تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
0

راه اندازی دارالقرآن منطقه آزاد ارس

  • کد خبر : 93264
  • 23 می 2022 - 11:24
راه اندازی دارالقرآن منطقه آزاد ارس
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از راه اندازی دارالقرآن منطقه آزاد ارس خبر داد.

به‌گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، یوسف داداش زاده در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه ارس از راه اندازی دارالقرآن در این منطقه خبر داد و گفت: بزودی با همکاری آموزش و پرورش دارالقرآن در منطقه آزاد ارس راه اندازی می شود.

داداش زاده در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی در منطقه آزاد ارس گفت: نگاه ما به برنامه های قرآنی کاملا درونگرا و آموزش محور به همراه آموزش مستمر در طول سال است.

وی همچنین با اشاره به دوره های قبلی برگزاری این مسابقات گفت: در اولین دوره برگزاری این مسابقات در سال ۹۳ تعداد شرکت کنندگان ۱۳۰ بودند که از بین آنها تنها یک نفر حافظ ۳ جز قرآن بود،اما امروز به مدد برگزاری برنامه ها و کلاس های مختلف قرآنی در منطقه شاهد حضور بیش از ۵۰۰ نفر در هشتمین دوره برگزاری این مسابقات بودیم که در میان آنها ۲ نفر حافظ کل قرآن،۳ نفر حافظ ۲۰ جزء و ۸ نفر حافظ بالای ده جز حضور داشتند.

داداش زاده افزود: رشد کمی و کیفی مسابقات کاملا قابل لمس و مشهود است و این نشان از فعالیت خوب مربیان قرآنی و پرورشی، تبلیغات اسلامی، امامان جماعت و سایر افراد دخیل در مباحث آموزش دارد.

بخشی از اقدمات انجام یافته در جهت توسعه آموزش های قرآنی در منطقه آزاد ارس

داداش زاده در ادامه به بخشی از اقدمات انجام یافته در جهت توسعه آموزش های قرآنی در منطقه اشاره کرد و افزود: ما در مرحله اول اقدام به برگزاری دوره های تربیت مربی نمودیم که از بین۵۰ نفر شرکت کننده ۱۹ نفر موفق به دریافت مدرک شدند. همچنین توزیع بیش از ۳۰ هزار جلد قرآن کریم و یک هزار جلد مفاتیح و نهج البلاغه در محدوده جلفا و خداآفرین منطقه آزاد ارس، حضور نابغه های قرآنی در برنامه های قرآن محور ،برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت تفسیر سوره های قرآنی، برگزاری پویش های قرآنی و طرح قرآنی رسول اکرم «ص» و مسابقات قرآنی بخشی از این اقدامات می باشد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت آموزش های قرآنی افزود: با چشم انداز ترسیم شده در حوزه ترویج مفاهیم قرآنی منطقه آزاد ارس، فاصله زیادی داریم ولی امیدواریم بتوانیم با تلاش شما و حمایت های مسئولین به آن اهداف برسیم.

مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن اذان و نهج البلاغه ارس با حضور معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، اعضای شورای تامین، امام جمعه شهر جلفا و جامعه قرآنی شهرستان، خانواده ها، قاریان و حافظان قرآن در سالن حکیم نباتی برگزار شد و در این مراسم از ۸۷ نفر از برگزیدگان بخش های مختلف این مسابقات تجلیل بعمل آمد.

هشتمین دوره مسابقات قرآنی ارس با حضور بیش از ۵۰۰ نفر شرکت کننده در هشت رشته کتبی و شفاهی در رده سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=93264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.