تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ 25 ذو الحجة 1445 Monday, 1 July , 2024
5

در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی؛ ساخت مدرسه در روستای سورباغ توسط بانک‌پاسارگاد آغاز شد

  • کد خبر : 11108
  • 16 جولای 2017 - 17:11

بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، ساخت یک باب مدرسه در مناطق محروم روستای سورباغ از توابع شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی را آغاز کرد. به گزارش صنعت وتوریسم و نقل از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، در مراسم آغاز ساخت این مدرسه، جمعی از مدیران و مسئولان محلی از جمله مسئولان آموزش و پرورش و مدیران این بانک […]

بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، ساخت یک باب مدرسه در مناطق محروم روستای سورباغ از توابع شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی را آغاز کرد.

به گزارش صنعت وتوریسم و نقل از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، در مراسم آغاز ساخت این مدرسه، جمعی از مدیران و مسئولان محلی از جمله مسئولان آموزش و پرورش و مدیران این بانک حضور داشتند.

بر اساس این خبر، این مدرسه با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی ساخته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در مدت ۴ ماه آماده بهره‌برداری شود.

گفتنی است بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، در مناطق محروم استان‌های مختلف کشور، به ساخت مدرسه، کتابخانه‌های عمومی، خانه‌های بهداشت و بیمارستان اقدام می‌کند.

این بانک همچنین در راستای ایفای رسالت‌های اجتماعی خود اقداماتی از قبیل حمایت از مؤسسات عام‌المنفعه و جمعیت‌های خیریه، حمایت از نخبگان علمی و نفرات برتر کنکور سراسری تا هر مقطعی که در کشور ادامه تحصیل دهند، توجه ویژه به بحث ورزش و حمایت از ورزشکاران تیم‌های مختلف مانند کشتی، فوتسال، کوهنوردی و …، حمایت از برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی و تخصصی، کمک به آزادی زندانیان مالی غیرمقصر، پشتیبانی از هنرمندان و فعالیت‌های هنری، کمک به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از بلایای طبیعی و … را در کارنامه خود دارد.

از سوی دیگر، بانک‌پاسارگاد، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و در ادامه‌ی طرح اهدای کتب نفیس به دانشگاه‌ها، مراکز علمی، نهادها، استادان و فرهیختگان، یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ هروی را به استانداری‌های اردبیل و البرز اهداء کرد.

قرآن طباخ، از قرآن‌های نفیس و ارزشمند گنجینه‌ آستان قدس رضوی است که در سال ۱۳۹۴ با حمایت بانک‌پاسارگاد چاپ و رونمایی شد. بانک‌پاسارگاد این کتاب را جهت بهره‌مندی علاقمندان و انجام پژوهش‌های مرتبط به مراکز مختلف علمی، فرهنگی و نهادها اهداء می‌کند.

در همین راستا و در پی اهدای این کتاب به استانداری‌های اردبیل و البرز، مجید خدابخش استاندار اردبیل و سید حمید طهائی استاندار البرز، ضمن تشکر از مدیرعامل بانک‌پاسارگاد به‌دلیل حمایت از فرهنگ و هنر کشور، سرلوحه قراردادن این‌گونه اقدامات را برای کلیه سازمان‌ها ضروری دانستند.

گفتنی است «مصحف شریف خراسان»، در قرن نهم هجری قمری، توسط «عبدالله طباخ هروی»، از شاگردان جعفر تبریزی (بایسنقری)، کتابت شده‌ و در سال ۱۰۴۰ هجری قمری وقف حرم حضرت امام‌رضا (ع) شده‌است. این مصحف شریف، در قطع رحلی سلطانی، ۳۳*۴۷ سانتی‌متر مربع، به جهت نوع تذهیب، خوشنویسی و کتابت بی‌نظیر و از بدایع روزگار است؛ در این کتاب چند نوع هنر با هم آمیخته‌ شده که زیبایی و ماندگاری آن را چندین برابر کرده‌است.

اهدای این اثر ارزشمند، به‌منظور بهره‌مندی خطاطان، هنرمندان و دانشجویان، به برخی از نهادها و مراکز فرهنگی به‌ویژه دانشکده‌های علوم و ادبیات انسانی دانشگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=11108

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.