تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1

جلسه عشایر غیور شهر چوئبده به مناسبت دهه فجر وچهلمین سالگرد انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 49194
  • 22 ژانویه 2019 - 16:25

جلسه عشایر غیور شهر چوئبده به مناسبت دهه فجر وچهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اگر صفحات پر افتخار انقلاب را ورق بزنيم بي ترديد نقش موثر عشاير ايران اسلامي چه در مبارزات تاريخي قبل از انقلاب عليه رژيم هاي گذشته و چه در پيروزي هاي انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و به ويژه حماسه هشت سال دفاع […]

جلسه عشایر غیور شهر چوئبده به مناسبت دهه فجر وچهلمین سالگرد انقلاب اسلامی

اگر صفحات پر افتخار انقلاب را ورق بزنيم بي ترديد نقش موثر عشاير ايران اسلامي چه در مبارزات تاريخي قبل از انقلاب عليه رژيم هاي گذشته و چه در پيروزي هاي انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و به ويژه حماسه هشت سال دفاع مقدس به خوبي نمايان است . عشاير سلحشور و وفادار به اسلام که تا قبل از انقلاب به عنوان مدافع اسلام با هيچ حاکمي سازش نکردند ، پس از پيروزي انقلاب نيز دست ياري به سوي امام امت و ملت ايران اسلامي دراز کردند و براي دفاع از کيان اسلام و ترويج مباني آن با دولت و ملت هم پيمان شدند.

اصولا عشایر شرکت در جنگ را وظیفه ملی و دینی خود می دانستند و از بذل هیچ گونه فداکاری حتی از جان و مال خود دریغ نمی نمودند . در واقع آنان برای زنده نگهداشتن افتخارات تاریخی عشایر در دفاع از مرزهای کشور، حضور در جبهه را وظیفه خود می دانستند .

عشایر غرب کشور نیروهای بومی بودند که بنا به ملاحضات امنیتی و موقعیت خطیر جبهه ها ، در اوایل جنگ تحمیلی به فرمان امام خمینی (ره) تحت عنوان بسیج عشایری توسط ارتش تسلیح گردیدند .

منبع: شهرداری چوئبده

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را درتوریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=49194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.