تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
5

حجاب، صدفی بر گوهر وجود

  • کد خبر : 48754
  • 16 ژانویه 2019 - 12:51

در هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مطرح شد؛ حجاب، صدفی بر گوهر وجود هم زمان با سال روز کشف حجاب توسط رضاخان، نشست هم اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با موضوع “خدمات رضا شاه برای بانوان!” برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در این جلسه که با حضور حجت […]

در هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مطرح شد؛

حجاب، صدفی بر گوهر وجود

هم زمان با سال روز کشف حجاب توسط رضاخان، نشست هم اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با موضوع “خدمات رضا شاه برای بانوان!” برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین، خانم دکتر محمدبیگی دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین و جمعی از استادان دانشگاه برگزار شد، مطالبی در خصوص موضوع حجاب و نقش مخرب حکومت رضاخان در این زمینه مطرح گردید.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری در این نشست ضمن تاکید بر لزوم رعایت حجاب، گفت: برداشتن حجاب، زنان و دختران متجدد و غربزده را ناچار به انتخاب روش دیگری نموده و آنان را در مقابل دین و عقیده و فرهنگ خودی قرار داده است. همچنین یکی از پیامد‌های شوم بی حجابی به وجود آمدن عقده و کینه ای شدید نسبت به دین و اعتقادات مذهبی و حکومتی است که از این‌رو حجاب برای زنان لازم و واجب می‌باشد.

دکتر حیدری ابداع و اشاعه‌ی برهنگی و بی‌حجابی را هدف اصلی و اساسی استکبار جهانی دانست و افزود: دشمنان اسلام و ایران با اشاعه‌ی بی حجابی به دنبال انحطاط اخلاقی و تضعیف معنویت و ارزش‌های متعالی هستند و چنانچه به موضوع حجاب توجه جدی نشود، شاهد تکذیب آیات الهی در جامعه خواهیم بود.

 

 

وی ادامه داد: وقتی انسان مدتی به آیات الهی پشت پا زد، زمینه تکذیب آن‌ها در او فراهم می‌شود. خانمی که از تذکر به حجاب ناراحت می‌شود و با بی‌توجهی از آن می‌گذرد و آیات حجاب را سنگین و غیرقابل قبول می‌پندارد، به تکذیب آیات الهی رسیده است و این تکذیب باعث محو هویت انسانی و دینی او می‌شود.

دکتر حیدری با اشاره به تضعیف ارزش‌های متعالی که پیامد بی‌توجهی به مساله عفاف و حجاب در جامعه است، گفت: ترویج فرهنگ بی‌حجابی و خودنمایی، اذهان جامعه را به سوی زیبایی‌های ظاهری و جسمی می‌کشاند و در نهایت ارزش‌های واقعی نظیر علم و اخلاق اهمیت خود را از دست می‌دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان پیامد دیگر بی حجابی در جامعه را انحطاط اخلاقی و تضعیف معنویت عنوان و خاطرنشان کرد: بی‌حجابی سبب انحطاط اخلاقی جوانان خواهد شد و زمینه تسلط همه جانبه‌ی دشمنان را فراهم می‌کند. علاوه بر این بی‌حجابی موجب کشاندن تمتعات جنسی به صحنه اجتماع می‌شود و اراده افراد را برای مبارزه و جلوگیری از سلطه دشمنان بر منافع فردی و جمعی تضعیف می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به سابقه تاریخی حجاب و عفاف یادآور شد: این مسأله حتی قبل از ظهور اسلام و در طوایف و ادیان مختلف پذیرفته شده بود و حجاب و عفاف برای زنان حتی غیر مسلمان، مانع ظاهری و سلاح مؤثر در پیشگیری از سرایت فساد و مقابله با نا امنی‌های اجتماعی است.

دکتر حیدری در پایان ضمن قدردانی از حضور استادان و دکتر محمدبیگی، خواستار اقدامات عملی، جدی و کارآمد جهت ترویج بیشتر حجاب و عفاف به ویژه در دانشگاه‌ها شد.

خانم دکتر محمدبیگی نیز در این نشست با بیان مطلبی از امام خمینی (ره) که فرمودند “از دامان زن مرد به معراج می‌رود”، به تفاوت دیدگاه متعالی امام خمینی (ره) و رضاخان پرداخت.

وی آمارهایی از جوامع توسعه یافته در خصوص طلاق و تزلزل کانون خانواده بیان کرد و ضمن مقایسه با آمارهای کشور اسلامی ایران در این زمینه، بر نقش بسیار مثبت و سازنده حجاب و عفاف تاکید کرد.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین، نقش دانشگاه‌ها را در ترویج عفاف و حجاب بسیار مهم دانست و حجاب و اهمیت دادن به نظام خانواده را از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: در این خصوص، زمینه کار بسیار زیاد است و در یکسری حوزه‌ها کم کاری شده و نیاز به برنامه و کار بیشتری داریم.

منبع:  دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

مطالب دیگر در حوزه دانشگاه را درتورسیم پرس دنبال کنید.

 

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=48754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.