندازی بازار قلعه محمود توسط میراث‌فرهنگی و اوقاف در دستور کار قرار گیرد. او خاطرنشان کرد:از دیگر مصوبات جلسه اتمام کار مرمت باغ سالار کلانتر با مشارکت میراث‌فرهنگی، شهرداری و اوقاف و همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

گردشگری سهل‌ترین راه برای توسعه استان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از توسعه گردشگری به عنوان مکمل اقتصادی استان نام برد افزود: با توجه به رکورد بخش‌ کشاوزی و دیگر بخش‌های استان سهل‌ترین راه برای توسعه استان، گردشگری است.

سعید شاهرخی در جلسۀ گروه کاری گردشگری استان کرمان اظهار کرد: توسعۀ گردشگری استان کرمان منوط به همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف است که خوشبختانه با گفت‌وگوهایی که با مدیران سطح کلان به ویژه مدیران استانداری و سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان، متولیان قوای سه‌گانه و همچنین بخش خصوصی استان انجام گرفته رسیدن به این مهم بسیار امیدوارکننده است.

او در ادامه بیان کرد: در حال حاضر شاهد افزایش اعتبارات تبصره ۱۸ از ۵ درصد به ۱۰درصد و همچنین افزایش اعتبارات تملک و دارایی با هدایت معاون عمرانی استاندار کرمان و همکاری موثر سازمان برنامه و بودجه هستیم که می‌توان مشکلات بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی را حل کرد.

شاهرخی یادآور شد: استان کرمان با توجه به داشته‌های حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بسترهای مساعد گردشگری اما همچنان دچار نارسایی‌هایی است که با بازاندیشی انجام گرفته اولین دغدغۀ گردشگری استان که بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی است با همکای اتاق بازرگانی کرمان در قالب افق تحول ۱۴۰۴ رفع خواهد شد.

او بیان کرد: ارتقای کیفیت خدمات در بخش‌های گردشگری نیز از دیگر مشکلات پیش روی گردشگری استان است که امیدواریم با استاندارد‌سازی و آموزش کارکنان تاسیسات گردشگری این مشکل نیز حل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه با اجرای سیستم بازرسی و ارزیابی به دنبال اصلاح رفتار در بخش گردشگری هستیم خاطرنشان کرد: حمل‌ونقل جاده‌ای، هوایی و ریلی نیز از مشکلات مهم گردشگری استان است که امیدواریم در جلسات کارگروه حل و فصل شود.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=116971
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان،
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.