تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1

سه راسته‌ بازار ارومیه برای اولین بار مرمت و احیا می‌شوند

  • کد خبر : 67032
  • 21 ژوئن 2020 - 14:30
سه راسته‌ بازار ارومیه برای اولین بار مرمت و احیا می‌شوند

سه راسته‌ بازار ارومیه برای اولین بار مرمت و احیا می‌شوند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از بررسی طرح‌ها و نقشه‌های پیشنهادی برای مرمت و احیای راسته‌های نخجواني، مهدی‌زاده و شجاع‌الدوله بازار تاریخی ارومیه خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، جلیل جباری، ۱ تیر ماه، […]

سه راسته‌ بازار ارومیه برای اولین بار مرمت و احیا می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از بررسی طرح‌ها و نقشه‌های پیشنهادی برای مرمت و احیای راسته‌های نخجواني، مهدی‌زاده و شجاع‌الدوله بازار تاریخی ارومیه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، جلیل جباری، ۱ تیر ماه، با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه شورای فنی پروژه میدان امام خمینی(ره) و بازار ارومیه اظهار کرد: « از آنجایی که این راسته‌ها در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و قبلا هم هیچگونه کار مرمتی و نجات‌بخشی در این راسته‌ها انجام نشده است، پیشهاد مرمت و بازسازی آن مطرح شد و قرار است با مشارکت شهرداری ارومیه و نظارت فنی این اداره‌کل، عملیات مرمت و احیای آن برای اولین باز شروع شود.

او افزود: به همین منظور، طرح مطالعاتی و نقشه مرمتی آن به یک شرکت مشاور واگذار شد و در آخرین جلسه‌ای که با حضور افراد و کارشناسان ذی‌ربط در این اداره‌کل برگزار شد، همه جزئیات و زوایای طرح پیشنهادی مورد بررسی و  دقت نظر قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: « طرح اولیه یک سری نواقصاتی داشت و مقرر شد تا شرکت مشاور طرح، ایرادات و نواقصات مطروحه را  بررسی و رفع کند و سپس با بازبینی مجدد، جهت تایید نهائی به وزارتخانه متبوع ارسال شود.

جباری تصریح کرد: یکی از تصمیماتی که بر آن تاکید شد این بود که قبل از شروع عملیات مرمتی، مطالعات باستا‌ن‌شناسی توسط کارشناسان این اداره‌کل در محل انجام

شود تا در صورتی که در حین اجرای عملیات به صورت اتفاقی آثاری کشف شد، عملیات مرمت متوقف و مطالعات باستان‌شناسی با جزئیات بیشتری ادامه یابد.

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی

مطالب دیگر در حوزه بانک  را در توریسم پرس دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=67032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.