رسيدگي به ۱۰۲ پرونده تخلف شركتها وموسسات حمل ونقلي درسه ماهه اول
به منظور نظارت بر اجراي دقيق قوانين و مقررات حمل و نقل برون شهری،
در جلسات كميسيون هاي رسیدگی به تخلفات بخش حمل ونقل جاده ای،
موضوع ماده ۱۲ استان هرمزگان ، از ابتدای سال جاری تاکنون به تخلفات
۱۰۲ شركت حمل و نقلي جاده ای داخلی کالا و مسافر رسيدگي، تصمیمات
لازم اتخاذ و احكام مربوطه صادر شد
به گزارش روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان
هرمزگان ، داريوش باقرجوان ، با اعلام این خبر، افزود: از ابتدای سال جاری
تاکنون،۶ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ استانی برگزار و طی آن به تخلفات ۱۰۲
شركت حمل و نقل جاده ای داخلی کالا و مسافر مستقر در استان رسيدگي شد.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان در خصوص تخلفات انجام شده
در بخش حمل و نقل کالا و مسافر گفت: سوء استفاده از كارت هوشمند ، صدور
بارنامه با دو نرخ متفاوت ،صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی
معتبر و فاقد تجهیزات ایمنی، عدم رعایت ضوابط حمل و نقل محمولات ترافیکی
در بخش کالا ، عدم رعايت ضوابط و مقررات مديرفني ، عدم دريافت كد رهگيري ،
عدم دريافت تن كيلومتر ،حمل محموله خارج از ضوابط ومقررات حمل و نقلي ،
حمل محموله بدون مهار مناسب ، اخذ كميسيون اضافي از راننده ، درج مبالغ
اضافي در بارنامه ،عدم پرداخت كرايه به راننده ،دخل وتصرف ومخدوش نمودن
مندرجات بارنامه وصدوربارنامه بصورت دستي ،حمل محموله خارج از ضوابط و
مقررات حمل و نقلي ” حمل محموله خارج از سيستم اعلان بار “، در اختيار
گذاشتن مهر مديرفني به غير ، مهر وتائيد چك ليست خام بدون بازديد ،در اختيار
گذاشتن وسيله نقليه به راننده اي كه مشخصات وي در بارنامه قيد نگرديده از
جمله تخلفات عمده ي بخشهاي شركتهاي حمل ونقل كالا و مسافربوده است.
رسيدگي به ۱۰۲ پرونده تخلف شركتها وموسسات حمل ونقلي درسه ماهه اول
باقر جوان در خصوص آراي صادره در اين جلسات گفت : با توجه به میزان
صلاحیت های تفویضی به استان، در مجموع ۵۳مورد جریمه نقدی، ۷مورد
تذکر کتبی و ۳۸مورد برائت برای شرکت های حمل و نقل کالا و مسافرو ۴
مورد بمدت يكماه لغو پروانه فعاليت شركت صادر شده است.
وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش
حمل ونقل جاده ای و رضایت آنها، افزود: این اداره کل نظارت مستمر بر
فعالیت های بخش حمل و نقل جاده ای برون شهری دارد و راه های ارتباطی
گسترده ای از قبيل گشت نامحسوس ، سامانه ۱۴۱ ، صندوق پيشنهادات
وارتباط مستقيم با مديركل و… را با مخاطبان این بخش ایجاد کرده است تا
بتواند نظرها، پیشنهادها و شکایت های افراد را دریافت و به آن ها رسیدگی نماید.
وي تاکیدكرد:رعايت قوانين حمل محمولات ترافيكي سنگين ونيمه سنگين و
فوق سنگين در حمل بار و كالا موجب افزايش طول عمر سلامت جاده ها ،
عدم آسيب رساني به ابنيه راه ها و جلوگيري از تصادفات ناشي از اين امر
خواهد شد كه همواره از دغدغه هاي مهم مسئولين راهداري و حمل و نقل
جاده اي استان هرمزگان محسوب مي شود.
شایان ذکر است که تخلفات مربوط به شرکت ها و موسسات حمل و نقلی
در کمیسیون موضوع ماده ۱۲ آئین نامه اجرائی تبصره (۱) ذیل ماده (۳۱)
قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، با حضور نماینده صنف مربوطه، رئیس
اداره حقوقی و مدیر کل، بررسی و احکام مربوطه صادر می شود