تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
2

ستاد ویژۀ رسیدگی به وضعیت کارکنان مبتلا به کرونا تشکیل شود

  • کد خبر : 70449
  • 15 آگوست 2020 - 15:15
ستاد ویژۀ رسیدگی به وضعیت کارکنان مبتلا به کرونا تشکیل شود

شهردار کرمان تأکید کرد: ستاد ویژۀ رسیدگی به وضعیت کارکنان مبتلا به کرونا تشکیل شود شهردار کرمان گفت: امور رفاهی شهرداری، ستاد ویژه‌ای را برای رسیدگی به وضعیت کارکنانی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، تشکیل دهد تا حمایت‌های مالی و پزشکی لازم از این افراد صورت گیرد. به گزارش کرمان‌آنلاین، سید مهران عالم‌زاده، مردادماه […]

شهردار کرمان تأکید کرد:

ستاد ویژۀ رسیدگی به وضعیت کارکنان مبتلا به کرونا تشکیل شود

شهردار کرمان گفت: امور رفاهی شهرداری، ستاد ویژه‌ای را برای رسیدگی به وضعیت کارکنانی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، تشکیل دهد تا حمایت‌های مالی و پزشکی لازم از این افراد صورت گیرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سید مهران عالم‌زاده، مردادماه در جلسۀ شورای عالی مدیران شهرداری کرمان افزود: واحد بازرسی شهرداری، نظارت جدی‌تری بر توزیع اقلام مرتبط با کرونا داشته باشد.

وی بیان کرد: با شرکت‌های طرف قرارداد با کارگران تنظیف شهری، توافق خواهد شد تا بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار کارگران زیرمجموعه گذاشته شود.

شهردار کرمان تأکید کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و قرار داشتن در شرایط شیوع کرونا، لازم است پویش «نذر ماسک» در جامعه تقویت شود.

عالم‌زاده با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزۀ املاک شهرداری گفت: با توجه به خدمات این حوزه و منافع آن برای مجموعۀ شهرداری، لازم است مشکل نیروی انسانی آن برطرف شود.

وی همچنین با تأکید بر پیگیری جدی‌تر مشکلات ایثارگران، فعالیت بیشتر دفتر پیگیری امور ایثارگران شهرداری و رفع مشکلات آن‌ها را ضروری دانست.

طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری از دستگاه‌های دولتی شهر کرمان

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز در این جلسه، گزارشی از عملکرد این معاونت در سال ۹۸ و چهار ماهۀ ابتدایی سال‌جاری ارائه کرد و گفت: با استقرار نرم‌افزار جامع مالی انعکاس، جلوی تبادل کاغذ تا حد زیادی گرفته شده است.

رضا دادگرپور بیان کرد: شهرداری برای سنوات نیروهای بازنشستۀ خود در سال‌های ۹۷ و ۹۸ باید مبلغ ۲۴ میلیارد تومان پرداخت می‌کرد که با تلاش‌های انجام‌شده، تاکنون توانسته‌ایم ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را پرداخت کنیم و فقط ۶۰۰ میلیون تومان به همکاران بازنشسته بدهکاریم.

وی با اشاره به طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری از دستگاه‌های دولتی شهر کرمان، خاطرنشان کرد: سال گذشته با استفاده از ظرفیت بند «و» تبصره پنج قانون بودجه توانستیم ۱۰۰ میلیارد تومان از طلب شهرداری را وصول کرده و به شهرداری تزریق کنیم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان بیان کرد: جمع درآمد سالانۀ عوارض خودرو در سال گذشته، ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

دادگرپور افزود: از محل عوارض حمل‌ونقل زمینی و هوایی نیز در سال گذشته مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وصول درآمد داشتیم و امسال درتلاشیم عوارض تمام پروازهای هواپیمایی ماهان در کرمان پرداخت شود که مدیران این هواپیمایی هم موافقت کرده‌اند.

وی یادآور شد: در سال ۹۸ مبلغ ۴۷۵ میلیارد تومان درآمد از محل عوارض کالا و خدمات و آلاینده‌ها داشتیم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان بیان کرد: درآمد وصولی شهرداری در سال ۸۹ درمجموع ۴۹۴ میلیارد تومان بوده است.

دادگر خاطرنشان کرد: در چهارماهۀ نخست سال‌جاری به‌رغم شیوع کرونا توانستیم ۹۰ میلیارد تومان درآمد را برای شهرداری محقق کنیم.

اقدامات شهرداری کرمان در مسیر تحقق شهر هوشمند

معاون برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایۀ انسانی شهردار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به این‌که برای تحقق توسعۀ پایدار، راه‌کاری مؤثرتر از هوشمندسازی شهر وجود ندارد، افزود: دست‌یابی به شهر هوشمند نیازمند تحقق شهرداری الکترونیک و شهر الکترونیک است.

غلام‌رضا رجایی بیان کرد: در شهرداری الکترونیک، با مکانیزاسیون فرایندها، دخالت نیروی انسانی در ارائه خدمات کاهش می‌یابد و با اتوماسیون فرایندها، خدمت‌رسانی به شهروندان تسریع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایۀ انسانی همچون سایر کلان‌شهرها ازطریق سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقداماتی ازجمله مطالعات اولیۀ طراحی و راه‌اندازی بانک اطلاعات مکانی، نصب و راه‌اندازی سامانۀ مدیریت اینترنت، استقرار سامانۀ جامع اداری و مالی، به‌روزرسانی و ارتقای مرکز دادۀ شهرداری، تغییر سامانۀ اتوماسیون اداری و راه‌اندازی ویدئوکنفرانس را برای تحقق شهرداری الکترونیک انجام داده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایۀ انسانی شهردار کرمان ادامه داد: در راستای تحقق شهرالکترونیک و هوشمند، اقداماتی ازجمله تغییر سامانۀ شهرسازی و نوسازی، برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپ ویکند خدمات شهری و شهر هوشمند، تدوین آیین‌نامۀ کرمان هوشمند و اجرای فاز دوم پروژۀ فیبر نوری شهر کرمان انجام شده است.

رجایی یادآور شد: بازنگری و تدوین برنامۀ پنج سالۀ راهبردی-عملیاتی شهرداری کرمان و برگزاری جلسات هم‌اندیشی و انعقاد قرارداد با دانشگاه شهید باهنر کرمان در این راستا از دیگر اقدامات معاونت برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایۀ انسانی شهرداری بوده است.

ایمان سیف‌الهی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان نیز در این جلسه، پیشنهاد تهیۀ بسته‌های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک برای نیروهای تنظیف شهرداری را مطرح کرد که مورد موافقت شهردار قرار گرفت.

در این نشست حیدر هادی‌زاده مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان به تغییراتی که در ساختار و وظایف کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها در قالب آیین‌نامۀ کرمان هوشمند انجام شده، اشاره کرد و در ادامه، شهردار و سایر مدیران شهری نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند.

در این نشست هم‌چنین شهرداران مناطق، گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در دست اقدام خود ارائه کرده و مشکلات و موانع موجود را مطرح کردند.

 

منبع : شهرداری کرمان

 

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در توریسم پرس دنبال کنید

 

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=70449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.