خودکفایی راه آهن مشهد در تعمیر ژنراتور لکوموتیو
سرعت تعمیر واگنها در ایستگاه مشهد بیشتر میشود
پروژه احداث فونداسیون و انتقال برق جهت نصب یک ست جک بالابر واگن در
خطوط تعمیر ایستگاه های مشهد و شهید مطهری اجرایی میشود.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی ضیایی مهر
مدیرکل راه آهن خراسان با بیان این مطلب گفت: با انجام بتون ریزی و تامین جک ها
و تجهیزات مربوطه، عمده عملیات این پروژه در ایستگاه های مذکور پیشرفت داشته
و به زودی به بهرهبرداری خواهد رسید.
او تاکید کرد: با راه اندازی جک ها، تعمیرات ویژه واگن ها با سرعت، دقت و ایمنی
بیشتری انجام خواهد شد و هزینه های استفاده از جرثقیل نیز از مخارج سازمان
حذف خواهد شد.
وی افزود: برای انجام تعمیرات ویژه واگن ها در حوزههایی مانند تعویض چرخ و محور
نیاز به بلند کردن مجموعه شاسی و بدنه واگن است که در این خصوص وجود جک
بالابر با تجهیزات کامل از ضروریات خطوط تعمیر محسوب میشود .
این مقام مسئول توضیح داد: به دلیل نبودن این تجهیزات در خط تعمیر ایستگاه مشهد
و مطهری، به ناچار از جرثقیل ریلی استفاده میشد که باعث بالارفتن هزینه های اعزام
جرثقیل و کارکنان مربوطه بود و در عین حال خطرات و مشکلات خاص خود را نیز به همراه
داشت.
اولین تعمیر ژنراتور لکوموتیو G۲۲
ضیایی مهر همچنین با اشاره به اینکه برای نخستین بار تعمیر، مونتاژ و دمونتاژ ژنراتور
اصلی وکمکی لکوموتیوها در اداره کل راهآهن خراسان انجام شد، خبر داد: این اتفاق
برای نخستین بار با تلاش و توان فنی کارکنان تعمیرات لکوموتیو راهآهن خراسان رخ داد
و تعمیر، مونتاژ و دمونتاژ ژنراتور اصلی و کمکی لکوموتیوG۲۲ شماره ۱۱۸ وG۸ شماره
۴۱۰ در این اداره کل انجام شد.
وی افزود: به علت پیچیدگی عملیات تعمیر ژنراتور اصلی و کمکی، تاکنون جهت رفع
عیوب مشابه، لکوموتیوها به تهران اعزام میشدند که فرایند اعزام لکوموتیوها به مرکز
طولانی بوده و باعث افزایش زمان و کاهش بازدهی کاری لکوموتیو میشد که این
موفقیت، ماحصل اعتماد به شرکتهای داخلی سازنده و نیروهای متخصص اداره کل
جهت گذر از تحریم و خود کفایی در عرصه های تولید و خود باوری است.
همچنین افزایش بازدهی کاری لکوموتیوها و توان فنی واحد تعمیرات لکوموتیو اداره
کل راهآهن خراسان شده است.