تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
3

در بهبود امور، باید از شیوه های جدید استفاده کرد

  • کد خبر : 44190
  • 15 نوامبر 2018 - 9:10
در بهبود امور، باید از شیوه های جدید استفاده کرد

در جلسه شورای مدیران راه‌آهن و از سوی کارشناسان مطرح شد: در بهبود امور، باید از شیوه های جدید استفاده کرد کارشناسان حوزه تحول ساختار و رسانه در جلسه شورای مدیران راه‌آهن با بررسی فعالیت‌های راه‌آهن به ارائه راهکار پرداختند. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در جلسه شورای مدیران راه‌آهن، ۲ کارشناس […]

در جلسه شورای مدیران راه‌آهن و از سوی کارشناسان مطرح شد:

در بهبود امور، باید از شیوه های جدید استفاده کرد

کارشناسان حوزه تحول ساختار و رسانه در جلسه شورای مدیران راه‌آهن با بررسی فعالیت‌های
راه‌آهن به ارائه راهکار پرداختند.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در جلسه شورای مدیران راه‌آهن، ۲
کارشناس برجسته در حوزه تحولساختار و حوزه روابط عمومی و رسانه با عارضه یابی برخی
مشکلات در حوزه فعالیت‌های راه آهن راهکارهایی به مدیران ارائهکردند.


فرایندهای سازمان به دنبال ایفای ماموریت سازمان 
بر اساس این گزارش، منوچهر نجمی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف در این جلسه با تشریح
پروژه مستند سازی و بهبودفرآیندهای شرکت راه آهن که در حال اجراست، گفت: در این پروژه

دو موضوع سیستم ها و ساختار مورد توجه قرار گرفتهزیرا فرایندهای سازمانیهمان کارهایی است
که سازمان‌ها به منظور انجام ماموریت خود انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه از مدل ۷ اس مکینزی استفاده شده، افزود: پروژه مستند سازی
موجب می شود تا سازمانبا عبور ازمرزهای سازمانی ارزش های تازه ای خلق کند.

نجمی در تبیین موضوع فرایندهای سازمانی اضافه کرد: در این پروژه وظایف سنتی کنار گذاشته
شده و بر نتایج حاصلاز فعالیت هاتمرکز شده است.

وی تاکید کرد: در نهایت این پروژه با بررسی نقش بخش های مختلف در فرآیندها، کارایی آنها
مشخص و موجب بلوغمدیریت سازمانی می شود زیرا بدون مستند سازی فرایندها، یادگیری
و الگوگیری از سازمان‌ها و دیگر کشورها امکانپذیر نیست.

ضرورت استفاده از شیوه های جدید
حمید ضیایی‌پرور مدیرکل دفتر مطالعات وبرنامه‌ریزی رسانه های وزارت ارشاد هم در سخنانی
در جلسه شورای هماهنگیمدیرانراه‌آهن با اشاره به اینکه روابط عمومی مشاور امین مسولان
سازمان و حلال مشکلات مربوط به تصویر عمومی سازماندر میان مردماست، گفت: روابط عمومی

با بهره‌گیری از فضاهای مختلف مجازی و عمومی، قابلیت انتشار اطلاعات موردنظر سازمان را
در میانگروه ها و افراد مختلف دارد .

ضیایی پرور لازمه این ارتباط در روابط عمومی را استفاده از ابزارهای در دسترس مردم عنوان
و اضافه کرد: در حال حاضرشیوه هایسنتی جواب نمی دهد و باید از شیوه های جدید استفاده
کرد.

وی ضمن تشریح اهمیت توجه به رسانه و نقش موثر فضای مجازی در معرفی مطلوب شرکت
راه آهن، گفت: کنش‌ها وواکنش هایشکل گرفته محیط مجازی به سرعت به محیط واقعی و
جامعه منتقل می‌شود و باید دانست که شبکه‌هایاجتماعی مجازی به طور مطلق نه تهدید
هستند و نه فرصت؛ این امر بستگی به نحوه استفاده و زاویه دید به آنها دارد .

ضیایی پرور با بیان تشریح ویژگی های نسل اول و دوم وب که از سال ۲۰۰۴ تا کنون ادامه دارد،
اضافه کرد: در حال حاضردر حال ورود به نسل سوم وب هستیم که قدرت انتقال سریع اطلاعات
به بدنه را جامعه دارد و هر یک از مردم می تواننداخبار و اطلاعات خود را برای سایرین منتشر
کنند .

وی با تاکید بر اینکه برای هریک از مشتریان حمل و نقل ریلی، امکان مستند سازی حداکثری
از تلفن همراه فراهم است،

یادآورشد:درحال حاضر شیوه اطلاع رسانی غیر متمرکز جواب می دهد و سازمانها باید
سازمان ها مسلح لشکر رسانه ایدر فضای مجازی باشند.

 

این کارشناس رسانه با تاکید بر اینکه باید در استفاده از فن آوری های رسانه ای و فضای مجازی
دو رویکرد سرگرمی وآموزش را در نظر گرفت، گفت: برای انتقال بسیاری از مفهومات مورد نیاز
راه آهن می توان از طراحی بازی های رایانه‌ایبهره برد .

ضیایی پرور تاکید کرد: روابط عمومی باید حداقل۲۰ رسانه اجتماعی داشته و مجموعه اطلاعات
خود را به اشکال قابل ارائه مبدل کند .
Tourism Press
 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=44190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.