تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1

شرکت ریاست دانشگاه در همایش روسای دانشگاههای کشورهای جهان اسلام در شهر آنکارای ترکیه

  • کد خبر : 11963
  • 31 جولای 2017 - 13:42

دکتر علیرضا بندانی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان به همراه تعدادی از رؤسای دانشگاه های کشور، در همایش رؤسای دانشگاه‌های جهان اسلام که در مجموعه سرای ریاست جمهوری ترکیه برگزار شد، شرکت کردند. به گزارش دفتر امور بین الملل، به منظور شکل دهی سیستم آموزش عالی جدید در بین کشورهای اسلامی و در راستای نیل […]

دکتر علیرضا بندانی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان به همراه تعدادی از رؤسای دانشگاه های کشور، در همایش رؤسای دانشگاه‌های جهان اسلام که در مجموعه سرای ریاست جمهوری ترکیه برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش دفتر امور بین الملل، به منظور شکل دهی سیستم آموزش عالی جدید در بین کشورهای اسلامی و در راستای نیل به همکاری های مشترک میان سازمان های آموزش عالی کشورهای اسلامی، همایش دو روزه رؤسای دانشگاههای کشورهای اسلامی به اهتمام سازمان آموزش عالی ترکیه برگزار شد. این همایش با محور «شکل دهی سیستم نوین آموزش عالی در کشورهای اسلامی» و با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، دکتر یکتا ساراچ، رئیس سازمان آموزش عالی ترکیه، تعدادی از وزراء و مدیران نهادها و سازمانهای رسمی و مردمی و با حضور ۱۲۰ رئیس دانشگاه از ۳۰ کشور که از سوی ترکیه دعوت شده بودند به همراه رؤسای دانشگاههای دولتی و وقفی ترکیه از ۲۶ الی ۲۸ جولای ۲۰۱۷ (۴ الی ۵ مردادماه ۱۳۹۶) در آنکارا برگزار شد و در آن روسای دانشگاه های بزرگ جهان اسلام با هدف تقویت همکاری ها و بسترسازی تعاملات علمی و بین المللی میان خود به گفتگو پرداختند. در افتتاحیه این همایش رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و یکتا ساراچ رئیس سازمان آموزش عالی ترکیه سخنرانی کرده و در مراسم اختتامیه نیز بیانیه آنکارا در زمینه همکاری دانشگاه های اسلامی قرائت شد.

از کشور جمهوری اسلامی ایران روسای دانشگاههای دانشگاههای صنعتی شریف، خوارزمی، تبریز، علامه طباطبایی، ارومیه، الزهرا (س)، بوعلی سینا، صنعتی سهند، سیستان و بلوچستان، گیلان، اصفهان و محقق اردبیلی در این اجلاس حضور داشتند.

همچنین در حاشیه این اجلاس، روسا و مدیران بین الملل دانشگاه های ایران با آقای ابراهیم طاهریان سفیرایران در ترکیه و همچنین آقای دکتر موسوی دبیرکل D۸ دیدار نموده و در خصوص موقعیت ایران و ترکیه در ابعاد مختلف و نحوه تقویت همکاری های مشترک تحقیقاتی، گفتگو و رایزنی کردند. سفیر ایران نیز با تاكيد بر اهمیت توسعه مبادلات علمی و همكاري هاي دانشگاهي میان دو كشور، توسعه اين بخش از روابط  را يكي از راه هاي مناسب معرفي ظرفیت های علمی آموزشی دانشگاه های ایران به جامعه علمي تركيه ارزیابی نمود.

لازم به ذکر است اتحادیه دانشگاه های جهان اسلامی، انجمنی غیر سیاسی و متشکل از روسا و معاونین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از کشورهای اسلامی است که با راه اندازی شبکه ای ارتباطی امکان همکاری های علمی میان آنان را تسهیل می نماید. هدف این اتحادیه بستر سازی برای تقویت همکاری و هماهنگی و ترغیب گفتگوهای علمی و فرهنگی است.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=11963

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.