تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
3

جلسه ستاد خدمات سفر استان بوشهر

  • کد خبر : 51425
  • 27 آوریل 2019 - 9:23
جلسه ستاد خدمات سفر استان بوشهر

جلسه ستاد خدمات سفر استان بوشهر روز پنجشنبه جلسه ستاد خدمات سفر استان بوشهر به ریاست استاندار بوشهر و با حضور آقای محمدی دبیرستاد خدمات سفر کشور و با هدف بررسی و ارزیابی و گزارش فرماداران و مدیران کل عضو ستاد و همچنین تقدیر از  تقدیر و تشکر از کمیته های این ستاد در ایام […]

جلسه ستاد خدمات سفر استان بوشهر

روز پنجشنبه جلسه ستاد خدمات سفر استان بوشهر به ریاست استاندار بوشهر و با حضور آقای محمدی دبیرستاد خدمات سفر کشور و با هدف بررسی و ارزیابی و گزارش فرماداران و مدیران کل عضو ستاد و همچنین تقدیر از  تقدیر و تشکر از کمیته های این ستاد در ایام تعطیلات نوروز ۹۸در محل سالن شماره ۱ استانداری بوشهر برگزار شد

در ابتدا فرمانداران شهرستان های مسافر پذیر و بیشتر شناخته شده استان و همچنین رؤسای کمیته های مختلف خدمات سفر استان بوشهر به ارائه گزارش ها و آمار کلی و همچنین ارزیابی عملکرد پرداختند و آمادگی خود برای هر چه بهتر شدن خدمات در سال جدید و نوروز اینده و چالش های جدید پرداختند.

فریدون محمدی دبیر ستاد خدمات سفر کشور با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی در عرصه گردشگری برخوردار است اظهار داشت: شهرستان‌های استان بوشهر ظرفیت‌های متفاوتی در عرصه گردشگری دارند که باید معرفی و به یک برند گردشگری تبدیل شوند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با تاکید بر برند سازی ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر گفت: گناوه امروز به یک برند تبدیل شده و در کشور کم و بیش این شهر را بعنوان یک قطب خرید می شناسند و باید با رویکردی اینچنین گردشگری سواحل که یکی از برندهای این استان ساحلی است را نیز معرفی کرد .

محمدی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری به ویژه در عرصه اقامت را امری مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: اماکن اقامتی گردشگری باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود تا زمینه رونق اقتصادی و معیشتی در مناطق گردشگری استان بوشهر بیش از پیش فراهم شود.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه بوشهر از ظرفیت بالایی در عرصه گردشگری برخوردار است تصریح کرد: فرودگاه و هتل به عنوان مهم‌ترین زیرساخت جذب گردشگر محسوب می‌شود که  باید هتل‌های استان بوشهر افزایش یابد.

وی، از افزایش ماندگاری گردشگران نوروزی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده اقامت گردشگران نوروزی در این استان امسال ۶۸ درصد نفر شب اقامت نسبت به نوروز گذشته افزایش یافته است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه سفر نقش مهمی در رونق اقتصادی و تولیدی دارد افزود: گردشگری و سفر از مهمترین اموری است که رونق اقتصادی جامعه را رقم می‌زند.

محمدی با تاکید بر این نکته که استان بوشهر باید به عنوان مقصد تورهای گردشگری تعیین شود گفت: استان بوشهر باید در تمام فصول سال ظرفیت جذب گردشگر داشته باشد چراکه قابلیت این استان در عرصه توریسم بسیار بالا است.

وی،با اشاره به شعار امسال تصریح کرد: رونق صنعت گردشگری مهمترین تاثیر در تحقق شعار رونق تولید دارد چراکه رونق گردشگری و خدمات سفر سبب رونق تولید می‌شود.

محمدی، سفر و گردشگری را یکی از مهمترین راه‌های رونق اقتصادی و خروج اقتصاد از رکود دانست و  گفت: با روندی که در پیش است و بر اساس ظرفیت‌ها، در آینده صنعت گردشگری به صنعت نخست  تولیدی و اقتصادی کشور تبدیل می‌شود.

وی، عملکرد ستاد خدمات سفر استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: خدمات سفر در این استان به ویژه در ایام نوروز قابل ستایش و قدردانی است که نشان از توجه استاندار و مسئولان استان بوشهر به حوزه گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش است .

استاندار بوشهر ضمن تقدیر و تشکر از همه اعضای ستاد خدمات سفر در این جلسه با بیان ظرفیت های گردشگری استان بوشهر گفتند : دریا از قابلیت های گردشگری این استان است که با تامین زیرساخت های لازم در این بخش از این قابلیت به نحو مطلوبی استفاده کرد.

وی یادآورشد: استان بوشهر هنوز در بخش ایجاد و تجهیز پلاژها کاستی هایی دارد که باید این ظرفیت ها ایجاد و تقویت شود.

استاندار بوشهرگفت: در حوزه تقویت دهکده های گردشگری و روستایی به خصوص مناطق ساحلی باید اعتبارات حوزه دهیاری ها به سمت توسعه زیرساخت های گردشگری سوق داده شوند.

 

وی اضافه کرد: باتوجه به احیای تالاب های استان به خصوص تالاب حله می طلبد با ایجاد زیرساخت های لازم از این موهبت طبیعی در استان نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری بهره برد.

گراوند با اشاره به اهمیت تورهای گردشگری ارزان قیمت گفت: با برطرف شدن حل مشکل آلایندگی می توان از این سواحل به نحو مطلوبی استفاده کرد.

وی افزود: استان بوشهرعلاوه بر داشتن ظرفیت‌هایی در بخش صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی از قابلیت بالایی در گردشگری برخوردار است که باید این مهم معرفی شود چرا که هنوز در بعضی مواقع استان برای کشور ناشناخته است.

استاندار بوشهر گفت: قابلیت گردشگری این استان در بخش‌های ساحلی، روستایی، بوم‌گردی، دریایی و عشایری است و باید نسبت به معرفی این توانمندی‌ها تلاش کرد.

وی یادآورشد: بافت تاریخی بوشهر و چهار محل قدیم این شهر که همه ادیان در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کردند می تواند به عنوان الگویی برای دنیا و ظرفیت مهمی درگردشگری معرفی شود.

استاندار بوشهر گفت: این استان علاوه بر ظرفیت گردشگری، از توانمندی در بخش صنایع دستی برخوردار است که این ظرفیت بیش از پیش باید معرفی شود.

وی افزود: هرچند عملیات اجرایی هتل پنج ستاره در بوشهر آغاز شده ولی در زمان حاضر نبود چنین هتلی در مرکز این استان یکی از مشکلات زیرساختی در بخش اقامت گردشگری شناخته می شود .

استاندار بوشهر گفت: تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور به عنوان یک مزیت است که ایجاد هتل مناسب برای پذیرایی از تیم‌‌های میهمان مورد تاکید است و در این راستا بازسازی هتل دلوار بوشهر در دستور کار قرار می‌ گیرد.

گراوند اضافه کرد: باید کمبودهای زیرساختی گردشگری در شهرهای گناوه، دیلم، دیر و دلوار در راستای جذب هرچه بیشتر گردشگر برطرف شود.

وی یادآورشد: برای توسعه دهکده گردشگری کنگان باید ۱۰ هکتار به مساحت این دهکده گردشگری اضافه شود و تکمیل دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه نیز مورد توجه قرار دارد.

منبع:میراث فرهنگی بوشهر

مطالب دیگر در حوزه میراث فرهنگی را در توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=51425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.