تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
2

سرپرست پایگاه ملی میراث‌فرهنگی جنوب کرمان منصوب شد

  • کد خبر : 116875
  • 20 ژانویه 2024 - 10:26
سرپرست پایگاه ملی میراث‌فرهنگی جنوب کرمان منصوب شد
طی حکمی از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، قادر شیروانی به عنوان سرپرست جدید پایگاه ملی میراث فرهنگی جنوب منصوب شد.

به گزارش صنعت و توریسم، سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در حاشیه این مراسم گفت: این‌ مجموعه تخصصی باستان‌شناسی همزمان با کاوش های باستان‌شناسی دهه ۸۰ در کنارصندل، به عنوان پایگاه ملی میراث فرهنگی جیرفت برای پیشبرد برنامه های محوطه های باستانی شروع به کار کرد.
او ادامه داد: ما همچنان در خدمت کارشناسان سابق این پایگاه ملی هستیم و از نظرات و تجربیات آنها استفاده می کنیم.
شاهرخی بیان کرد: پیش از این دکتر نادر علیدادی سلیمانی و بعدها دکتر نصیر اسکندری دو کارشناس باستان شناس جنوب مدیریت این پایگاه ملی را بر عهده داشتند.
او خاطر نشان کرد: قادر شیروانی دکترای باستان شناسی دارد و پیش از این در حوزه باستانشناسی فعالیت های زیادی در استان های فارس، خوزستان و جنوب غرب کشور را در کارنامه خود دارد؛ حضور در کاوش های پاسارگاد، کاوش در قلعه فلک الافلاک، تعیین حریم محوطه شوش، تعیین حریم جندی شاپور، کاوش در تپه صادق سیستان، گمانه زنی در حوزه آبگیر سد چم شیر، ثبت آثار شاخص شهرستان داراب، ثبت آثار منقول موزه نارنجستان شیراز و … را می توان از جمله فعالیت های این باستانشناس برشمرد.
مهمترین اهداف پایگاه ملی میراث فرهنگی جنوب استان کرمان به شرح زیر است؛
برنامه ریزی در راستای حفاظت، مرمت و ساماندهی بناها ( مجموعه بناها) بافت ها و محوطه های پایگاه های میراث فرهنگی جنوب کرمان
برنامه ریزی و هماهنگی در راستای شناسایی، مشارکت و برقراری ارتباط و همکاری با نهادها، سازمان ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی بین المللی.
هدایت و نظارت بر اجرای طرح های مطالعاتی، پژوهش و برنامه های عملیاتی مربوط به حفظ و احیاء زیرساخت های گردشگری و ساماندهی در محدوده عرصه و حریم آثار پایگاه میراث فرهنگی جنوب استان کرمان.
اجرای شایسته دستورالعمل ها، آیین‌نامه ها، کنوانسیون ها و مقررات ملی و جهانی در خصوص حفظ، مرمت، احیاء و ساماندهی در پایگاه ملی میراث فرهنگی جنوب استان کرمان.
رسیدگی به مسائل و مشکلات پایگاه ها و انجام اقدامات لازم برای رفع آنها در همکاری و همراهی با مراجع ذیربط.
جمع بندی و تدوین‌برنامه های سالیانه‌مطالعاتی، پژوهشی و اجرایی پایگاه پس از تایید در شورای راهبردی پایگاه و اجرای دستورالعمل و بخشنامه های وزارت خانه و اداره کل استان.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=116875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.