تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
6
شهردار زرین شهر:

زرین شهر برای برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در استان اصفهان انتخاب شد

  • کد خبر : 115034
  • 28 نوامبر 2023 - 10:58
زرین شهر برای برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در استان اصفهان انتخاب شد
حسین اسماعیلی احمدی با اشاره به افق چشم انداز برنامه مدرسه ایمن جامعه تاب‌آور، اظهار کرد: بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی روز چهارشنبه ۸ آذر ماه به‌صورت سراسری در کل کشور با شعار مدرسه ایمن – جامعه تاب‌آور برگزار خواهد شد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط عمومی شهرداری زرین شهر، وی تنها راه مقابله با زلزله را آموزش و گذراندن دوره‌های امدادی و همچنین احداث ساختمان‌های ایمن دانست و افزود: مدیریت بحران شهرستان لنجان بیشترین همکاری را در طول ایام مختلف سال برای پیشگیری از رخدادهای حوادث مختلف در استان داشته و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مدرسه حافظ زرین شهر برای برگزار مانور سراسری زلزله و ایمنی در استان اصفهان انتخاب شده است.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه تربیت دانش آموزان برای مقابله با حوادثی چون زلزله و… از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: در این مانور دانش آموزان با طریقه صحیح پناه‌گیری، تخلیه اضطراری، اطفا حریق، انتقال مصدومان و قرار گرفتن در نقاط امن به طور عملی آشنا خواهند شد.

وی افزایش تاب‌آوری شهرها را مسئله‌ای مهم دانست و ادامه داد: حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، سیل و… تنها حوادثی نیستند که ایمنی ساختمان و اعضای خانواده‌ها را با خطر مواجه می‌کند بلکه رعایت نکردن اصول ایمنی در ساختمان‌ها نیز می‌تواند در هر زمان جان افراد ساکن ساختمان را به خطر بیندازد.

اسماعیلی احمدی با بیان اینکه ایمنی ساختمان‌ها به سه دسته پرخطر، کم‌خطر و میان خطر تقسیم می‌شود، اضافه کرد: ارزیابی ایمنی ساختمان‌ها بر اساس استاندارهای جهانی بوده و بر این اساس ساختمان‌های پرخطر هر ساله، کم خطر هر ۱۰ سال و میان خطر سه سال یک بار باید مورد بررسی ایمنی قرار گیرند و شهرداری‌ها موظف هستند سازه‌های ناایمن و آسیب پذیر در برابر حوادث را شناسایی و به آنها اخطارهای لازم را ارائه کنند.

احداث ساختمان‌های تاب‌آور در برابر مخاطرات طبیعی و جوی

وی با اشاره به ضرورت احداث ساختمان‌های تاب‌آور در برابر مخاطرات طبیعی و جوی، یادآور شد: بر اساس بند (۱۴) ماده (۵۵) قانون شهرداری‌ها، شهرداری‌ها پس از شناسایی ساختمان‌های ناایمن و پرخطر، «در استفاده و بهره‌برداری از ساختمان ناایمن در برابر سیل، حریق، رفع خطر بناها و دیوارهایی آسیب‌پذیری و خطرناک در معابر، کوچه و امکان عمومی با اتخاذ تدابیر، هشدارهای لازم را به‌صورت رسمی و با تعیین مهلت مقرر برای رفع خطر به مالکان ابلاغ کنند»، و پس از پایان مهلت تعیین شده و عدم اقدام مالک به رفع خطر، شهرداری باید با هماهنگی مراجع قضائی برای جلوگیری از فعالیت و بهره‌برداری از این قبیل ساختمان‌ها اقدام کند.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: سیلاب‌های ناگهانی، کم‌آبی، تصادف‌های جاده‌ای، بروز حوادث صنعتی به دلیل استقرار صنایع و حوادث غرق‌شدگی در رودخانه زاینده رود از جمله مخاطراتی هستند که این منطقه را تهدید می‌کند از این رو شهرداری زرین شهر در مسیر تقویت امکانات و تجهیزات تخصصی گام برداشت تا تجهیزات مورد نیاز را در مقابله با بحران‌ها در اختیار داشته باشد.

وی یادآرو شد: آموزش نیروهای غواص، وجود تجهیزات غواصی در مسیر رودخانه با هدف پیشگیری از رخدادهای احتمالی و امدادرسانی به حوادث غرق‌شدگی از جمله مباحثی است که مورد توجه قرار گرفته است تا در زمان وقوع حوادث دچار چالش جدی نشویم.

گفتنی است مانور تمرینی ایمنی در برابر زلزله امروز دوشنبه ۶ آذرماه با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان، شهردار زرین شهر، معاون فرماندار شهرستان لنجان، شهردار ورنامخواست، روسای اداره اموزش و پرورش زرین شهر و جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان و دیگر مسئولان در مدرسه شاهد حافظ زرین شهر برگزار شد.

لازم به ذکر است بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی روز چهارشنبه ۸ آذر ماه در مدارس کشور برگزار میگردد که در خطه طلایی ایران این مانور باحضور مسئولان استان برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=115034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.