تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
2
استاندار سیستان و بلوچستان :

حمایت از تولید و اشتغال مهم ترین مولفه امنیت پایدار است

  • کد خبر : 89099
  • 26 دسامبر 2021 - 15:03
حمایت از تولید و اشتغال مهم ترین مولفه امنیت پایدار است
"حسین مدرس خیابانی" در حاشیه بازدید از واحد های تولیدی شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه اظهار داشت: یکی از مهم ترین راه های حمایت از تولید، خرید از واحد های تولیدی است و در این راستا دستگاه های اجرایی استان ملزم هستند ،در خصوص تحقق شعار سال مبنی بر تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از واحد های تولیدی مستقر در استان خرید کنند.

به گزارش صنعت و توریسم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان، مدرس خیابانی ادامه داد: در صورت خرید، توان واحد های تولیدی افزایش پیدا کرده و می توانند برای به روز رسانی و ارتقای محصولات خود همگام با پیشرفت فناوری های نوین در ابعاد مختلف گام بردارند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در شرایط فعلی باید مهم ترین اولویت، حفظ واحد های تولیدی فعال و رفع مشکلات آنها در نظر گرفته شود.وی همچنین گام دوم  تقویت و توسعه  این واحد ها باید مد نظر قرار گیرد ،که می توان از طریق پرداخت سرمایه در گردش به واحد های فعال گام مهمی در این راستا برداشت.

در ادامه افزود:تقویت شرکتهای دانش بنیان و شتاب دهنده و ارتباط تنگاتنگ این شرکتها و دانشگاهها  با واحد های تولیدی  از دیگر اقداماتی است  که باید برای توسعه واحد های فعال در جهت ارتفای وضعیت  رقابتی آنها آنجام پذیرد.

کمبود نیروی انسانی متخصص و مهارت محور از دیگر مشکلات واحد های تولیدی

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: کمبود نیروی انسانی متخصص و مهارت محور از دیگر مشکلات واحد های تولیدی محسوب می شود که در این راستا فنی و حرفه ای باید با همکاری واحد های تولیدی نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز اقدام کرده و در نهایت واحد تولیدی می تواند از میان آموزش دیده ها نسبت به جذب نیروی انسانی ماهر خود اقدام کند.

مدرس خیابانی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی خدمات رسان باید با هم افزایی نسبت به رفع مشکلات واحد های تولیدی گام بردارند و واحد تولیدی نباید دغدغه تامین خدمات از جمله آب ، برق و گازغیره را داشته باشد.وی اظهار داشت: تولید شاه کلید توسعه و مرتفع سازی مشکلات کشور به شمار می رود و در این راستا مقام معظم رهبری چندین سال متوالی با نامگذاری های متعدد با محوریت تولید در این خصوص تاکید دارند بنابراین حمایت از تولید وظیفه تک تک مسولان استان محسوب می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: علاوه بر این از نمایندگی های  واحد های هلدینگ  مستقر در استان به صورت ویژه حمایت می شود.

ایجاد اشتغال برای ۴۵۴ نفر به صورت مستقیم

امروز از ۷ واحد تولیدی راد فرمان تولید کننده سیستم تعلیق و هدایت خودرو،نان و شیرینی هامون کرامت تولید کننده انواع کیک ،کلوچه و نان ،برزین قالب تولید کننده انواع مخازن فلزی ، بسته بندی گوشت  هامون تباهه ، صنایع غذایی سجاد یکتا آریا تولید کننده انواع ماست پاستوریزه و دوغ،قطعات و اتصالات ریل راه آهن فنرسازان زر سیستان و واحد تولیدی آریا شیمی تولید کننده انواع سموم و کودهای شیمیایی مستقر  در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه که توانسته اند برای ۴۵۴ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کنند، بازدید کرد.

وی در این بازدید از نزدیک با ظرفیت و توانمندی ها و مشکلات این واحد های تولیدی آشنا شد و به صورت ویژه در خصوص رفع مشکلات آنها دستورات لازم را ابلاغ کرد.

مطالب دیگر در حوزه شهرکهای صنعتی را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=89099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.