تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1

سفر ارزیابان سازمان جهانی صنایع دستی به روستای «کلپورگان» سراوان

  • کد خبر : 11744
  • 24 جولای 2017 - 12:19

بهروز عیسی‌زهی در گفت و گو با خبرنگار صنعت و توریسم، اظهار داشت: روستای «کلپورگان» سراوان به دلیل ویژگی های خاص و به ویژه سفال آن برای ثبت در فهرست جهانی انتخاب شده است ا همین رو بازرسان شورای جهانی صنایع دستی به منظور بازدید از روستای «کلپورگان» و کارگاه های آن به سیستان و بلوچستان […]

بهروز عیسی‌زهی در گفت و گو با خبرنگار صنعت و توریسم، اظهار داشت: روستای «کلپورگان» سراوان به دلیل ویژگی های خاص و به ویژه سفال آن برای ثبت در فهرست جهانی انتخاب شده است ا همین رو بازرسان شورای جهانی صنایع دستی به منظور بازدید از روستای «کلپورگان» و کارگاه های آن به سیستان و بلوچستان سفر کردند.

وی با اشاره به اینکه این روستا به دلیل ویژگی های خاص خود مورد توجه قرار گرفته، افزود: از همین رو ارزیابان سازمان جهانی صنایع دستی امروز به این روستا سفر کردند تا معیارهای جهانی شدن این روستا و به ویژه سفال آن را که یک سفال منحصر به فرد است مورد ارزیابی قرار دهند.

وی گفت: این ارزیابان در بازدید از کارگاه های سفال روستای «کلپورگان» از فرایند تولید این سفال، حجم تولید، ویژگی های سفال و موضوع آموزش آن بازدید به عمل می آورند.

معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: سفال کلپورگان را در هیچ کجای جهان نمی‌توان یافت زیرا در ساخت این سفال به هیچ عنوان از چرخ استفاده نمی‌شود و روش ساخت آن از هزاران سال پیش تاکنون هیچ تغییر نکرده است.

گفتنی است: کلپورگان نام روستایی در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان است که در ۲۵ کیلومتری شهرستان سراوان و ۳۹۰ کیلومتری جنوب زاهدان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=11744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.