تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
2

خانه‌های بهداشت عشایری در مناطق عشایرنشین اردبیل راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 95201
  • 11 جولای 2022 - 16:15
خانه‌های بهداشت عشایری در مناطق عشایرنشین اردبیل راه‌اندازی شد
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر شاهسون خانه‌های بهداشت عشایری در مناطق عشایرنشین این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش صنعت و توریسم به نقل از حاتم طهماسبی‌پور : بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان امور عشایری کشور و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی زیرمجموعه‌های این وزارتخانه موظف هستند نسبت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف عشایرنشین اقدام کنند.

وی افزود: بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با همکاری اداره کل امور عشایری استان اقدام به راه‌اندازی تعداد ۱۰ واحد خانه بهداشت عشایری در مناطق مختلف کرده است که از این تعداد چهار واحد در شهرستان مشگین‌شهر و در مناطق شابیل ، موئیل ، سامانلو و عده چمنی استقرار یافته است.

طهماسبی پور با بیان اینکه خانه‌های بهداشت عشایری تا زمان فصل کوچ پائیزه فعالیت خواهند کرد، افزود: ارائه خدمات مختلف پزشکی ، مامایی ، تهیه دارو و انجام تزریقات مختلف از جمله خدمات ارائه شده در خانه‌های بهداشت عشایری می‌باشد.

عشایر استان اردبیل در ۱۰ شهرستان حضور داشته و ۱.۵ میلیون واحد دامی دارند که در ۶۵۱ هزار و ۷۵۰ هکتار مراتع ییلاقی و قشلاقی استان تعلیف می‌شوند ، این عشایر نیمی از سال را در قشلاق‌های شمال استان و نیمی دیگر را در ییلاق‌های سبلان و ارتفاعات کوه‌های باغرو و بزغوش سپری می‌کنند.

عشایر استان اردبیل سالانه ۴۳ هزار تن شیر ، پنج هزار و ۴۰۰ تن پنیر ، ۱۲هزار تن گوشت ، ۱.۵ تن پشم و ۱۴هزار متر مربع فرش ، گلیم و جاجیم به ارزش تقریبی دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تولید می کنند. در حال حاضر عشایر استان اردبیل در بین ۱۲۰ ایل شناسنامه دار کشور در جایگاه سوم قرار دارد و یکی از ایل‌های بزرگ کشور محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=95201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.