تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خبر داد:

رشد بیش از ۱۵ برابری اقامت گردشگران نوروزی در کردستان

  • کد خبر : 91882
  • 04 آوریل 2022 - 11:50
رشد بیش از ۱۵ برابری اقامت گردشگران نوروزی در کردستان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از افزایش 15 برابری اقامت مسافران و گردشگران نوروزی، در بازه زمانی 26 اسفندماه تا 13 فروردین‌ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یعقوب گویلیان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی قابل انتظار افزایش گردشگران ورودی به کردستان و آمادگی لازم تمام دستگاه‌ها در این ایام، شاهد استقبال قابل توجه مسافران و گردشگران برای اقامت در این استان بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: در بازه‌ زمانی اعلام شده، تعداد ۳۵۳هزارو ۳۹۲ نفر در مراکز اقامتی استان از جمله هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دیگر مراکز اقامتی دارای مجوز اقامت داشته‌اند.وی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۱۵ برابری داشته است، بیان کرد: شهرستان‌های سروآباد، مریوان، بانه، سنندج و سقز به‌ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بوده‌اند.

گویلیان، خاطرنشان کرد: از مجموع بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه‌ زمانی اعلام شده ۱۰ مورد تشویق، ۱۸مورد تذکر، ۷ مورد پلمب و ۴ مورد اخطار کتبی صادرشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: با توجه به رشد اقامت ثبت شده در مراکز اقامتی، امیدواریم همچنان شاهد توسعه و رونق این صنعت در استان باشیم.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=91882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.