تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
2
استاندار استان آذربایجان شرقی:

در مدیریت جدید منطقه آزاد ارس اتفاقات خوبی افتاده است / تسهیل ترانزیت و صادرات در ارس

  • کد خبر : 101262
  • 26 نوامبر 2022 - 14:47
در مدیریت جدید منطقه آزاد ارس اتفاقات خوبی افتاده است / تسهیل ترانزیت و صادرات در ارس
عابدین خرم روز سه‌شنبه در بازدید از بازراچه مرزی جلفا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم تسهیل در تردد مرزها و افزایش امکانات ترانزیتی و تسهیل در صادرات و واردات است، در دو سوی مرز ایران و جمهوری آذربایجان شرایط قابل قبولی ایجاد شده است.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، وی افزود: بر اساس ارزیابی هایی که انجام شده، به رغم افزایش خوب در شاخص های مرزی و تبادلات بین ۲ طرف باید برخی از موانع و مشکلات با هماهنگی طرف مقابل برطرف شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در جهت تسهیل ترانزیتی صادرات واردات و تردد مسافران برای رفت و آمد در دو سوی مرز انجام شده و در مدیریت جدید منطقه آزاد ارس نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در هر حال باید ارزیابی‌ها ادامه داشته باشد، گفت: با مناسب سازی و تسهیل تردد، افزایش ترانزیت و سهولت در تبادل کالا موجب شده تا میزان تبادلات تجاری و کالایی به لحاظ وزنی و عرضی افزایش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: پس از دوران، کرونا اکنون رفت و آمد به مرزها به شدت افزایش یافته و تقریباً به حالت قبل از کرونا رسیده است؛ بر این اساس هماهنگی‌های امنیتی و مرزبانی در جهت تسهیل در ترددها و تبادلات کالایی و تجاری بیش از این انجام می‌شود تا رضایتمندی مسافران و تجار افزایش و تسهیل در رفت و آمد ها و تبادلات کالایی انجام شود.

وی بیان داشت: موارد ذکر شده ارزیابی شده، ولی هنوز برخی مسائل در حوزه تعرفه‌ها وجود دارد که باید طرف مقابل این موانع و محدودیت‌ها را به طور کامل برطرف کند؛ البته این مسائل را با سر کنسول های ایران در نخجوان و آذربایجان پیگیری می کنیم.

مطالب دیگر در حوزه مناطق آزاد را در صنعت و توریسم دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=101262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.