تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
4

رونمایی از طرح جامع گردشگری اردبیل تا پایان سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 111260
  • 05 آگوست 2023 - 10:10
رونمایی از طرح جامع گردشگری اردبیل تا پایان سال ۲۰۲۳
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در نشست با جامعه اسلامی اصناف و بازاریان و جمعی از فرهیختگان شهر اردبیل به ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این اداره کل پرداخت

به گزارش صنعت و توریسم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۲ در نشست با جامعه اسلامی اصناف و بازاریان و جمعی از فرهیختگان شهر اردبیل ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این اداره کل به دغدغه‌ها و سوال‌های آنها پاسخ داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در مورد طرح جامع گردشگری استان، گفت: این طرح جامع با همکاری جهاد دانشگاهی آماده شده است و در مرحله بررسی نهایی قرار دارد که نشست‌های تخصصی و کارشناسی آن به صورت مستمر برگزار می‌شود.

او افزود: طرح جامع گردشگری استان اردبیل تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی رونمایی خواهدشد و تلاش می‌کنیم این طرح را با رویکرد اجرایی آماده کنیم تا شاهد تاثیرگذاری آن در رشد و توسعه گردشگری استان باشیم.

 ساماندهی بازار و احیای خانه‌های تاریخی در دستور کار

محمدی ادیب درمورد طرح ساماندهی بازار تاریخی اردبیل نیز گفت: با جدیت پیگیر طرح ساماندهی بازار تاریخی اردبیل هستیم که در این راستا بازسازی سراهای مختلف این بازار در حال اجرا هستند و همچنین طرح توسعه بازار در مرحله بازنگری و تصویب در سطح وزارتخانه قرار دارد تا به محض تصویب عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل ادامه داد: همچنین درمورد خانه‌ها و بناهای تاریخی اردبیل نیز هدف اصلی ما احیای این بناها است و به این منظور در مسیر واگذاری خانه‌ها به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تسهیل‌گری لازم را انجام می‌دهیم.

او تاکید کرد: آگهی مزایده دو خانه خادم باشی و آصف در روزهای اخیر از سوی صندوق احیای بناهای تاریخی منتشر شده است و قصد داریم در آینده نزدیک نیز تعداد ۹ خانه و بنای تاریخی را در یک بسته به مزایده بگذاریم تا با ورود سرمایه بخش خصوصی این بناها احیا شوند.

محمدی ادیب درخصوص تفاهم با استان چینگهای کشور چین نیز گفت: سه تفاهمنامه در نشست مشترک با استان چینگهای کشور چین منعقد شد که این اتفاق در سایه برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ به دست آمد و بر اساس یکی از این تفاهمنامه‌ها سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان نیز اتفاق خواهد افتاد و این تفاهمنامه‌ها فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است که باید اطلاع رسانی مناسبی در این مورد برای اهالی استان اتفاق بیفتد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل همچنین با اشاره به برنامه‌های مختلف این اداره برای توسعه گردشگری استان، گفت: حضور خبرنگاران خارجی در مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو فرصتی بود که انعکاس تبلیغاتی و رسانه‌ای ظرفیت‌های استان در سطح بین‌المللی را در پی داشت و ما سعی می‌کنیم با ادامه این روند و معرفی ظرفیت‌های موجود اردبیل را به یک مقصد گردشگری بین‌المللی تبدیل کنیم.

 مطالب دیگر در حوزه میراث فرهنگی ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید
لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=111260
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.