تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
2

رسيدگي به ۱۰۲ پرونده تخلف شركتها وموسسات حمل ونقلي درسه ماهه اول

  • کد خبر : 29630
  • 25 ژوئن 2018 - 9:38
رسيدگي به ۱۰۲ پرونده تخلف شركتها وموسسات  حمل ونقلي درسه ماهه اول

رسيدگي به ۱۰۲ پرونده تخلف شركتها وموسسات حمل ونقلي درسه ماهه اول به منظور نظارت بر اجراي دقيق قوانين و مقررات حمل و نقل برون شهری، در جلسات كميسيون هاي رسیدگی به تخلفات بخش حمل ونقل جاده ای، موضوع ماده ۱۲ استان هرمزگان ، از ابتدای سال جاری تاکنون به تخلفات ۱۰۲  شركت حمل و نقلي […]

رسيدگي به ۱۰۲ پرونده تخلف شركتها وموسسات حمل ونقلي درسه ماهه اول

به منظور نظارت بر اجراي دقيق قوانين و مقررات حمل و نقل برون شهری،
در جلسات كميسيون هاي رسیدگی به تخلفات بخش حمل ونقل جاده ای،
موضوع ماده ۱۲ استان هرمزگان ، از ابتدای سال جاری تاکنون به تخلفات
۱۰۲  شركت حمل و نقلي جاده ای داخلی کالا و مسافر رسيدگي، تصمیمات
لازم  اتخاذ و  احكام مربوطه صادر شد

به گزارش روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان
هرمزگان ، داريوش باقرجوان  ،  با اعلام این خبر، افزود: از ابتدای سال جاری
تاکنون،۶ جلسه کمیسیون ماده  ۱۲ استانی برگزار و طی آن  به تخلفات ۱۰۲ 
شركت حمل و نقل جاده ای داخلی کالا و مسافر مستقر در استان رسيدگي شد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان در خصوص تخلفات انجام شده
در بخش حمل و نقل کالا  و مسافر گفت: سوء استفاده از كارت هوشمند ، صدور
بارنامه با دو نرخ متفاوت ،صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی
معتبر و فاقد تجهیزات ایمنی، عدم رعایت ضوابط حمل و نقل محمولات ترافیکی
در بخش کالا ، عدم رعايت ضوابط و مقررات مديرفني ، عدم دريافت كد رهگيري ،
عدم دريافت تن كيلومتر ،حمل محموله خارج از ضوابط ومقررات حمل و نقلي ،

حمل محموله بدون مهار مناسب ، اخذ كميسيون اضافي از راننده ، درج مبالغ
اضافي در بارنامه ،عدم پرداخت كرايه به راننده ،دخل وتصرف ومخدوش نمودن
مندرجات بارنامه وصدوربارنامه بصورت دستي ،حمل محموله خارج از ضوابط و
مقررات حمل و نقلي ” حمل محموله خارج از سيستم اعلان بار “، در اختيار
گذاشتن مهر مديرفني به غير ، مهر وتائيد چك ليست خام بدون بازديد ،در اختيار
گذاشتن وسيله نقليه به راننده اي كه مشخصات وي در بارنامه قيد نگرديده  از
جمله تخلفات عمده ي  بخشهاي  شركتهاي حمل ونقل كالا و مسافربوده است.

رسيدگي به ۱۰۲ پرونده تخلف شركتها وموسسات حمل ونقلي درسه ماهه اول

باقر جوان  در خصوص آراي صادره در اين جلسات گفت : با توجه به میزان
صلاحیت های تفویضی به استان، در مجموع ۵۳مورد جریمه نقدی، ۷مورد
تذکر کتبی و ۳۸مورد برائت برای شرکت های حمل و نقل کالا و مسافرو ۴
مورد بمدت يكماه  لغو پروانه فعاليت شركت  صادر شده است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش
حمل ونقل جاده ای  و رضایت آنها، افزود: این اداره کل نظارت مستمر بر
فعالیت های بخش حمل و نقل جاده ای برون شهری دارد و راه های ارتباطی
گسترده ای از قبيل گشت نامحسوس ، سامانه ۱۴۱ ، صندوق پيشنهادات
وارتباط مستقيم با مديركل و… را با مخاطبان این بخش ایجاد کرده است تا
بتواند نظرها، پیشنهادها و شکایت های افراد را دریافت و به آن ها رسیدگی نماید.

وي تاکیدكرد:رعايت قوانين حمل محمولات ترافيكي سنگين ونيمه سنگين و
فوق سنگين  در حمل بار و كالا موجب افزايش طول عمر سلامت جاده ها ،
عدم آسيب رساني به ابنيه راه ها و جلوگيري از تصادفات ناشي از اين امر
خواهد شد كه همواره از دغدغه هاي مهم مسئولين راهداري و حمل و نقل
جاده اي  استان هرمزگان محسوب مي شود. ​

شایان ذکر است که تخلفات مربوط به شرکت ها و موسسات حمل و نقلی
در کمیسیون موضوع ماده  ۱۲ آئین نامه اجرائی تبصره (۱) ذیل ماده (۳۱)
قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، با حضور نماینده صنف مربوطه، رئیس
اداره حقوقی و مدیر کل،  بررسی  و احکام مربوطه صادر می شود

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=29630

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.